Terug

terugbetalingskosten door eSky na geannuleerde vlucht

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. B.

Naar: eSky Travel

10/12/2025

Geachte, Wij boekten en betaalden een vlucht Rijsel (Lille) → Alicante en terug via eSky. De dag na de boeking ontvingen wij een e-mail: “Sorry, your flight has been cancelled.” Dit geld niet alleen voor ons gezin van 5maar ook een bevriend gezin van 4. In diezelfde communicatie werd aangegeven dat wij het volledige bedrag konden terugkrijgen. Volgens eSky zou de terugbetaling 7 dagen of enkele dagen meer duren. Na 10 dagen kreeg ik opnieuw een e-mail dat de terugbetaling werd uitgevoerd, maar met een inhouding van € 277 aan “kosten”. Dit is niet te begrijpen dat de klant moet betalen voor kosten dat zij zelf annuleren. eSky heeft expliciet de indruk gewekt dat het volledige bedrag terugbetaald zou worden. Het is onredelijk om kosten aan te rekenen aan de klant voor een annulering die volledig buiten zijn verantwoordelijkheid ligt. Eventuele administratieve of operationele kosten die eSky beweert te hebben, behoren zij zelf te verhalen op de luchtvaartmaatschappij, niet op de consument. Op deze manier worden klanten systematisch benadeeld; als dit voor een volledig vliegtuig gebeurt, betekent dat tientallen duizenden euro’s aan ongerechtvaardigde extra inkomsten dat zij in hun zakken steken. Wij hebben het vooruitbetaalde geld niet volledig teruggekregen. Onze geplande paasvakantie viel volledig in het water door omstandigheden die niet aan ons te wijten zijn. eSky weigert bovendien om hun beslissing te herzien, ondanks dat wij correct en tijdig betaald hebben . Ik heb eSky via hun klantendienst laten weten dat het afhouden van € 277 onaanvaardbaar is. Hun antwoord in het engels was dat zij moeten betaald worden voor hun servicekosten. Er wordt volledig voorbijgegaan aan het feit dat zij zelf de annulering communiceerden en volledige terugbetaling beloofden. Dit zijn in mijn praktijken die echt niet kunnen . mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform