Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Jaar contract
Goedendag Ik had een flex optie en maandelijks opzegbare normale basic fit abo. Vervolgens wilde mijn neefje mee doen. Dus ik verhoogde het naar een ultimate. Er is nooit mij aangegeven dat ik dan een jaar contract aan ga zonder flex optie !!! Dit is oplichterij. Ik wil dat dit per direct terug gedraaid wordt. Ik neem anders juridische stappen. Mvg Karaman
Afzeggen abonnement
Geachte, Ik dien hierbij een klacht in tegen Basic-Fit betreffende mijn opzegging. Op 20/05/2025 heb ik mijn abonnement correct opgezegd, binnen de voorziene opzegtermijn. Toch blijft Basic-Fit bedragen afschrijven. Ik heb reeds contact opgenomen op e-mail , maar zonder resultaat. Dit veroorzaakt financiële schade. Ik verzoek Testaankoop om tussen te komen, zodat mijn opzegging wordt bevestigd.
Opzeggen abonnement
Geachte, Ik dien hierbij een klacht in tegen Basic-Fit betreffende mijn opzegging. Op 20/05/2025 heb ik mijn abonnement correct opgezegd, binnen de voorziene opzegtermijn. Toch blijft Basic-Fit bedragen afschrijven. Ik heb reeds contact opgenomen op e-mail , maar zonder resultaat. Dit veroorzaakt financiële schade. Ik verzoek Testaankoop om tussen te komen, zodat mijn opzegging wordt bevestigd.
Restitutie / ongelijke policy voor klanten
Beste, ik vraag een restitutie of krediet voor de door u ten onrechte aangerekende kost voor Live groepslessen. Deze kost werd door u geschrapt per maart 2021 maar tot op heden aan mij doorgerekend. Recent werd deze optie door de clubverantwoordelijke uit mijn abonnement verwijderd. Hiervoor hanteren jullie dan ook nog eens een opzeg van een maand (voor iets dat jullie zelf gewijzigd hebben). Uw antwoord dat deze optie niet geldt voor 'oude' leden: "leden die vóór 10/10/2023 een lidmaatschap hebben afgesloten, betalen echter nog steeds de Live GX optie voor de prijs van 5,42 EUR per 4 weken" is onaanvaardbaar.
Terugbetalingsprobleem
Beste, Ik heb mijn jaarabonnement bij Basic Fit vroegtijdig opgezegd. Daar ik reeds voor een volledig jaar had betaald, heb ik nog recht op een terugbetaling. Ik wacht sinds 25/04/2025 op een terugbetaling van €243,14 . Ik heb hiervoor via mail een herinnering gestuurd op 24juni en op 12 juli. Telkenmale krijg ik het antwoord dat er een fout is geslopen in de uitbetaling en dat dit uiterst 14 dagen na dat bericht in orde gaat zijn. Ik wacht nog steeds op de terugbetaling.
Stopzetting van contract op 29/4/25 bevestigd door hun en blijven betalingen sturen
Beste , Heb door firma sepastop aangetekende zending laten sturen om mijn contract (lidmaatschap te stoppen) Na 4 weken geen reactie , heb hun dan zelf gemaild , toen reactie dat contract afliep op 29/4 /25 Heb nog betaling gedaan op 18 maart voor 2 maand van 63,98€ die ze niet kunnen vinden zeggen ze , nochtans bewijs opgestuurd en foto , was beraald via instant , dit is geen geldig bewijs zeggen ze , ik zet de foto's van bewijs betaling en einde contract hier bij de klacht...
Onterechte boete
Beste, Ik heb reeds basic fit gecontacteerd via hun mail maar zonder gevolg, want dit is blijkbaar de enigste weg om een boete te betwisten, wat ik enigszins bizar vind, gelet op hun bekendheid en omvang, Daarom ben ik genoodzaakt, om op deze manier mijn stem te laten horen in de hoop op een spoedig antwoord en herstel. Ik krijg, zonder dat ik de mogelijkheid heb gekregen om deze boete te betwisten of hieromtrent inspraak was, puur obv AI, een boete van 17 euro (domiciliëring) wegens het binnenlaten van een ander persoon. Echter, ik was aan het binnengaan maar er zei een vrouw iets tegen mij blijkbaar maar omdat ik mijn koptelefoon aanhad hoorde ik haar niet en ik glimlachte gewoon. Ik was toen een beetje verstrooid en had niet door dat ze tegen mij bezig was. Ik dacht dat ze gewoon kwam sporten. En plots kwam ze achter mij en nadat ik binnen was duwde ze achter mijn rug terwijl ik dit niet wist! Ik wist niet dat ze achter mij kwam aanleunen, en voelde op het moment niets. Dan plots voelde ik een duw nadat ik zelf binnen was. Ik was in shock en wou dit direct melden aan de balie maar op dat moment was er niemand om dit te melden. Ik heb haar nooit toegang gegeven, ze stond plots achter mij. Ik keek dan achterom mij en was zelf in shock omdat ik nooit zoiets had verwacht… Dit is ook duidelijk te zien op de camerabeelden. Toen ze binnen was zei ze dat ze naar toilet moest maar ik heb nooit de toelating gegeven en wist niet dat ze achter mij stond. Want ik weet wat de gevolgen zijn en ik ken ook de huisregels maar ik heb hier nooit mee ingestemd en heb niet gevoeld dat ze achter mij stond, anders had ik dit ABSOLUUT NOOIT toegelaten! Pas wanneer ik binnen was, was ik in shock en zag dat ze achter mij was en ik wist niet wat te doen omdat er niemand aan de balie was. Ik had dan vernomen dat ze naar toilet moest en ik wil niet instaan voor haar dure toiletbezoek. Ik kwam gewoon sporten en plots stond er in het geniep een onbekende achter mijn rug en dat zag ik pas nadat ik binnen was. Ik betwist dit dus en verzoek een intrekking. Ik heb hierdoor een week lang geen toegang gehad tot de club, alhoewel ik wel voor deze dienst betaal, terwijl ik gewoonlijks twee keer per week ging... Mvg En alvast bedankt voor uw spoedig antwoord
Abonnement geannuleerd, maar ontvang aanmaningen na stopzetting
Het abonnement werd opgezegd einde 2024 en Basic Fit tracht m'n dochter tot einde juli 2025 de maandelijkse bijdragen te doen betalen. Ze heeft op 11 april een aanmaning gekregen van een deurwaarder (GDWFlex) om het bedrag van 312,74 euro te betalen aan GDWFlex, dit staat gelijk met 10 maanden abonnement. Ze had nog wel betaald voor de maand waarin opgezegd werd. Gelieve ons bij te staan bij het weerleggen hiervan.
Opzeggen abonnement
Beste, Ik kan via géén enkele manier mijn abonnement opzeggen A57005536 bij basic fit. Krijg ook geen antwoord via email. Abonnement staat op naam van mijn zoon Jules Devos.
betalingsprobleem
Beste, Als je een lidmaatschap aanvraagt bij de basic fit moet je een ledenprijsje betalen en dan je abonnement zelf. Dit is normaal, maar het is toch jammer dat wanneer je je lidmaatschap wil afzeggen en een maandje later (zelfde jaar) je opnieuw een ledenprijs moet betalen. Dit is toch niet zo normaal vind ik EN wat ik nog een redelijk probleem vind is dat je extra moet betalen als je je lidmaatschap in deeltjes wil betalen i.p.v. meteen alles. Alvast bedankt Mvg Noëh Raiselis
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten