Terug

Bestek met roestplekken dat ze niet willen vervangen naar ons toe.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: T&T DESIGN

27/10/2022

Beste, wij hebben na de aankoop van onze woning beslist om een grote en deftige bestekset te kopen om onze keukenlade te kunnen vullen en dan kregen wij toevallig een uitnodiging via via voor eens langs te komen naar t&t design in Diest. Langskomen mag daar alleen maar op uitnodiging en de verkopers behandelen je er zeer royaal. Alles is gemaakt in fabrieken in Belgie en daardoor zijn hun prijzen zo “laag” en de kwaliteit zo hoog zeggen ze. We hebben daar na lang nadenken toch beslist om een grote parasol te kopen (799 euro) en een 151 delige bestekset. (990 euro) We gebruiken de bestekset enkel om onze boterhammen te smeren en vlees te snijden en dan gaat het mooi de vaatwas in. In de afzonderlijke besteklade waar alles mooi naast elkaar in past. We hebben het bestek ontvangen op 3 augustus 2020 en op 22 juli 2021 hebben wij een mail gestuurd met een foto waarbij meerdere messen van de bestekset roestplekken kregen op het snijgedeelte. Daar hebben wij een zeer droog antwoord op gekregen dat we ze maar moesten opsturen naar het hoofdkantoor in Ternat en dat ze het daar zouden bekijken. Naar de winkel brengen mochten wij niet doen. Wij hebben na enkele maanden toch beslist om de messen te gaan droppen in de winkel waar we ze gekocht hadden omdat ik geen verzending wou betalen waar ik garantie op had en we waren toen heel dicht bij de winkel. Daar werden we heel raar behandeld. Alsof het extreem onbeleefd was wat we deden omdat we niet op afspraak waren gekomen en dan met hun bestek in onze handen. (Ingepakt in bubblewrap). Dan hebben ze daar toch gezegd dat zij het wel tot in Ternat zouden krijgen waar hun hoofdkantoor is. Na 2 maanden hebben we het bestek dan terug ontvangen. (Vandaag 27 oktober 2022) ze belden ons om te zeggen dat ze het zelf aan huis kwamen afleveren waarbij ik vroeg, “oh tof, en is het bestek dan vervangen?” Waarbij ze zei “dat zal ik uitleggen als we aangekomen zijn”. De uitleg was dat ze het roest er met product van de meeste messen hebben af gekregen en dat wij dat dus ook gaan moeten doen als dat terug komt. De messen krijgen die plekken door de condensatie van ons wasmachiene…. En daar bleef het bij. (Ik zelf was niet thuis toen). Dat product voor de roestplekken moesten we dan ook zelf nog aankopen. Er is dus helemaal niets opgelost want bij de volgende vaatwasbeurt gaan de plekken gewoon terugkomen en erger worden. Voor ons persoonlijk zou het fijn zijn als we al hun bestek mogen teruggeven. We verwachten op zen minst een vervanging van alle messen van het type die de roestplekken vertonen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform