Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
laat tijdige levering
Op 18 januari 2025 bezochten wij de toonzaal van Dhondt Interieur in Hasselt en lieten wij een offerte opmaken voor 1smeeddeur en een trap van 4 tredes met leuning . Tijdens dit bezoek werd ons meegedeeld dat de oplevering ongeveer vier maanden na bestelling zou plaatsvinden. (printscreen van de verkoper)Mei/Juni. Aangezien ik in de laatse fase van de verbouwing zat , kon dit proces meteen in gang gezet worden. Alles was precies uitgerekend en de verhuis was rond deze datum berekend. Op 20 februari 2025 ontvingen wij de eerste voorschotfactuur (€ 1.205,44)en (1026,89Euro), die onmiddellijk werden betaald. De opmeting vond pas plaats In April 2025, waarna op 6 Mei 2025 de tweede voorschotfactuur (€ 1184,54) volgde. Ook deze werd onmiddellijk door ons vereffend. In de offerte stond vermeld dat de productie en planning zouden starten na betaling van dit tweede voorschot. Daarna volgden maanden van radiostilte van de kant van Dhondt Interieur. Enkel na herhaaldelijk aandringen per telefoon en e-mail ontvingen wij sporadisch informatie, die bovendien voortdurend wijzigde: Eind mei werd ons meegedeeld dat de productie eind augustus zou plaatsvinden. In augustus werd dit verschoven naar eind september, zonder garantie. In september kregen wij de boodschap dat oplevering pas in Week 42 mogelijk zou zijn, bevestiging van verkoper via mail. En nu krijgen we te horen dat de deur er pas in Jan 26 gaat zijn en de trap kunnen ze zelfs niet zeggen. Inmiddels hebben we hen in September al in gebreke gesteld en krijgen we enkel maar smoesjes als antwoord. Ondanks herhaaldelijke pogingen tot contact (telefonisch en via e-mail) kregen wij ofwel geen reactie, ofwel ontwijkende antwoorden. Verschillende telefoonnummers bleken intussen onbereikbaar, en er was geen enkele vorm van proactieve communicatie vanuit het bedrijf. Naast deze problematische interne organisatie en onbereikbaarheid werd er bovendien zonder enige empathie gesteld dat het uitlopen van de planning “ons probleem” was. Dit terwijl wij Dhondt Interieur hebben geïnformeerd dat onze baby van 15 maanden al 4 keer van de voorlopige trap is gevallen en er nu al 6maanden een hekje staat . Wij wensen te benadrukken dat: Deadlines systematisch niet worden nageleefd. Communicatie vrijwel onbestaand is en enkel plaatsvindt na herhaald aandringen. Er geen enkele transparantie is over de status van de bestelling, ondanks betaling van beide voorschotten. Onze eisen: Oplevering en plaatsing van de smeeddeur en trap uiterlijk eind December 2025. Indien dit niet haalbaar is, een passende compensatie voor het veroorzaakte ongemak en de laattijdige levering. Terugbetaling voorschotten.
weigering tot ontbinding D'hondt nv interieur
We hebben in april 2 maatwerk binnendeuren besteld, er werd een levertermijn van 12 weken gegeven. Intussen zijn we een half jaar verder en is de levertermijn al meerdere malen opgeschoven. Communicatie van hun kant is verschrikkelijk, enkel maar valse beloftes en de klanten aan het lijntje houden. Ook maken ze minnelijke ontbinding praktisch onmogelijk, alleen middels juridische stappen is er een oplossing mogelijk om een eind te maken aan deze praktijken! Kortom: ze lokken klanten met zogenaamd tijdelijke kortingen die aflopen maar daarna telkens opnieuw dezelfde kortingen online aanbieden dmv advertenties en reclame. Daarna geven ze valse levertermijnen en vragen de klanten 90% voorschot te betalen maar komen zelf geen beloftes na. Na confrontatie schuilen ze zich achter hun 'voorwaarden' en het feit dat de levertermijnen louter indicatief zijn en dus geen enkele wettelijke verplichting hebben. Maar levertermijnen die blijven uitgesteld worden en maanden overschrijden zijn niet meer louter indicatief, maar bewust voorliegen van de klanten! Ze hebben zich momenteel ingedekt tegen schuldeisers en zitten in WCO (gerechtelijke reorganisatie) maar ze blijven reclame maken via advertenties met kortingen om nieuwe klanten te lokken, alsook een nieuwe showroom geopend te Lochristi. Dit allemaal terwijl ze in slechte papieren zitten en zogezegd geen geld hebben en hun bestaande klanten links laten liggen en blijven voorliegen! Schandalige praktijken!
Levering en plaatsing deuren
Hallo In december 2024 hebben wij 8 binnendeuren besteld bij D'hondt Erpe-Mere met de afspraak dat de deuren geplaatst zouden worden in april 2025. Wij hebben meteen een voorschot betaald. Bij de opmeting hebben we opnieuw betaald, wat er op neerkomt dat we intussen 90% van de totaalprijs betaald hebben. Intussen is het radiostilte bij D'Hondt. Iedere keer dat we bellen of mailen zijn de deuren zogezegd nog niet geproduceerd en kunnen ze dus ook absoluut nog geen plaatsingsdatum meedelen. Kunnen jullie hierin bemiddelen? Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Julie Van Nieuwenborgh 0476 442419
Leveringsproblemen
Geachte mevrouw/heer, Op 29/11 tekenden wij de overeengekomen offerte voor de aankoop van een metalen trap met houten treden en een metalen leuning aan de muur bevestigd te D’Hondt Jabbeke. Bij de bevestiging van de bestelling werd ons meegedeeld dat de levering na opmeting Max 14 weken zou duren. Tot op heden horen wij aan de telefoon alleen praatjes… de trap staat nog altijd in productie… een einddatum van productie wordt niet medegedeeld , dus ook geen afspraak met planning voor een datum van plaatsing. We hoorden al verschillende verhalen… De trap zou uit productie komen half Juli, nu is het half oktober…. Maar concreet krijgen we geen duidelijke antwoorden… Wij nemen ook steeds zelf contact op want communicatie vanuit het bedrijf is 0! Deze vertraging bezorgd ons alleen maar onrust en problemen. Sinds dien moeten we het dus stellen met een trapladder om naar boven te gaan . Wij zijn een gezin van 4 . Wij betaalden reeds 90% van het totale bedrag zoals is beschreven in de offerte. Deel 1 na tekenen offerte, deel 2 na opmeting en bevestigen van de tekening. Dus van aan onze kant is altijd alles netjes voldaan! Maar sinds de opmeting valt de communicatie weg en krijgen we alleen maar vage info na altijd ZELF contact te zoeken met de firma D’Hondt. Ik vraag bij deze duidelijkheid waar de trap in productie zit? Wanneer deze zal afgewerkt zijn en wanneer deze zal worden geplaatst! Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Pattyn Kenny Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Aanhoudende vertraging en gebrekkige communicatie bij bestelling van deuren
Op 21 januari 2025 bezochten wij de toonzaal van Dhondt Interieur in Kruisem en lieten wij een offerte opmaken voor zes verfdeuren. Tijdens dit bezoek werd ons meegedeeld dat de oplevering ongeveer vier maanden na bestelling zou plaatsvinden. Aangezien onze woning klaar was voor opmeting, kon dit proces meteen in gang gezet worden. Op 3 februari 2025 ontvingen wij de eerste voorschotfactuur (€ 1.235,92), die onmiddellijk werd betaald. De opmeting vond pas plaats op 18 maart 2025, waarna op 1 april 2025 de tweede voorschotfactuur (€ 1.932,27) volgde. Ook deze werd onmiddellijk door ons vereffend. In de offerte stond vermeld dat de productie en planning zouden starten na betaling van dit tweede voorschot. Daarna volgden maanden van radiostilte van de kant van Dhondt Interieur. Enkel na herhaaldelijk aandringen per telefoon en e-mail ontvingen wij sporadisch informatie, die bovendien voortdurend wijzigde: Eind mei werd ons meegedeeld dat de productie eind augustus zou plaatsvinden. In augustus werd dit verschoven naar eind september, zonder garantie. In september kregen wij de boodschap dat oplevering pas in november mogelijk zou zijn, zonder concrete bevestiging. Ondanks herhaaldelijke pogingen tot contact (telefonisch en via e-mail) kregen wij ofwel geen reactie, ofwel ontwijkende antwoorden. Verschillende telefoonnummers bleken intussen onbereikbaar, en er was geen enkele vorm van proactieve communicatie vanuit het bedrijf. Naast deze problematische interne organisatie en onbereikbaarheid werd er bovendien zonder enige empathie gesteld dat het uitlopen van de planning “ons probleem” was. Dit terwijl wij Dhondt Interieur hebben geïnformeerd dat wij ons eerste kind verwachten begin november. De geplande werken in deze periode zouden ons dus voor ernstige praktische problemen stellen. Wij wensen te benadrukken dat: Deadlines systematisch niet worden nageleefd. Communicatie vrijwel onbestaand is en enkel plaatsvindt na herhaald aandringen. Er geen enkele transparantie is over de status van de bestelling, ondanks betaling van beide voorschotten. Onze eisen: Oplevering en plaatsing van de deuren uiterlijk eind september 2025. Indien dit niet haalbaar is, een passende compensatie voor het veroorzaakte ongemak en de laattijdige levering.
Uitblijven van levering / plaatsing
Ik heb 23/12/2024 een bestelling geplaatst voor 6 binnendeuren. Levering was voorzien tegen april 2025. Tot heden nog steeds geen levering en plaatsing. Bij navraag eerst productie uitgesteld tot in juni 2025. Ook daarna opgevolgd (gebeld, gemaild...). Telkens een excuus. Nu zouden de deuren klaar zijn maar wachten ze nog op de scharnieren en rubbers om de deuren te plaatsen. Financiële gegevens van D'hondt opgezocht. Ze staan er niet goed voor. Maakte mij zorgen of levering nog wel in orde kwam. 12/09/2025 aangetekend schrijven gestuurd met vraag voor feedback tegen 22/09. Nog steeds geen nieuws (ondanks reminder per mail 18/09). Ik ben het beu. Kunnen jullie bemiddelen? Ik wil of mijn deuren of mijn geld terug.
Uitblijven van levering
Beste, Op 20 december 2024 werd bij D'Hondt Interieur te Kruisem een bestelling geplaatst van 6 (in januari 2025 uitgebreid naar 8) op maat gemaakte blokdeuren in wand. Overeenkomstig de verschillende opgemaakte offertes voor en na opmeting werden alle overeengekomen voorschotbedragen voldaan. In totaal werd reeds 4.333,23 euro betaald: een betaling van 1.333,23 euro op 3 januari 2025 en een betaling van 3.000 euro op 4 februari 2025. Hoewel ons werd gegarandeerd dat de deuren in productie zouden gaan in de week van 12 mei 2025, werd deze productiedatum zonder bijkomende uitleg herhaaldelijk uitgesteld. Voorafgaand aan het zomerreces werd ons meegedeeld dat de deuren in productie waren en voorzien was dat deze uit productie zouden zijn medio september 2025. Nadien zouden we meteen worden gecontacteerd voor de plaatsing. Intussen zijn we midden september. Na telefonisch contact met D'Hondt Interieur werd ons meegedeeld dat de einddatum van de productie andermaal was opgeschoven, nu naar medio oktober 2025. Intussen wachten we aldus bijna 9 maanden op deuren, die reeds bijna volledig zijn betaald. De communicatie met D'Hondt Interieur verloopt alles behalve vlot. We worden steevast van het kastje naar de muur gestuurd.
Levering
Goede middag, We hebben één stalen deur besteld op 30/11/2024 ter waarde van 2500.39 €. Er werd onmiddellijk een voorschot gevraagd van 35 % (=927.64 €). De levering zou gebeuren ongeveer 3 maanden na opmeting. Dit gebeurde op 21/02/2025. Opnieuw betaalden we een voorschot van 55 % (= 1457.72 €) Ondertussen is het bouwverlof achter de rug en nog steeds is de deur niet geleverd. Bij telefonisch contact werd ons gemeld dat de productie pas eind oktober zou gebeuren.... Ons vertrouwen is zoek, vooral omdat het voorschot 80% bedraagt en de firma zich niet houdt aan de afspraak. De firma is ook telefonisch moeilijk bereikbaar .... Is er een mogelijkheid om eventueel de bestelling te annuleren en ons geld terug te eisen ? Of wat kunnen jullie ons adviseren ? MVG, Sandra en Rik Dewulf Dewulf
Uitblijven levering producten
Geachte mevrouw/heer, Op 28/10/2024 kochten wij 10 blokdeuren incl. plaatsing in uw winkel en betaalden we 2312,45€ incl. BTW als eerste voorschot, na opmeting betaalden we een 2de voorschot van 3633,86€ incl. BTW. Bij de bevestiging van de bestelling werd ons meegedeeld dat de levering zou plaatsvinden na een 8-tal weken. Na deze 8 weken hebben we opnieuw contact opgenomen met jullie om de stand van zake te bevragen. Bleek dat de levering nogmaals 8 weken zou duren. Na verschillende pogingen ter plaatse, via e-mail en telefonisch contact om een duidelijke datum te verkrijgen kregen we als antwoord dat jullie geen idee hebben. Dit sleept nu al meer dan 9 maanden aan. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend, al onze andere projecten lopen hierdoor vertragingen en zelfs uitstel op. Ik verzoek derhalve om terugbetaling van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 5946,31€ komen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dave Michiels Bijlagen: • Orderbevestigingen
Niet leveren bestelling
Op 25 januari 2025 hebben wij bij u een bestelling geplaatst voor binnendeuren, met bestelreferentie VSD-240276 en klantnummer 411230, voor een totaalbedrag van 6572,92 euro. Hoewel er op de bestelbon geen levertermijn was vermeld, was de expliciete overeenkomst dat de levering en installatie binnen 8 tot 12 weken na de bestelling zou plaatsvinden. Helaas is deze overeengekomen termijn niet nagekomen. Na herhaaldelijk contact was de installatie voorzien voor 11 juli 2025. Tijdens een telefonisch contact op 3 juli 2025 heeft u ons echter gemeld dat de benodigde materialen voor de productie van de bestelde deuren niet aanwezig zijn. U heeft toen een nieuwe installatiedatum beloofd, zijnde voor eind augustus. Wij stellen vast dat u niet in staat bent de overeengekomen leveringstermijn na te komen, en dit ondanks herhaalde contacten en eerdere toezeggingen. Dit is een ernstige tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst. Middels dit schrijven stellen wij u dan ook formeel en voor de laatste maal in gebreke om de overeengekomen levering en installatie van de binnendeuren, referentie VSD-240276, uiterlijk 31 augustus 2025 te garanderen. Indien de installatie niet uiterlijk op deze datum gegarandeerd kan worden, eisen wij de onmiddellijke terugbetaling van de reeds betaalde voorschotten voor Productieorder 1240201, zijnde een totaalbedrag van 6572,92 euro, op het hierboven vermelde IBAN rekeningnummer. Wij wijzen u erop dat, in geval van niet-nakoming van uw verbintenissen, wij genoodzaakt zullen zijn verdere stappen te ondernemen, zoals het indienen van een klacht bij de economische inspectie en/of het nemen van juridische stappen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten