Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
geen eerlijke handel misleiden en Schuift de schuld in de kopers schoenen
Beschrijving van het probleem – Samenvatting voor Test Aankoop Ik diende een klacht in tegen Belga Meubelen (vestiging Vilvoorde) vanwege een gebrekkige levering, slechte kwaliteit, misleidende informatie op hun website en het uitblijven van een correcte oplossing. Op 14 mei 2025 werd via hun webshop een eetkamer besteld (bestelnummer 7266). De levering vond pas plaats op 5 juli 2025. Bij de montage stelden we vast dat: Bepaalde panelen verkeerd gefreesd waren, waardoor onderdelen niet pasten Schroeven, slotjes en bouten ontbraken Er waren structurele fouten (o.a. instabiele bodemplaten, spleten bij deuren en lades) De productbeschrijving op hun webshop werd na aankoop aangepast (betreffende twee stoelen die zogezegd inbegrepen waren) We hebben meermaals contact opgenomen en ook foto’s en uitleg bezorgd, maar Belga Meubelen blijft de schuld bij ons leggen en weigert een correcte oplossing. Ze stellen: Dat we de meubels zelf moeten terugbrengen Dat zij eenzijdig bepalen welke schade “onze fout” is En dat ze op basis daarvan het terug te betalen bedrag mogen verminderen of zelfs niets teruggeven Ze weigeren de meubels zelf op te halen en weigeren volledige terugbetaling. Herhaald verzoek tot een redelijk compromis werd telkens afgewezen. Ondertussen heb ik het volledige dossier gedeeld met mijn advocaat, die me bevestigde dat de wet op consumentenbescherming duidelijk aan mijn kant staat. Ik beschik over: De bestelbon E-mailcommunicatie Foto’s van de gebreken Getuigenverklaring van een derde die hielp bij montage En screenshots van de oorspronkelijke productbeschrijving Ook hebben wij klachten van andere klanten verzameld via Google Reviews, Trustpilot en sociale media, die gelijkaardige ervaringen hebben gehad. Ik vraag: De ontbinding van de koopovereenkomst Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag (€579) Gerechtelijke stappen, indien nodig
Levering bestelling
Beste Ik heb bij deze winkel een hoeksalon gekocht voor 1899 euro waarvan al 899 euro voorschot gegeven Op 12/10/2024 . Ik heb de winkel al meerdere keren gecontacteerd maar geen verdere informatie gekregen tot op heden ,ook heb ik enkele mails gestuurd ook daar is niks uitgekomen . Hierbij vraag ik of ik alsnog iets kan doen om deze toch of te annuleren of toch nog te ontvangen .deze bestelling bestaat blijkbaar niet volgens hun ,bijlage toegevoegd
Problemen met oplossen van zetel die na 1 maand stuk is gegaan
Beste, wij bestelden bij jullie een hoekzetel. Deze is 20/12/2023 geleverd en was reeds na 1 maand stuk. Dan zijn jullie na meerdere mails/telefoontjes de zetel komen laten maken via een klusjesman maar opnieuw ging de zetel na 2 weken stuk. Wij hebben opnieuw sinds 1 april 2024 meerdere mails en telefoontjes hierover naar jullie gedaan maar voorlopig blijven wij met een kapotte zetel zitten waar we zeer ontevreden van zijn. Wij hebben al meermaals gevraagd om een terugbetaling maar krijgen hier geen positieve reactie op terug. De fabrikant heeft ons 1 keer telefonisch gecontacteerd (anoniem) op 30/04/2024 met de mededeling dat hij wou langskomen en ons ging contacteren 1 dag voordien. Ondertussen zijn we 10/05/2024 en hebben we weer niets meer gehoord van jullie (belga meubelen) of de fabrikant. We zijn erg ontevreden van de communicatie en hopen dat we ons geld van de zetel terug krijgen zo snel mogelijk. Gelieve ons op de hoogte te brengen van verdere regeling omtrent de zetel via mail: janaschol97@hotmail.com. Indien jullie ons telefonisch zouden willen contacteren kan dit ook maar is het iets moeilijker (kunnen niet opnemen tijdens het werk en zeker niet terug bellen als er anoniem gaat gebeld worden). Ons nummer: 0476725206. Hopend op een snelle reactie en terugbetaling! Met vriendelijke groetenJana en Nick
2 zetels beschadigd bij levering, geen reactie van leverancier
Beste, ik bestelde 2 zetels bij Belga meubelen.ze zijn rond de middag geleverd en bij het uitpakken zien we dat beide zetels beschadigd zijn. ondertussen 2 mails gestuurd en gebeld. geen antwoord op mails. en geen acties via telefoon.besteld: 30/10/2023levering: 09/11/2023tot op heden geen enkele reactie.
Problemen met nieuwe zetel
Beste,Ik bestelde op 18/03/2023 een hoeksalon bij u in opstelling 3pl links + divan rechts in dezelfde stof als hoe hij in de showroom stond. De zetel werd besteld op naam van Kanio Debacker.Op 07/06/2023 werd deze geleverd.Op 08/07 mailde ik u dat er al bijzonder veel pilling op de stof zit en dat er een soort knakgeluid waargenomen wordt wanneer we op de 3pl gaan zitten. Op deze mail hebben we nooit een antwoord gehad.Op 22/07 heb ik mijn mail nogmaals naar jullie doorgestuurd maar helaas daar ook nog geen antwoord op gehad.Op 26/07 heb ik dan telefonisch contact genomen met de winkel en daar hebben ze de mails wel gevonden, ze gingen deze bezorgen aan de dienst naverkoop. Tot op heden hebben we nog steeds geen telefoontje of mail van de dienst naverkoop gehad.Omdat ik het vermoeden heb dat dit wel eens een heel lang verhaal kan worden heb ik beslist om de klacht via deze weg nogmaals te bezorgen.Pilling in overvloed na 1 maand is niet ok, de knak in de 3-zitter zou er ook niet mogen zijn omdat deze uit 1 stuk bestaat. (Vaste zittingen dus geen bewegende delen oid)Wij wensen een terugbetaling van het bedrag van 1575€ en ophaling van de zetel zodat we zelf een ander exemplaar kunnen kiezen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten