Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
zithoogte stoelen zijn te hoog
Beste, Ik vraag een oplossing of volledige terugbetaling voor stoelen die ik niet kan gebruiken door te hoge zithoogte. Bij bestelling werd op de bestelbon de hoogte doorgegeven van de bovenkant rug tot aan de grond (106 CM) hetwelk in vergelijking met onze huidige stoelen maar 2cm hoger is en voor ons dus oké . Bij levering blijkt dat de hoogte tot bovenkant rug klopt maar de zithoogte 10cm hoger is dan onze huidige stoelen, hetwelk wij niet konden weten daar deze hoogte niet werd meegegeven op de bestelbon. Het gevolg is dat deze stoelen veel te hoog zijn om onder de tafel te kunnen zitten met de benen en wij hiermee niets kunnen doen. Wij hebben de firma verschillende keren zowel telefonisch als via mail gecontacteerd maar zij willen geen oplossing bieden.
garantie weigering
Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. 4000 euro Na 4-10-24 [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. scheefstand door fabriefs fout bevestigd door pos , Op [DATUM] [ging ik naar uw winkel/e-mailde ik u] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. 4-10-24 met mail die werd bevestigd Mijn verzoek is afgewezen omdat [REDEN DOOR VERKOPER GEGEVEN]. beweren buiten garantie Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de [X] 10dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs
Te hoge annulatiekosten
Geachte mevrouw/heer, Op 13 september 2024 hebben wij bij u een 22-delige pannenset en een wok van 36 cm met stolpdeksel gekocht voor een totaalbedrag van €2034, waarvan €534 als voorschot is betaald. De levering van het product staat gepland voor januari 2025. Door onverwachte kosten willen wij de bestelling helaas annuleren. Hierbij wordt een annulatiekost van 25% van het totaal bedrag in rekening gebracht wat overeenkomt met het voorschot. Wij vinden deze annulatiekost te veel, vooral omdat dit percentage ons tijdens de aankoop niet is meegedeeld. Daarnaast hebben wij niet zelf de algemene voorwaarden goedgekeurd voor te tekenen omdat er werd gedaan alsof dit formaliteiten waren. Wij zouden graag een deel van het voorschot terugontvangen. Hoewel wij begrijpen dat de producent een vergoeding verdient, vinden wij 25% van het totale bedrag te veel, vooral voor producten die nog niet geleverd of verzonden zijn. Wij hebben contact opgenomen met T&T Design, maar tot op heden hebben wij weinig klantvriendelijkheid en begrip mogen ervaren, wat jammer is aangezien dit niet de enige aankoop is die wij bij hen hebben gedaan. Er staat nog een andere levering gepland voor later in 2025. Met vriendelijke groeten
Leder is niet kleurvast
T&T design uit Wijnegem leverde een relaxzetel LAZY-LE-S1 voor de prijs van 1999 euro (korting inbegrepen) Na 1 jaar stellen we vast dat het leder bovenaan de zetel ter hoogte van het hoofd niet kleurvast is. Het bruin wordt grijs. T&T verleent geen garantie omdat zij stellen dat dat kan als de gebruiker medicijnen neemt. Bij aankoop stoeften ze anders over de perfecte kwaliteit en kleurvastheid. Zij weigeren verdere medewerking.
Overdreven annulatie kosten
Beste, ik bestelde bij dit bedrijf een eettafel, salontafel en de pannenset. Door onvoorziene privé redenen zijn wij genoodzaakt om de bestelling te annuleren. Hier komt ineens een annulerings kost bij van 702,5 euro, iets dat de verkoopster ons ook niet gemeld heeft als we zouden annuleren dat er 25% annuleringskosten bij kwamen. Dit is toch schandalig veel!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
