Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u met betrekking tot een uiterst onplezierige ervaring die mijn zoon en zijn vriendin onlangs hebben gehad bij T&T te Aalter. Zij werden uitgenodigd voor een bezoek aan uw showroom, waar hen zogenaamd een vrijblijvende rondleiding werd aangeboden. Echter, ondanks deze schijnbaar vrijblijvende benadering, kregen zij sterk de indruk dat er van hen werd verwacht een aankoop te doen.Tijdens de rondleiding benadrukte uw verkoopster, Anna, herhaaldelijk de vermeende voordelen van de pannen die worden aangeprezen als topproducten van T&T. Mijn zoon en zijn vriendin hebben duidelijk gemaakt dat ze reeds in het bezit zijn van een pannenset en geen interesse hebben in een nieuwe aankoop. Ondanks deze expliciete afwijzing bleef Anna aandringen en probeerde ze hen te overtuigen van de zogenaamde economische voordelen, waarbij ze de indruk wekte dat het bijna onontkoombaar was om iets te kopen.Uiteindelijk zijn ze onder druk gezet om deze aankoop te doen, en zodra ze de winkel verlieten, voelden ze al spijt van deze beslissing. Nu proberen ze de aankoop te annuleren en ontdekken ze tot hun verbazing dat hieraan een annulatiekost van 25% is verbonden. Het is verontrustend dat deze annuleringsvoorwaarden niet werden besproken met mijn zoon en zijn vriendin tijdens het zogenaamd vrijblijvende showroombezoek.Het is teleurstellend en zelfs schandalig dat, ondanks de pretentie van een vrijblijvend bezoek, uw bedrijf jonge koppels onder druk zet om aankopen te doen en vervolgens een buitensporig hoge annulatiekost in rekening brengt. Ik vraag uw onmiddellijke aandacht voor deze kwestie en verzoek u vriendelijk om de annulatiekosten te heroverwegen, gezien de omstandigheden en het feit dat de voorwaarden niet adequaat zijn gecommuniceerd.Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze zaak.Met vriendelijke groet,