Meest recente klachten

G. V.
18/04/2025

garantie weigering

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. 4000 euro Na 4-10-24 [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. scheefstand door fabriefs fout bevestigd door pos , Op [DATUM] [ging ik naar uw winkel/e-mailde ik u] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. 4-10-24 met mail die werd bevestigd Mijn verzoek is afgewezen omdat [REDEN DOOR VERKOPER GEGEVEN]. beweren buiten garantie Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de [X] 10dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

Afgesloten
E. B.
10/10/2024

Te hoge annulatiekosten

Geachte mevrouw/heer, Op 13 september 2024 hebben wij bij u een 22-delige pannenset en een wok van 36 cm met stolpdeksel gekocht voor een totaalbedrag van €2034, waarvan €534 als voorschot is betaald. De levering van het product staat gepland voor januari 2025. Door onverwachte kosten willen wij de bestelling helaas annuleren. Hierbij wordt een annulatiekost van 25% van het totaal bedrag in rekening gebracht wat overeenkomt met het voorschot. Wij vinden deze annulatiekost te veel, vooral omdat dit percentage ons tijdens de aankoop niet is meegedeeld. Daarnaast hebben wij niet zelf de algemene voorwaarden goedgekeurd voor te tekenen omdat er werd gedaan alsof dit formaliteiten waren. Wij zouden graag een deel van het voorschot terugontvangen. Hoewel wij begrijpen dat de producent een vergoeding verdient, vinden wij 25% van het totale bedrag te veel, vooral voor producten die nog niet geleverd of verzonden zijn. Wij hebben contact opgenomen met T&T Design, maar tot op heden hebben wij weinig klantvriendelijkheid en begrip mogen ervaren, wat jammer is aangezien dit niet de enige aankoop is die wij bij hen hebben gedaan. Er staat nog een andere levering gepland voor later in 2025. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
R. V.
13/05/2024

Leder is niet kleurvast

T&T design uit Wijnegem leverde een relaxzetel LAZY-LE-S1 voor de prijs van 1999 euro (korting inbegrepen) Na 1 jaar stellen we vast dat het leder bovenaan de zetel ter hoogte van het hoofd niet kleurvast is. Het bruin wordt grijs. T&T verleent geen garantie omdat zij stellen dat dat kan als de gebruiker medicijnen neemt. Bij aankoop stoeften ze anders over de perfecte kwaliteit en kleurvastheid. Zij weigeren verdere medewerking.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
M. M.
12/01/2024

Overdreven annulatie kosten

Beste, ik bestelde bij dit bedrijf een eettafel, salontafel en de pannenset. Door onvoorziene privé redenen zijn wij genoodzaakt om de bestelling te annuleren. Hier komt ineens een annulerings kost bij van 702,5 euro, iets dat de verkoopster ons ook niet gemeld heeft als we zouden annuleren dat er 25% annuleringskosten bij kwamen. Dit is toch schandalig veel!

Afgesloten
T. G.
27/11/2023

Klacht over opdringerige verkooppraktijken en onredelijke annulatiekosten

Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u met betrekking tot een uiterst onplezierige ervaring die mijn zoon en zijn vriendin onlangs hebben gehad bij T&T te Aalter. Zij werden uitgenodigd voor een bezoek aan uw showroom, waar hen zogenaamd een vrijblijvende rondleiding werd aangeboden. Echter, ondanks deze schijnbaar vrijblijvende benadering, kregen zij sterk de indruk dat er van hen werd verwacht een aankoop te doen.Tijdens de rondleiding benadrukte uw verkoopster, Anna, herhaaldelijk de vermeende voordelen van de pannen die worden aangeprezen als topproducten van T&T. Mijn zoon en zijn vriendin hebben duidelijk gemaakt dat ze reeds in het bezit zijn van een pannenset en geen interesse hebben in een nieuwe aankoop. Ondanks deze expliciete afwijzing bleef Anna aandringen en probeerde ze hen te overtuigen van de zogenaamde economische voordelen, waarbij ze de indruk wekte dat het bijna onontkoombaar was om iets te kopen.Uiteindelijk zijn ze onder druk gezet om deze aankoop te doen, en zodra ze de winkel verlieten, voelden ze al spijt van deze beslissing. Nu proberen ze de aankoop te annuleren en ontdekken ze tot hun verbazing dat hieraan een annulatiekost van 25% is verbonden. Het is verontrustend dat deze annuleringsvoorwaarden niet werden besproken met mijn zoon en zijn vriendin tijdens het zogenaamd vrijblijvende showroombezoek.Het is teleurstellend en zelfs schandalig dat, ondanks de pretentie van een vrijblijvend bezoek, uw bedrijf jonge koppels onder druk zet om aankopen te doen en vervolgens een buitensporig hoge annulatiekost in rekening brengt. Ik vraag uw onmiddellijke aandacht voor deze kwestie en verzoek u vriendelijk om de annulatiekosten te heroverwegen, gezien de omstandigheden en het feit dat de voorwaarden niet adequaat zijn gecommuniceerd.Ik vertrouw op een spoedige en bevredigende oplossing van deze zaak.Met vriendelijke groet,

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform