Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. D.
29/08/2025

Levering

Goede middag, We hebben één stalen deur besteld op 30/11/2024 ter waarde van 2500.39 €. Er werd onmiddellijk een voorschot gevraagd van 35 % (=927.64 €). De levering zou gebeuren ongeveer 3 maanden na opmeting. Dit gebeurde op 21/02/2025. Opnieuw betaalden we een voorschot van 55 % (= 1457.72 €) Ondertussen is het bouwverlof achter de rug en nog steeds is de deur niet geleverd. Bij telefonisch contact werd ons gemeld dat de productie pas eind oktober zou gebeuren.... Ons vertrouwen is zoek, vooral omdat het voorschot 80% bedraagt en de firma zich niet houdt aan de afspraak. De firma is ook telefonisch moeilijk bereikbaar .... Is er een mogelijkheid om eventueel de bestelling te annuleren en ons geld terug te eisen ? Of wat kunnen jullie ons adviseren ? MVG, Sandra en Rik Dewulf Dewulf

In behandeling
D. M.
12/08/2025

Uitblijven levering producten

Geachte mevrouw/heer, Op 28/10/2024 kochten wij 10 blokdeuren incl. plaatsing in uw winkel en betaalden we 2312,45€ incl. BTW als eerste voorschot, na opmeting betaalden we een 2de voorschot van 3633,86€ incl. BTW. Bij de bevestiging van de bestelling werd ons meegedeeld dat de levering zou plaatsvinden na een 8-tal weken. Na deze 8 weken hebben we opnieuw contact opgenomen met jullie om de stand van zake te bevragen. Bleek dat de levering nogmaals 8 weken zou duren. Na verschillende pogingen ter plaatse, via e-mail en telefonisch contact om een duidelijke datum te verkrijgen kregen we als antwoord dat jullie geen idee hebben. Dit sleept nu al meer dan 9 maanden aan. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend, al onze andere projecten lopen hierdoor vertragingen en zelfs uitstel op. Ik verzoek derhalve om terugbetaling van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 5946,31€ komen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dave Michiels Bijlagen: • Orderbevestigingen

Afgesloten
M. V.
15/07/2025

Niet leveren bestelling

Op 25 januari 2025 hebben wij bij u een bestelling geplaatst voor binnendeuren, met bestelreferentie VSD-240276 en klantnummer 411230, voor een totaalbedrag van 6572,92 euro. Hoewel er op de bestelbon geen levertermijn was vermeld, was de expliciete overeenkomst dat de levering en installatie binnen 8 tot 12 weken na de bestelling zou plaatsvinden. Helaas is deze overeengekomen termijn niet nagekomen. Na herhaaldelijk contact was de installatie voorzien voor 11 juli 2025. Tijdens een telefonisch contact op 3 juli 2025 heeft u ons echter gemeld dat de benodigde materialen voor de productie van de bestelde deuren niet aanwezig zijn. U heeft toen een nieuwe installatiedatum beloofd, zijnde voor eind augustus. Wij stellen vast dat u niet in staat bent de overeengekomen leveringstermijn na te komen, en dit ondanks herhaalde contacten en eerdere toezeggingen. Dit is een ernstige tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst. Middels dit schrijven stellen wij u dan ook formeel en voor de laatste maal in gebreke om de overeengekomen levering en installatie van de binnendeuren, referentie VSD-240276, uiterlijk 31 augustus 2025 te garanderen. Indien de installatie niet uiterlijk op deze datum gegarandeerd kan worden, eisen wij de onmiddellijke terugbetaling van de reeds betaalde voorschotten voor Productieorder 1240201, zijnde een totaalbedrag van 6572,92 euro, op het hierboven vermelde IBAN rekeningnummer. Wij wijzen u erop dat, in geval van niet-nakoming van uw verbintenissen, wij genoodzaakt zullen zijn verdere stappen te ondernemen, zoals het indienen van een klacht bij de economische inspectie en/of het nemen van juridische stappen.

In behandeling
Y. E.
28/05/2025

Uitstellen levering

Wij zijn al 7 maanden aan het wachten op onze deuren wat de levertermijn normaal 18weken moest zijn en ze blijven dit maar uitstellen. We zijn dit echt beu. Kunnen we juridisch stappen nemen om ons geld terug te vorderen of druk zetten ?

Afgesloten
M. V.
11/03/2025

Geen leveringsdatum, geen goede onderlinge communicatie binnen het bedrijf

Geachte mevrouw/heer, Op 14/12/2024 kocht ik een smeedijzeren deur en trap in uw winkel (filiaal Sint-Pieters-Leeuw). Ik betaalde reeds verschillende voorschotfacturen (3 683,72 € op 16/12/2024 en 1 733,28€ op 20/02/2025). Bij de bespreking van de offerte werd ons meegedeeld dat na opmeting, het een 10tal dagen zou duren om een technische tekening te ontvangen. En bij bevestiging van deze zou het dan nog 12 tot 16 weken duren tot de levering. Na opmeting (15 januari 2025) hebben we talloze telefoontjes moeten plegen vooraleer we eindelijk op 18/02/2025 de technische tekening van de smeedijzeren deur hebben ontvangen en 25/02/2025 de technische tekening van de trap hebben ontvangen. Ondanks vele telefoons, een plaatsbezoek in de winkel en vele mails hebben we nog steeds geen leveringsdatum in zicht. Deze vertraging baart ons zorgen en we hopen ooit onze deur en trap geplaatst te zien worden. We hebben momenteel een voorlopige trap die zeer gevaarlijk is met onze jonge dochter. Ik verzoek derhalve om zo snel mogelijk over te gaan tot levering en plaatsing van onze bestelling. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
S. V.
24/02/2025

Uitblijven plaatsing trap

Geachte mevrouw/heer, Op 02.07.24 vond de opmeting plaats van onze trappen. Bij het afspreken van deze datum werd ons gemeld dat de verwachte levertermijn ongeveer 12 werkweken zou zijn, vanwege het bouwverlof in juli zou dit dus op 15 weken neerkomen. Een andere werknemer schatte de plaatsing van onze trappen op half oktober. Op vandaag (24.02.25) werd er nog steeds geen trap geplaatst. Bij het informeren naar een plaatsingsdatum werd de termijn steeds verschoven, en dit werd enkel gemeld als we zelf contact opnamen. We zijn nu bijna 8 maanden na de opmeting, meer dan het dubbele van wat eerst beloofd werd en nog steeds zonder zicht op een concrete levertermijn. Hierdoor is onze dakverdieping al maandenlang onbereikbaar. Onze kinderen kunnen hun slaapkamers niet in gebruik nemen, waardoor ze nog steeds samen op een tijdelijke kamer moeten slapen. Omdat onze dochter een moeilijke slaper is, zijn we verplicht om onze zoon dagelijks op de zetel in slaap te laten vallen en later naar boven te dragen. Dit is een schrijnende toestand die al maandenlang aansleept, enkel en alleen omdat we geen trap naar de dakverdieping hebben. Wij wensen dan ook onmiddellijk een concrete datum te krijgen voor de plaatsing, en deze binnen een redelijke termijn. We zijn ook van mening dat een zekere korting op de eindfactuur op zijn plaats is wegens de geleden schade. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Bestelbon bij ondertekening offerte - Bestelbon na opmeting ter plaatse - Screenshots van het mailverkeer met betrekking tot de plaatsingsdatum

Afgesloten
K. R.
11/02/2025

Levering en plaatsing binnendeuren

Geachte mevrouw/heer, Op 27/05/2024 betaalde ik het eerste voorschot voor 5 binnendeuren in uw winkel, ondertussen heb ik bijna het volledige bedrag betaald. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering en plaatsing tegen september 2024 zou plaatsvinden. De deuren zijn tot op heden nog steeds niet geplaatst. Ik verzoek derhalve om er alles aan te doen om deze deuren zo snel mogelijk te plaatsen zoals beloofd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
B. S.
27/01/2025

Betalingsprobleem/Leveringsprobleem

Bij interieurwinkel Dhondt in Leuven werd een bestelling geplaatst voor binnendeuren en een op maat gemaakte trapleuning, met een totaalbedrag van ongeveer €11.000. Voor deze bestelling werden reeds voorschotten betaald ter waarde van €9.951,97. Hoewel de bestelling lang op zich liet wachten, bleef de firma de plaatsing keer op keer uitstellen. Op e-mails en telefoontjes werd niet meer gereageerd, en bij een persoonlijk bezoek aan de winkel was het personeel uiterst onbeleefd en leek het erop dat ze voorbereid waren om zulke klachten te ontwijken. Na veel aandringen werd uiteindelijk enkel de trapleuning geplaatst, waarvoor een bedrag van net geen €500 werd aangerekend. De rest van de bestelling bleef echter onafgehandeld, zonder zicht op een oplossing. Uiteindelijk werd, met hulp van een advocaat, besloten om over te gaan tot dagvaarding. Hierop volgde opnieuw geen enkele reactie van de firma. Om druk te zetten werd een openbare verkoop van hun activa geregeld. Pas toen werd een klein bedrag betaald, vermoedelijk om de situatie tijdelijk te sussen. Helaas bleef ook daarna een oplossing uit, en werd alles opnieuw op de lange baan geschoven. Opmerkelijk is dat wij niet de enige klanten zijn die dit meemaken. Nu,bijna ander half jaar verder hebben we nog steeds recht op een €7000.

Afgesloten
B. V.
24/11/2024

NIET GELEVERD

Mijn dochter bestelde bij deuren D'HONDT een deur met een prijskaartje van3037,90 euro er werd haar belooft van de deur nog voor het bouwverlof te plaatsen. daarna stelde men het uit tot na het bouwverlof.Maar na het bouwverlof werd het stil ze probeerde contact op te nemen met de firma via mail en telefoon maar dit blijkt onmogelijk ,ondertussen heeft D'HONDT deuren zijn winkel in Leuven gesloten. Dus wij vrezen het ergste ook al omdat zij bijna het volledige bedrag gestort heeft wat in het contact met deurenD'HONDT staat maar volgens mij niet wettelijk is. Waar je ze wel op vindt is op facebook waar ze reclame maken ik heb daar al een negatieve reactie op ge zet maar die krijg je niet te zien. Mijn vraag aan jullie is of jullie contact zouden kunnen opnemen met de firma D'HONDT want op ons reageren ze niet Vandermeeren- Cristens aansluitingsnummer : 0711331-30 Kan het contract niet uploaden is te groot

Afgesloten
K. V.
4/10/2024

leveringstermijn

Beste, Op 20/02/2024 bestelden wij twee binnendeuren. Er werd toen een leveringstermijn van ongeveer 12 weken beloofd. Ondertussen zijn we al bijna 8 maanden verder. We hebben hiervoor al gebeld en gemaild maar telkens worden we aan het lijntje gehouden met flauwe excuses zoals : De productie is er nu niet en ik heb er geen zicht op. / Ik was in verlof en heb het niet kunnen vragen. / Ik zal het moeten navragen./ Ik heb jullie geen leveringstermijn beloofd. /... Maar telkens krijgen we daarna niets meer te horen. Alle pogingen tot communicatie leveren niets op. Ondertussen hebben we de firma eens nagetrokken en we hebben al heel wat gelijkaardige negatieve reviews en klachten gelezen. De persoon die bij ons komt schilderen hebben wij al driemaal moeten bellen om te zeggen dat het werk niet kan doorgaan omdat onze deuren er nog niet zijn. Hij heeft niet veel zin meer om te komen. We kunnen hem ook geen datum voorleggen want die krijgen we niet. We stellen jullie, de firma d'Hondt dan ook in gebreke. We zouden graag afzien van onze bestelling en het bedrag dat we al betaalden teruggestort zien.

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform