Beste
Op 27/02/2025 zijn wij op bezoek geweest in de toonzaal van Jabbeke voor de aankoop van een smeed deur en een trap in eik. De verkoopster was zeer overtuigend en veelbelovend. Mooie kortingen met Batibouw, extra commerciële kortingen etc. Uiteindelijk zijn wij akkoord gekomen voor beide aankopen. Het opmeten volgde kort erna, op 28 maart.
Op 16 april hebben we de tekening ontvangen van de smeed deur, die werd op 21 april goedgekeurd. De tekening van de trap was niet onze stijl, dit heeft een hele tijd aangesleept mede door het lange bouwverlof tegen dat de trap goedgekeurd kon worden. Op 15/09/25 werd de trap goedgekeurd.
Ik heb al verschillende keren gemaild (met leesbevestiging), maar hier wordt nooit op geantwoord. Als ik bel hang je eerst 5 minuten aan de lijn voor iemand de telefoon opneemt. En dan nog kan die persoon aan de receptie je niet verder helpen.
Ik noem graag hun betalingsvoorwaarden:
- 35% te betalen bij bestelling
- 55% te betalen bij opmeting
EN SLECHTS 10% na oplevering
Wij zijn reeds duizenden euro's kwijt (€11.311,16) sinds maanden zonder dat we ¨überhaupt weten of we iets zullen krijgen voor dit geld?
Wij zijn jonge mensen van 26 jaar oud die hebben willen investeren in een nieuwbouw, maar op die manier wordt er niet correct gehandeld. Met dit geld hadden we gemakkelijk al iets anders kunnen doen.
Levertermijnen van 12 à 16 weken werd er ons beloofd na het goedkeuren van de tekening. Intussen zijn we al 27 WEKEN verder na het goedkeuren van 1 smeeddeur, je hoort het goed mensen 1 deur!? Is dit nog normaal? Aparte levering werd er ons gegarandeerd, als de deur eerst klaar is, zal die al worden geplaatst. Gisteren gebeld met de showroom en ik kreeg een uitleg dat ze met een cashflow probleem zitten en dat ze nog niet kunnen beantwoorden wanneer de smeed deur en de trap geleverd zal worden.
Kan iemand mij uitleggen hoe je met een cashflow probleem kan zitten als je 90% betaling vooraf durft te vragen?!
Ik vind het heel jammer om dit te moeten neerschrijven, want dit is toch absoluut niet de manier waarop wij gewoon zijn van te werken.
Ons geduld is méér dan op!
Concreet wat wij verwachten:
- Oplevering en plaatsing van de smeeddeur en trap tegen uiterst 31/12/2025.
- Eerlijke en open communicatie
- Indien niet haalbaar een compensatie voor het extreem laattijdig opleveren of geld-terug garantie.
Ik hoop echt om op die manier verder te geraken, want mijn hoop zakt me zwaar in de schoenen.
Hopend op een snel en rechtvaardig antwoord
Legrand J.