Onaanvaardbaar

18 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

D. D.
3/10/2025

Onterechte boete

Titel: Onterechte boete bij inschrijving minderjarige – Basic-Fit Menen Omschrijving klacht: Op 30 september 2025 schreef mijn minderjarige zoon zich in bij Basic-Fit Menen via de kiosk. Omdat hij minderjarig is en dit zijn eerste bezoek was, ben ik als ouder mee naar binnen gegaan om hem te begeleiden. Enkele uren later ontving ik een mail dat er een “overtreding van de huisregels” was vastgesteld en dat ik hiervoor €16,99 moet betalen. Dit is volgens mij volledig onterecht en disproportioneel: Het betrof enkel begeleiding van een minderjarige bij zijn eerste inschrijving. Er was geen sprake van misbruik of gebruik van de faciliteiten door een niet-lid. Basic-Fit antwoordt niet op mijn mails en Messenger-berichten (reeds 2 dagen). Ik vraag de annulatie van de boete en een redelijke oplossing.

In behandeling
D. D.
3/10/2025

Onterechte boete

Titel: Onterechte boete bij inschrijving minderjarige – Basic-Fit Menen Omschrijving klacht: Op 30 september 2025 schreef mijn minderjarige zoon zich in bij Basic-Fit Menen via de kiosk. Omdat hij minderjarig is en dit zijn eerste bezoek was, ben ik als ouder mee naar binnen gegaan om hem te begeleiden. Enkele uren later ontving ik een mail dat er een “overtreding van de huisregels” was vastgesteld en dat ik hiervoor €16,99 moet betalen. Dit is volgens mij volledig onterecht en disproportioneel: Het betrof enkel begeleiding van een minderjarige bij zijn eerste inschrijving. Er was geen sprake van misbruik of gebruik van de faciliteiten door een niet-lid. Basic-Fit antwoordt niet op mijn mails en Messenger-berichten (reeds 2 dagen). Ik vraag de annulatie van de boete en een redelijke oplossing.

In behandeling
H. V.
2/10/2025

Abonnement

Beste, Ik gebruik al 3 maand mijn abonnement niet meer maar omdat ik vast zit aan een jaar contract wou ik een goedkoper tarief nemen omdat ik het onozel vind om 35 euro te betalen als ik niet ga. Wat ik niet wist is dat vanaf ik het goedkoper abonnement koos begint het jaar weer opnieuw dus zit ik weer vast aan een jaar. Ook heb ik hun hierover gecontacteerd en willen ze dit niet wijzigen. Mvg, Hanne

In behandeling
K. K.
2/09/2025

Jaar contract

Goedendag Ik had een flex optie en maandelijks opzegbare normale basic fit abo. Vervolgens wilde mijn neefje mee doen. Dus ik verhoogde het naar een ultimate. Er is nooit mij aangegeven dat ik dan een jaar contract aan ga zonder flex optie !!! Dit is oplichterij. Ik wil dat dit per direct terug gedraaid wordt. Ik neem anders juridische stappen. Mvg Karaman

In behandeling
H. N.
18/08/2025

Afzeggen abonnement

Geachte, Ik dien hierbij een klacht in tegen Basic-Fit betreffende mijn opzegging. Op 20/05/2025 heb ik mijn abonnement correct opgezegd, binnen de voorziene opzegtermijn. Toch blijft Basic-Fit bedragen afschrijven. Ik heb reeds contact opgenomen op e-mail , maar zonder resultaat. Dit veroorzaakt financiële schade. Ik verzoek Testaankoop om tussen te komen, zodat mijn opzegging wordt bevestigd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform