Beste, In november 2024, na nauwelijks gebruik van BF abonnement wou ik mijn dure abonnement veranderen naar goedkopere versie en meteen opzeg indienen. Terwijl dat ik via de app van BS aan het veranderen was plots was er jaar verlenging verschijnen zonder dat ik daarvoor iets geklikt of gedaan had.
Toen was schriftelijke contact mogelijk met de klantenservice enkel via de site. Ik heb meteen mijn intentie tot het afzeggen van mijn abonnement doorgestuurd.
Er kwam geen reactie.
Maanden later heeft advocaat vanuit Collection La-on mij aangeschreven.
Ik heb alle bewijs doorgestuurd van mijn 2 operaties en 2 externe diagnoses plus bij dezelfde uitleg, wat ik nu doe. Het was niet genoeg voor hem. Ik moest een dokters attest voorleggen dat ik niet kon sporten anders moest ik een jaar extra betalen.
Ik vraag mij wanneer zal het gedaan zijn met dit soort piraterij door Basic Fit?
Gisteren heb ik 2 aangetekende brieven verstuurd naar La-on en hoofdkantoor van BF in Jette. De eigenaar van Basic Fit is rijk geworden op dit soort financiële afpersing door gebrek van communicatie, transparantie en misbruik van hun abonnementen.
Elke abonnement moet per alle vormen van communicatie binnen een week afzegbaar zijn.
Wat kan ik eraan doen in mijn geval? En voor alle andere gevallen?