Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt

geen eerlijke handel misleiden en Schuift de schuld in de kopers schoenen

Beschrijving van het probleem – Samenvatting voor Test Aankoop Ik diende een klacht in tegen Belga Meubelen (vestiging Vilvoorde) vanwege een gebrekkige levering, slechte kwaliteit, misleidende informatie op hun website en het uitblijven van een correcte oplossing. Op 14 mei 2025 werd via hun webshop een eetkamer besteld (bestelnummer 7266). De levering vond pas plaats op 5 juli 2025. Bij de montage stelden we vast dat: Bepaalde panelen verkeerd gefreesd waren, waardoor onderdelen niet pasten Schroeven, slotjes en bouten ontbraken Er waren structurele fouten (o.a. instabiele bodemplaten, spleten bij deuren en lades) De productbeschrijving op hun webshop werd na aankoop aangepast (betreffende twee stoelen die zogezegd inbegrepen waren) We hebben meermaals contact opgenomen en ook foto’s en uitleg bezorgd, maar Belga Meubelen blijft de schuld bij ons leggen en weigert een correcte oplossing. Ze stellen: Dat we de meubels zelf moeten terugbrengen Dat zij eenzijdig bepalen welke schade “onze fout” is En dat ze op basis daarvan het terug te betalen bedrag mogen verminderen of zelfs niets teruggeven Ze weigeren de meubels zelf op te halen en weigeren volledige terugbetaling. Herhaald verzoek tot een redelijk compromis werd telkens afgewezen. Ondertussen heb ik het volledige dossier gedeeld met mijn advocaat, die me bevestigde dat de wet op consumentenbescherming duidelijk aan mijn kant staat. Ik beschik over: De bestelbon E-mailcommunicatie Foto’s van de gebreken Getuigenverklaring van een derde die hielp bij montage En screenshots van de oorspronkelijke productbeschrijving Ook hebben wij klachten van andere klanten verzameld via Google Reviews, Trustpilot en sociale media, die gelijkaardige ervaringen hebben gehad. Ik vraag: De ontbinding van de koopovereenkomst Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag (€579) Gerechtelijke stappen, indien nodig

In behandeling

Levering bestelling

Beste Ik heb bij deze winkel een hoeksalon gekocht voor 1899 euro waarvan al 899 euro voorschot gegeven Op 12/10/2024 . Ik heb de winkel al meerdere keren gecontacteerd maar geen verdere informatie gekregen tot op heden ,ook heb ik enkele mails gestuurd ook daar is niks uitgekomen . Hierbij vraag ik of ik alsnog iets kan doen om deze toch of te annuleren of toch nog te ontvangen .deze bestelling bestaat blijkbaar niet volgens hun ,bijlage toegevoegd

Afgesloten

Problemen met oplossen van zetel die na 1 maand stuk is gegaan

Beste, wij bestelden bij jullie een hoekzetel. Deze is 20/12/2023 geleverd en was reeds na 1 maand stuk. Dan zijn jullie na meerdere mails/telefoontjes de zetel komen laten maken via een klusjesman maar opnieuw ging de zetel na 2 weken stuk. Wij hebben opnieuw sinds 1 april 2024 meerdere mails en telefoontjes hierover naar jullie gedaan maar voorlopig blijven wij met een kapotte zetel zitten waar we zeer ontevreden van zijn. Wij hebben al meermaals gevraagd om een terugbetaling maar krijgen hier geen positieve reactie op terug. De fabrikant heeft ons 1 keer telefonisch gecontacteerd (anoniem) op 30/04/2024 met de mededeling dat hij wou langskomen en ons ging contacteren 1 dag voordien. Ondertussen zijn we 10/05/2024 en hebben we weer niets meer gehoord van jullie (belga meubelen) of de fabrikant. We zijn erg ontevreden van de communicatie en hopen dat we ons geld van de zetel terug krijgen zo snel mogelijk. Gelieve ons op de hoogte te brengen van verdere regeling omtrent de zetel via mail: janaschol97@hotmail.com. Indien jullie ons telefonisch zouden willen contacteren kan dit ook maar is het iets moeilijker (kunnen niet opnemen tijdens het werk en zeker niet terug bellen als er anoniem gaat gebeld worden). Ons nummer: 0476725206. Hopend op een snelle reactie en terugbetaling! Met vriendelijke groetenJana en Nick

Afgesloten

2 zetels beschadigd bij levering, geen reactie van leverancier

Beste, ik bestelde 2 zetels bij Belga meubelen.ze zijn rond de middag geleverd en bij het uitpakken zien we dat beide zetels beschadigd zijn. ondertussen 2 mails gestuurd en gebeld. geen antwoord op mails. en geen acties via telefoon.besteld: 30/10/2023levering: 09/11/2023tot op heden geen enkele reactie.

Opgelost

Problemen met nieuwe zetel

Beste,Ik bestelde op 18/03/2023 een hoeksalon bij u in opstelling 3pl links + divan rechts in dezelfde stof als hoe hij in de showroom stond. De zetel werd besteld op naam van Kanio Debacker.Op 07/06/2023 werd deze geleverd.Op 08/07 mailde ik u dat er al bijzonder veel pilling op de stof zit en dat er een soort knakgeluid waargenomen wordt wanneer we op de 3pl gaan zitten. Op deze mail hebben we nooit een antwoord gehad.Op 22/07 heb ik mijn mail nogmaals naar jullie doorgestuurd maar helaas daar ook nog geen antwoord op gehad.Op 26/07 heb ik dan telefonisch contact genomen met de winkel en daar hebben ze de mails wel gevonden, ze gingen deze bezorgen aan de dienst naverkoop. Tot op heden hebben we nog steeds geen telefoontje of mail van de dienst naverkoop gehad.Omdat ik het vermoeden heb dat dit wel eens een heel lang verhaal kan worden heb ik beslist om de klacht via deze weg nogmaals te bezorgen.Pilling in overvloed na 1 maand is niet ok, de knak in de 3-zitter zou er ook niet mogen zijn omdat deze uit 1 stuk bestaat. (Vaste zittingen dus geen bewegende delen oid)Wij wensen een terugbetaling van het bedrag van 1575€ en ophaling van de zetel zodat we zelf een ander exemplaar kunnen kiezen.

Opgelost

Scheur in relaxzetel (Memphis)

Beste,Ik bestelde hier een relaxzetel (Memphis). Bij levering en installatie door de door u aangestelde mensen was er een scheur in deze zetel. Ik heb al een mail gestuurd maar werd negatief geantwoord.

Opgelost

Ik krijg mijn voorschot niet terug.

Beste, op 17/01/2023 bestelde we bij Belga meubel een volledige slaapkamer, eetkamer en zetels. Alles verliep goed tot het moment van afhaling was aangekomen, 2 dagen voor de afhaling werd ons door de verkoper verteld dat alles aanwezig was en we deze kunnen afhalen zodra we wouden. De dag van afhaling op 12/4/2023 bleek onze zetel er niet te zijn?? (Zie bestelling geplaats op 17/1/23)Na een gesprek met de verantwoordelijke liet hij ons weten dat we 1 a 2 weken extra zouden moeten wachten. Wat voor ons al teveel was aangezien de bestelling in januari is geplaatst maar goed. Een dag later kreeg ik telefoon van de winkel om mij te vertellen dat de zetel nog eens 2weken later zal toekomen?? 4 weken dus in totaal! Ik heb ergens anders mijn zetels besteld identiek dezelfde gisteren besteld vandaag geleverd. Ik wil de bestelling van de zetel annuleren en eis mijn voorschot van 299€ voor de zetel terug maar ik kreeg als antwoord ‘ die krijgen jullie niet terug ´. Verkoop service is magnifiek maar de service erna is een ramp!

Afgesloten

Probleem met levering meubels

Op 5 oktober meubels besteld bij Belgameubelen te Vilvoorde. Op dat moment werd met veel mooie woorden beloofd dat ik zeker en vast mijn meubels zou hebben begin december. (staat ook zo op de bestelbon, begin december geleverd). Als bij toeval, was er door corona ineens vertraging bij de levering en zou het midden december zijn. (dit excuus wordt telkens opnieuw gebruikt, ook bij andere mensen die reviews schrijven op google). Dit ben ik te weten gekomen na ZELF 20 keer te moeten bellen! Midden december hoor ik dat het opeens begin januari wordt. Bij het bellen, word je dan ook nog eens behandeld als een stuk vuil, met als antwoord 'kunde gij ni tellen misschien? De levertijd is 12 weken, das begin januari!'. kleine nuance: op de site is de levertijd zogezegd 7-10 weken. Het is uiteraard vrij moeilijk om alleen te gaan wonen zonder meubels, ze zouden mij zelfs op de grond laten slapen hebben. Mijn eigen vader was het kotsbeu en is tot in Vilvoorde gereden om eens op tafel te kloppen, met als resultaat dat men opeens, uit het niks, een gedeelte van de meubels kon leveren. nuja, leveren, we zijn er zelf nog mogen achter rijden terwijl het zogezegd gratis levering is! opeens was het eind januari en vandaag krijg ik te horen pas midden februari. Wanneer ik om een compensatie vraag doen ze uiteraard alsof hun neus bloedt. Dit bedrijf maakt ook constant valse facebook profielen aan, die positieve reacties zetten op hun facebook. Wanneer ik zelf een reactie plaats wordt deze verwijderd en word ik geblokkeerd. Ik word al maanden aan het lijntje gehouden en belogen.

Afgesloten

Doorgezeten stoelen

BesteNa 3x langs gaan in de winkel te Brugge en paar keer telefonisch contact en mails sinds maart kregen wij gisteren te horen dat de winkel niks wil doen voor onze stoelen te maken. Wij zouden ongewoonlijk gebruik maken van onze stoelen terwijl wij deze enkel savonds gebruiken voor te diamond painten... Onze 4 stoelen zijn doorzeten, wij kregen te horen dat de fabrikant deze niet meer maakt en dit ook niet onder de garantie valt, zever want ik denk niet dat je stoelen na 7 maand al doorzeten kunnen zijn?? Wij hebben de stoelen binnen gebracht 2 weken geleden want ze gingen een oplossing aanbieden. Maar omdat er haar aanhangt van onze border collie willen ze dit niet doen. Wij stelde voor ze terug op te halen, de stoel haarvrij te maken (want 1 stoel binnen brengen was genoeg voor de verkoper) maar dit moesten ze niet weten. Wij hebben 79 euro stuk betaald en vind dat dit langer zou mogen meegaan dan 7 maand. Ik eis dat onze stoelen gemaakt worden of andere stoelen worden aangeboden.

Opgelost

Probleem met levering

Beste,ik bestelde op 20/7/20 een kleerkast bij belga meubelen. Kleerkast diver ( 270 CM ) (Referentie: 548/418) Bestelnummer: YJIIWOTZYNa 5 weken begon de miserie. Ik belde hun en kreeg telkens een voicemail met hun openingsuren terwijl ik binnen aangegeven uren belde. Uiteindelijk naar de winkel gereden in vilvoorde. De man luisterde naar probleem maar snapte ons paniek helemaal niet terwijl ik kan via gsm factuur aantonen dat ik 87 keer gebeld heb. Op de site werd getoond dat ons gekochte kleur niet leverbaar is. Ik stelde voor om andere kleur op te sturen. Het lachte ons telkens uit en zei dat we maar niet zo moeilijk moeten doen en gewoon moeten wachten. Nog weken passeren nog steeds geen nieuws. Talloze emails werden niet beantwoord. Contactformuleren, messenger ... Niets lijkt te helpen. Ik ben hoogzwanger die kast ging ruim op tijd komen en intussen bijna de geboorte en we zitten compleet met handen int haar, we wachten nog steeds op teken van leven van hun. Telkens smoes, corona.. Fabriek dicht, we nemen contact met u op, geduld, we zijn ermee bezig. Continue iets maar nog steeds geen kast. Einige wat we willen is datum van de levering en correcte afhandeling. Als we naar hoofd telefoon bellen verwijzen ze ons door met smoes dat ze online leveringen niet opvolgen en dat we naar vilvoorde moeten bellen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform