Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. S.
23/09/2024

Terugbetaling kosten check-in aan balie op vliegveld

Geachte mevrouw/heer, Op 21/9/2024 had ik een terugvlucht van Ancona naar Charleroi geboekt via eSkytravel (boekingsnummer: 4431486162) De online check-in door eSkytravel was geen succes. Daardoor moest ik op de vlieghaven Ancona een check-in doen bij de Ryanair balie om een boardingpass te bekomen. Hiervoor diende ik € 55 extra te betalen. Dit bedrag wil ik terugvorderen van eSkytravel aangezien zij mij een boardingpass moesten bezorgen. Ik vraag u daarom om binnen de 15 dagen de terugbetaling van € 55 op mijn bankrekening IBAN BE33 4124 0253 7146 BIC: KREDBEBBXXX Met vriendelijke groet, Smits Herman Herman.smits@telenet.be Bijlagen: • Foto unsuccesful check-in • Kopie betalingsbewijs . Kopie manual boardingpass • Kopie receipt

Opgelost
Z. A.
25/07/2024

Pasgeboren Baby mee op vlucht

30 Januari hebben wij ticketten geboekt. Toen was ik zwanger maar kon ik de baby er nog niet mee opzetten. Nu zondag (28juli) is onze vlucht, ik bel al sinds begin Juli bezig met hem er mee op te krijgen. Dit tot de Dag van vandaag nog altijd niet inorde. Ik bel super veel krijg nooit een deftig antwoord. Enkel we wachten nog altijd op een antwoord van de vlieger zelf. Dit kan toch niet??

Afgesloten
K. S.
8/02/2024

Eksy weigert terugbetaling

Beste,Ik bestelde tickets van Ryanair. Ik lette niet goed op en bestelde ze bij Esky. Nu stuurde Esky me dat er additionele taksen moesten bij betaald werden per persoon maar dat als we dat niet wouden doen we een volledige terugbetaling konden krijgen. Ik heb gereageerd dat we dat niet zouden doen en ik de volledige terugbetaling wenste. Zij reageerden hier op dat ze me 490,60 € zouden terug betalen. Dit is niet het volledige bedrag (618,85€ betaalde ik) maar ik dacht dan ben ik er vanaf. Ik ging akkoord. Nu vertellen ze me dat ik toch geen terugbetaling krijg want vliegtuigmaatschappij (Ryanair) heeft het niet aanvaard, de annulatie, en dat er ineens geen extra taksen meer te betalen zijn. Ik mag men reis voortzetten maar ik wil die niet voortzetten met die oplichters. Ik wil mijn reis annuleren en daarvoor nog een bedrag terugkrijgen zoals hun hadden voorgesteld. Ik heb hen al 3x aan de telefoon gehad. Ze kunnen je enkel bellen, als je zelf belt krijg je de bezettoon. Ik heb 3 keer al uitgelegd dat ik men geld terug wil zoals hen hadden voorgesteld op e-mail en telkens wimpelen ze het terug af. Als je blijft voet bij stuk houden dan zeggen ze dat ze het in orde gaan maken maar sturen dan een e-mail dat het toch niet kan.

Opgelost
L. F.
10/08/2023

Probleem met terugbetaling

Beste, ik heb een vliegticket besteld en ik heb daarvoor een confirmatie gekregen op email. Ik heb nog niet betaald voor mijn ticket en op de website of email staat er nergens hoe ik moet terugbetalen. Ik heb op de website een aanvraag gemaakt voor hulp en ik heb dan de eerdere email van confirmatie terug gekregen, waarop staat dat er een betaling wordt verwacht. Ik zou graag zo snel mogelijk willen betalen aub, hoe kan ik dit doen?

Afgesloten
M. D.
16/07/2023

Boekingsbevestiging maar geen betaling?

Ik bestelde een heen en terug vlucht via esky, en ontving een boekingsbevestiging maar er staat 'wacht op betaling'. Nergens staat vermeld hoe ik kan betalen en ik heb mijn betalingsgegevens wel doorgegeven. Je kan niet mailen of bellen, enkel contact via een online formulier. Mijn vlucht zou vrijdag vertekken...

Opgelost
V. V.
1/04/2023

Malafide bedrijf

Beste, ik bestelde onder het ordernummer 4948282989 retourvluchten Brussel-Rome voor mezelf en mijn dochter, Brussels Airlines, met annulatieverzekering. Helaas deed ik dat via Esky. Dit bedrijf werkt met een app en kan zelfs niet telefonisch bereikbaar zijn. Via contactformuliertjes vroeg ik de heenreis te cancellen omdat ik met de auto mee rijd en de terug reis te verplaatsen naar latere datum. Mocht ik via Brussels Airlines rechtstreeks geboekt hebben zou er geen enkel probleem geweest zijn. Ik kreeg een mail terug van Esky waarin stond dat het onmogelijk was om vluchten te verplaatsen nadat ik ze had geannuleerd . Ze hebben dus beide vluchten geannuleerd. Op de mobiele app kreeg ik een melding dat ik ongeveer !!! 130 euro zou terugkrijgen. Ondertussen las ik op Trustpilot meerdere reviews van mensen die hun beloofde geld nooit terugkregen en zelfs verhalen van tickets die onbestaand bleken te zijn bij aankomst in de luchthaven. Voortaan lees ik eerst Trustpilot vooraleer ik met een bedrijf in zee ga. Bovendien vind ik een refund van ongeveer ( want het juiste bedrag wisten ze niet !) 130 euro voor vluchten die meer dan 700 euro gekost hebben met de annulatieannulatieverzekering bij zel heel karig !! Ik denk dat dit bedrijf wel heel hoge fee's pakt op de kop van hun klanten. Ondertussen moet ik dus een andere vlucht boeken om terug te geraken vanuit Rome !! Dat zal dan helaas niet meer Brussels Airlines gaan zo kiezen we natuurlijk voor de lowcost. Ik wil graag mijn geld terug !

Opgelost
G. V.
11/05/2022

Probleem met terugbetaling

Beste In 2019 heb ik een reis geboekt voor 2 personen naar San Fransisco vertrekken in mei 2020 via esky voor een bedrag van 1474€ enkel de vliegtuigreis. Door de corona hebben we deze reis moeten annuleren en kregen we een voucher geldig tot eind 2021.We hebben dan een nieuwe datum uitgekozen voor mei 2021 en daar kwam al 480€ erbij voor de 2 personen. Dat hebben we dan ook betaald. Dat was toen al een bedrag van bijna 2000€ totaal.De reis werd geannuleerd door de vliegtuigmaatschappij Virgin Atlantic volgens esky. De voucher werd verlengd tot april 2023.We boeken dus een nieuwe datum nl. juli 2022 dit jaar dus. We krijgen een bericht van esky dat we 600€ moeten bijbetalen voor dat ticket waar ik niet meer mee kon akkoord gaan en eiste toen ook al ons geld terug. Na langdurig wachten en het verzenden van verschillende e-mails kregen wij 480€ terug.Volgens mij was dat de opleg geweest van mei 2021 nl. luchthaventaxen. Door hun drukke schema en de drukke wachttijden van nog vele andere slachtoffers moesten wij geduld hebben.Tot op heden hebben we niets meer vernomen na het versturen van nog een paar e-mails.Ik heb nog de e-mails in mijn bezit van het begin tot op heden van ons email verkeer met esky.Ik ben nu ten einde raad daarom ook dit bericht naar jullie toe met de vraag “wat kunnen wij hier tegen doen”.Alvast bedankt.Mijn naam en adres:Gerrit VerbekeStokkellaan 1468400 OostendeMobiel: 0486185519 Met vriendelijke groetenGerrit Verbeke

Afgesloten
S. G.
3/03/2021

Probleem met terugbetaling vliegticket

Op 4 oktober boekte ik een vliegticket van Brussel naar Bangkok voor mijn vriend. Ik boekte ook een anulatie verzekering bij hen. 2 dagen voor de vlucht moest mijn vriend echter in quarantaine en hebben we de vlucht geannuleerd. We hebben meteen alle nodige documenten opgestuurd naar eSky. Vanaf dat ogenblik werd het een hel van berichten heen en weer. Om het verhaal kort te maken weigert eSky het ticket, dat bijna € 500 kostte, terug te betalen. Ook al is het binnen de modaliteiten van hun verzekering. Het geschil werd doorgestuurd naar Qatar Airways, die trouwens aan de basis liggen van dit hele verhaal. eSky beweert dat Qatar instaat voor de terugbetaling. Qatar maakt eSky woordelijk uit voor een bende leugenaars en oplichters. Ik heb het volledige verhaal doorgestuurd naar de Dienst Geschillencommissie van de Vlaamse Overheid. Indien gewenst kan ik u een kopie doorsturen van deze mail. Daarin vindt u alle details en het volledige verhaal. De Geschillencommissie heeft me doorverwezen naar u. Graag had ik geweten of u me kon helpen dit verder te nemen. Ik ben niet van plan het hier bij te laten. De klantenservice die eSky biedt is ronduit crimineel te noemen Alvast bedankt Stefan Goffart

Opgelost
G. T.
27/08/2020

Problemen met contact en terugbetaling

Beste , Ik bestelde 5 tickets voor een reis naar Colombia via Esky met Lufthansa . Paar dagen voor vertrek werd de vlucht geannuleerd .( Colombia liet geen buitenlandse vluchten toe door Covid epidemie). Sindsdien proberen we bij esky aan onze terugbetaling te geraken . Diverse mails reeds gestuurd . Nauwelijks feedback ,geen info of instructies , verkeerdelijke info ,etc .

Afgesloten
B. B.
27/07/2020

Probleem met terugbetaling

BesteIk heb voor mij en mijn gezin een vlucht geboekt naar Marokko en terug voor deze zomer period. Deze vlucht werd echter geannuleerd omwille van COVID-19. We hebben meerdere keren contact opgenomen met eSky om te vragen of deze vlucht geannuleerd ging worden. Zij hebben ons niet verder geholpen dus we hebben zelf contact opgenomen met TuiFly (luchtvaartmaatschappij). Zij hebben ons verteld dat de vlucht geannuleerd was en dat ze terugbetalingen en vouchers geven maar dat wij dit via eSky zouden moeten krijgen. We hebben meerdere keren contact opgenomen met eSky om een terugbetaling te krijgen. De eerste keer vertelde ze ons dat de vlucht niet geannuleerd was maar dit was wel zo. De andere twee keer hebben we geen antwoord gekregen. Onze vlucht zou op 05/07/2020 vertrekken en op 28/07/2020 zouden we terug gekomen zijn. Het is echter zo dat het Marokkaans luchtruim vandaag (27/07/2020) nog steeds gesloten is voor vluchten vanuit België. De vluchtnummer zijn:2601 op 5 juli 2020 om 22:10 in ANR (Tui Fly)2602 op 28 juli 2020 on 17:40 in NDR (Tui Fly)Het gaat hier om een bedrag van 1290.15 EUR dat terugbetaald zou moeten worden volgens de luchtvaartmaatschappij. Dit is ren grote financiële schade en we hebben de reis niet eens kunnen maken. Naast het feit dat onze laatste twee pogingen tot contact werden genegeerd (laatste poging was op 15/07/2020) heeft eSky ook geen mogelijkheid tot telefonisch contact. Ook antwoorden ze enkel in het Engels.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform