Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. V.
18/04/2025

garantie weigering

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. 4000 euro Na 4-10-24 [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. scheefstand door fabriefs fout bevestigd door pos , Op [DATUM] [ging ik naar uw winkel/e-mailde ik u] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. 4-10-24 met mail die werd bevestigd Mijn verzoek is afgewezen omdat [REDEN DOOR VERKOPER GEGEVEN]. beweren buiten garantie Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de [X] 10dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

Afgesloten
E. B.
10/10/2024

Te hoge annulatiekosten

Geachte mevrouw/heer, Op 13 september 2024 hebben wij bij u een 22-delige pannenset en een wok van 36 cm met stolpdeksel gekocht voor een totaalbedrag van €2034, waarvan €534 als voorschot is betaald. De levering van het product staat gepland voor januari 2025. Door onverwachte kosten willen wij de bestelling helaas annuleren. Hierbij wordt een annulatiekost van 25% van het totaal bedrag in rekening gebracht wat overeenkomt met het voorschot. Wij vinden deze annulatiekost te veel, vooral omdat dit percentage ons tijdens de aankoop niet is meegedeeld. Daarnaast hebben wij niet zelf de algemene voorwaarden goedgekeurd voor te tekenen omdat er werd gedaan alsof dit formaliteiten waren. Wij zouden graag een deel van het voorschot terugontvangen. Hoewel wij begrijpen dat de producent een vergoeding verdient, vinden wij 25% van het totale bedrag te veel, vooral voor producten die nog niet geleverd of verzonden zijn. Wij hebben contact opgenomen met T&T Design, maar tot op heden hebben wij weinig klantvriendelijkheid en begrip mogen ervaren, wat jammer is aangezien dit niet de enige aankoop is die wij bij hen hebben gedaan. Er staat nog een andere levering gepland voor later in 2025. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
R. V.
13/05/2024

Leder is niet kleurvast

T&T design uit Wijnegem leverde een relaxzetel LAZY-LE-S1 voor de prijs van 1999 euro (korting inbegrepen) Na 1 jaar stellen we vast dat het leder bovenaan de zetel ter hoogte van het hoofd niet kleurvast is. Het bruin wordt grijs. T&T verleent geen garantie omdat zij stellen dat dat kan als de gebruiker medicijnen neemt. Bij aankoop stoeften ze anders over de perfecte kwaliteit en kleurvastheid. Zij weigeren verdere medewerking.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
M. M.
12/01/2024

Overdreven annulatie kosten

Beste, ik bestelde bij dit bedrijf een eettafel, salontafel en de pannenset. Door onvoorziene privé redenen zijn wij genoodzaakt om de bestelling te annuleren. Hier komt ineens een annulerings kost bij van 702,5 euro, iets dat de verkoopster ons ook niet gemeld heeft als we zouden annuleren dat er 25% annuleringskosten bij kwamen. Dit is toch schandalig veel!

Afgesloten
T. G.
27/11/2023

Klacht over opdringerige verkooppraktijken en onredelijke annulatiekosten

Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u met betrekking tot een uiterst onplezierige ervaring die mijn zoon en zijn vriendin onlangs hebben gehad bij T&T te Aalter. Zij werden uitgenodigd voor een bezoek aan uw showroom, waar hen zogenaamd een vrijblijvende rondleiding werd aangeboden. Echter, ondanks deze schijnbaar vrijblijvende benadering, kregen zij sterk de indruk dat er van hen werd verwacht een aankoop te doen.Tijdens de rondleiding benadrukte uw verkoopster, Anna, herhaaldelijk de vermeende voordelen van de pannen die worden aangeprezen als topproducten van T&T. Mijn zoon en zijn vriendin hebben duidelijk gemaakt dat ze reeds in het bezit zijn van een pannenset en geen interesse hebben in een nieuwe aankoop. Ondanks deze expliciete afwijzing bleef Anna aandringen en probeerde ze hen te overtuigen van de zogenaamde economische voordelen, waarbij ze de indruk wekte dat het bijna onontkoombaar was om iets te kopen.Uiteindelijk zijn ze onder druk gezet om deze aankoop te doen, en zodra ze de winkel verlieten, voelden ze al spijt van deze beslissing. Nu proberen ze de aankoop te annuleren en ontdekken ze tot hun verbazing dat hieraan een annulatiekost van 25% is verbonden. Het is verontrustend dat deze annuleringsvoorwaarden niet werden besproken met mijn zoon en zijn vriendin tijdens het zogenaamd vrijblijvende showroombezoek.Het is teleurstellend en zelfs schandalig dat, ondanks de pretentie van een vrijblijvend bezoek, uw bedrijf jonge koppels onder druk zet om aankopen te doen en vervolgens een buitensporig hoge annulatiekost in rekening brengt. Ik vraag uw onmiddellijke aandacht voor deze kwestie en verzoek u vriendelijk om de annulatiekosten te heroverwegen, gezien de omstandigheden en het feit dat de voorwaarden niet adequaat zijn gecommuniceerd.Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze zaak.Met vriendelijke groet,

Afgesloten
D. L.
16/08/2023

Beschadiging muur door levering goederen 1ste verdiep

Beste,Bij een levering van een bed en kast op het 1ste verdiep is onze muur rond en op de trap flink wat beschadigd.Nu ben ik verplicht om een schilder te laten komen (huurhuis) en de beschadigingen dienen ook nog gemaakt te worden eer het geschilderd wordt.De 2 mannen die de goederen geleverd hebben, kregen de kast niet op de eerste verdieping, waardoor de kast nu nutteloos is, ik kan er niets mee op gelijkvloers.Ik stelde de firma voor om de kast terug te nemen, maar dat doen ze niet zeiden ze, maar dit staat niet in het contract vermeld, dat ze geen goederen terug nemen. Het ergste is, dat mijn muur beschadigd is.

Afgesloten
C. V.
28/06/2023

Duur bestek van voldoet niet aan belofte (vaatwasbestendig)

Beste,Wij kochten enkele maanden geleden een bestek set bij t & t. roestvrijstaal en wasmachine bestendig. Na eerst een natuurlijke afwasbeurt kwam er al roestvlekken op het bestek, na een vaatwasbeurt al helemaal. We hebben dit gelijk gemeld en kregen een nieuwe set, nu zijn we inmiddels een paar poetsproducten verder 3 bestek sets verder en nog niet tot een oplossing en verroest servies. We zijn het inmiddels kotsbeu om met geroest servies te eten ook omdat we een peuter in huis hebben. Niet goed voor onze gezondheid!We willen nu toch echt een oplossing want t & t doet er niks meer aan. We hopen dat er een juiste oplossing komt voor onze situatie.

Afgesloten
R. B.
10/12/2022

Garantie blijkt een leugen

Beste, Ik heb een dure kookset cadeau gekregen maar bij het eerste gebruik viel de inferieure kwaliteit al meteen op. De eerste pan die ik gebruikte bleek defect, op zich leek me dat geen probleem aangezien de verkoper beloofde dat er een levenslange garantie op de kookset geldt. Ik heb herhaaldelijk contact gehad met de klantendienst waar men telkens sluw en onbehulpzaam reageert. Uiteindelijk mocht ik de pan toch naar de winkel brengen. De winkelverantwoordelijke zag direct dat de pan defect was en hij zou mij een nieuwe pan bezorgen, dat zou wel 4 weken duren maar dat was voor mij geen probleem. Nu zijn we 2 maanden verder en ik had nog steeds niets gehoord dus ik ging naar de winkel om navraag te doen. Daar aangekomen bleek mijn oude, defecte pan daar nog steeds te liggen met een flesje schoonmaakproduct bij. De pan is helemaal niet vuil dus daar zie ik geen oplossing in. Als T&T producten van hoogstaande kwaliteit en een levenslange garantie belooft is dat een leugen! Ik heb zelden zo’n onvriendelijke en onbehulpzame klantendienst meegemaakt. Ze laten mensen enorm veel geld betalen voor slechte kwaliteit om ze daarna aan hun lot over te laten.

Afgesloten
E. O.
2/12/2022

Installatie van aangekochte product

Beste T&T Design,Een paar maanden geleden kochten we ongeveer voor 3000 euro aan goederen van jullie bedrijf. Na een fijne avond met Hannelore hebben we het volste vertrouwen in onze aankoop en het bedrijf. Vandaag hebben ze onze spiegel geleverd, net voor de kerstfeesten wat uiteraard geweldig is. Deze zouden ze ook ophangen, werd ons verteld bij de aanschaf. Het enige dat Hannelore ons vertelde was dat we plugs moesten voorzien, dus belden we eergisteren (28.11.2022) naar het hoofdkantoor ter bevestiging dat we de plugs en vijzen hoefden te voorzien. Ik stond versteld toen de leverancier vandaag arriveerde en vroeg waar ze de spiegel mochten zetten.. Ik viel uit de lucht. Ik heb meteen het bureau gebeld, ze bevestigden wat de leverancier zei, ik legde de situatie uit en kreeg als antwoord van Kathy: “Dan moet Hannelore de spiegel zelf komen ophangen”. Wat absoluut niet professioneel is. Daarna kreeg ik een telefoontje van Hannelore zelf, ze verontschuldigde zich op een zeer warme en vriendelijke manier, net zoals ze was op de koopavond. Zoals ik al zei en wil benadrukken, hebben we het bureau gebeld en hebben ze ons er ook niets over verteld, buiten dat de leverancier het nodige materiaal zelf zou meebrengen. Waar zit de fout dan??? Zo'n onprofessionele reactie als je belt met een probleem/vraag is ondermaats. Vervolgens kregen we een telefoontje dat de technieker eventueel wel kan komen als we hem zelf betalen, €75, willen we het niet zelf betalen dan wordt dit van Hannelore's loon afgetrokken, is dit de manier waarop jullie jullie medewerkers behandelen? Dit is iets dat jullie binnen het bedrijf dienen op te lossen zonder ons erbij te betrekken. Er is een fout/misverstand in uw bedrijf, een bedrijf dat designmaterialen verkoopt... en u neemt geen verantwoordelijkheid voor het probleem? U schuift het bij de verkoper van UW producten en dreigt dan nog eens 75 euro van haar salaris af te pakken? Schandalig!!! €75 voor een bedrijf als t&t design? Klantenservice gaat niet alleen over een mooie winkel en wat trucjes bij een glas wijn. Als het misgaat, laat je de klanten dan aan hun lot over en geef u de verkoopster de schuld? Wat een organisatie. Niets om over op te scheppen. We zijn alleszins diep teleurgesteld!We stellen voor dat jullie een monteur vinden om dit liefst zo snel mogelijk op te hangen en €75 van de aankoopprijs terug te storten op onze rekening, hiermee is de monteur betaald. Anders mag de spiegel terug opgehaald worden. Schandalige situatie voor een bedrijf dat zich voordoet als exclusieve en hoogstaande winkel. Dit zal dus de laatste keer zijn dat we iets bij u kopen, laat staan ??dat we jullie winkel aanbevelen aan ons netwerk. Nogmaals Hannelore is altijd aardig voor ons geweest dus we nemen het haar niets kwalijk, vergissen is menselijk het is maar hoe je ermee omgaat en hoe je het oplost maar dat ligt in jullie handen.Kort samengevat hoop ik dat jullie beseffen dat dit een misleidende verkoop is geweest aangezien de aanschaf van de spiegel extra kosten met zich meebrengt. Terwijl ons uitdrukkelijk werd gezegd dat dit door jullie dienst ging worden gedaan. Zie Art. VI.97 van het Burgerlijk Wetboek. Dus we hopen dat jullie dit probleem oplossen en niet alles in haar nek schuiven.We zien uw reactie graag tegemoet.Groeten,Omokoko Elbrich & Vinck Caro

Afgesloten
B. B.
27/10/2022

Bestek met roestplekken dat ze niet willen vervangen naar ons toe.

Beste, wij hebben na de aankoop van onze woning beslist om een grote en deftige bestekset te kopen om onze keukenlade te kunnen vullen en dan kregen wij toevallig een uitnodiging via via voor eens langs te komen naar t&t design in Diest. Langskomen mag daar alleen maar op uitnodiging en de verkopers behandelen je er zeer royaal. Alles is gemaakt in fabrieken in Belgie en daardoor zijn hun prijzen zo “laag” en de kwaliteit zo hoog zeggen ze. We hebben daar na lang nadenken toch beslist om een grote parasol te kopen (799 euro) en een 151 delige bestekset. (990 euro) We gebruiken de bestekset enkel om onze boterhammen te smeren en vlees te snijden en dan gaat het mooi de vaatwas in. In de afzonderlijke besteklade waar alles mooi naast elkaar in past. We hebben het bestek ontvangen op 3 augustus 2020 en op 22 juli 2021 hebben wij een mail gestuurd met een foto waarbij meerdere messen van de bestekset roestplekken kregen op het snijgedeelte. Daar hebben wij een zeer droog antwoord op gekregen dat we ze maar moesten opsturen naar het hoofdkantoor in Ternat en dat ze het daar zouden bekijken. Naar de winkel brengen mochten wij niet doen. Wij hebben na enkele maanden toch beslist om de messen te gaan droppen in de winkel waar we ze gekocht hadden omdat ik geen verzending wou betalen waar ik garantie op had en we waren toen heel dicht bij de winkel. Daar werden we heel raar behandeld. Alsof het extreem onbeleefd was wat we deden omdat we niet op afspraak waren gekomen en dan met hun bestek in onze handen. (Ingepakt in bubblewrap). Dan hebben ze daar toch gezegd dat zij het wel tot in Ternat zouden krijgen waar hun hoofdkantoor is. Na 2 maanden hebben we het bestek dan terug ontvangen. (Vandaag 27 oktober 2022) ze belden ons om te zeggen dat ze het zelf aan huis kwamen afleveren waarbij ik vroeg, “oh tof, en is het bestek dan vervangen?” Waarbij ze zei “dat zal ik uitleggen als we aangekomen zijn”. De uitleg was dat ze het roest er met product van de meeste messen hebben af gekregen en dat wij dat dus ook gaan moeten doen als dat terug komt. De messen krijgen die plekken door de condensatie van ons wasmachiene…. En daar bleef het bij. (Ik zelf was niet thuis toen). Dat product voor de roestplekken moesten we dan ook zelf nog aankopen. Er is dus helemaal niets opgelost want bij de volgende vaatwasbeurt gaan de plekken gewoon terugkomen en erger worden. Voor ons persoonlijk zou het fijn zijn als we al hun bestek mogen teruggeven. We verwachten op zen minst een vervanging van alle messen van het type die de roestplekken vertonen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform