Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. B.
7/01/2024

Problemen met installatie zonnepanelen + thuisbatterij

Beste, op 24/02/2023 ondertekenden ik en mijn man een offerte bij Greenforce Belgium voor de installatie van 8 zonnepanelen en een thuisbatterij K-Star 5 KwH.De vertegenwoordiger gaf mee dat er nog een plekje was voor de installatie alvorens de vlaamse premie thuisbatterij zou aflopen op 1/04/2023. De vertegenwoordiger gaf een zeer duidelijke uitleg en dat heeft ons overtuigd om het volledige factuurbedrag meteen te betalen op 24/02/2023 (de installatie zou toch binnen de maand in orde zijn).De eerste installatiedatum in maart kon niet doorgaan, het bedrijf belde af omdat de installateur corona had. Geen probleem, kan gebeuren. Men zou een week later komen (nog in maart). Helaas daar ook niemand gezien. Er werd een compensatie voorgesteld voor de gemiste premie thuisbatterij en de belofte om in april te installeren.Nadien kregen we ook nog andere data door voor de installatie, in 2023 heb ik zo 10 afspraken gehad met dit bedrijf, na de 6e afspraak wist de zaakvoerster ons nog te overtuigen om toch te installeren na een heel verhaal over niet-geleverde materialen of verkeerd geleverde materialen. Wij vroegen hier om open kaart te spelen en het bedrijf bood zijn excuses aan. 8 afspraken hebben we niemand gezien, één keer was het aan het water gieten en was er wel iemand, maar die is letterlijk terug afgedropen en de laatste keer mannen die geen nederlands spraken, die kwamen enkel de rails leggen, waar ik niet mee akkoord was.Talloze keren heb ik proberen telefoneren, mailen, met zeer magere respons. In juli zijn we naar onze advocaat gestapt om het bedrijf officieel in gebreke te stellen. Hier kwam ook op het aangetekend schrijven geen reactie. De dagvaarding werd ook opgemaakt, maar hoop ook via deze weg op een mogelijke oplossing.Ik ben alle vertrouwen in dit bedrijf verloren, vandaar vraag ik de terugbetaling van mijn betaalde factuur. Ik vraag geen bijkomende schadevergoeding meer, men heeft mij al 2 creditnota's opgemaakt ten belope van 1325 euro, maar dat ik heb al aan de advocaat kunnen geven.MvgSofie

Afgesloten
E. C.
27/12/2023

Niet leveren en plaatsen van zonnepanelen.

Beste, Op 27 januari 2023 bestelden wij 12 zonnepanelen bij de firma Greenforce te Brugge waar we begin februari 2023 een voorschotfactuur voor betaald hebben met de belofte voor plaatsing op 8 mei 2023. Niemand gezien .Telefonisch niemand te bereiken enkel via bericht of soms met e-mail. Na verschillende (10) nieuwe afspraken die telkens niet nagekomen zijn de laatste was op 22 december 2023 waar we telkens thuis voor moesten blijven vinden we dat het stilaan genoeg is geweest. Dit is nu al bijna een jaar aan de gang dat we aan het lijntje gehouden worden. We hebben ook geen rendement of opbrengst gehad van de panelen. Alsook zullen we nu geen gebruik kunnen maken van de premie van 750 euro. Volgend jaar is deze afgeschaft.

Afgesloten
L. V.
27/11/2023

Verzuim van installatie zonnepanelen

Beste, We bestelden op 02.02.2023 20 zonnepanelen, 20 omvormers en 4 maal onderhoud bij firma Greenforce bv, Bevrijdingslaan 37/1.02 8000 Brugge. We betaalden het volledige bedrag van 16 464.00 euro. Ze beloofden de installatie op donderdag 4 mei 2023. We zagen niemand. Blijkbaar kregen ze een verkeerde levering. Nieuwe data werden gegeven : 02.08.2023, 04.09.2023, 24 oktober 2023. Soms kregen we een nieuw excuus (bv. ziekte van één van de teamleden). Enkel de rails en wat bekabeling werden gerealiseerd.Het bedrijf is bijna niet te bereiken, zowel via mail als telefonisch.Nu beloven ze de definitieve installatie op 13 december 2023.Daardoor misten we bijna een volledig seizoen productie van elektriciteit voor eigen gebruik en de premie voor 2023.Ik heb Testaankoop al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.Ik heb een aangetekend schrijven gericht naar de firma met de eis dat alles moet voltooid en werkzaam zijn op 13.12.2023, zo niet maken we dossier over aan advocaat om het volledige bedrag, samen met de kosten voor geleden schade terug te eisen via de rechtbank. Daarin staat eveneens vermeld dat ik Testaankoop heb geïnformeerd.De tekst van het aangetekend schrijven maakte ik over aan Testaankoop in een voorgaande mail.Van het bedrijf ontving ik nog geen nieuwe reactie.Wat kan ik nog verder doen? Hopelijk kan ik ook op Testaankoop rekenen.Vriendelijke groeten,Luc Van haecke

Afgesloten
M. S.
21/11/2023

In gebrekestelling Greenforce

Beste, Wij sloten op 14/06/2023 een contract af met de firma Greenforce in Brugge voor het plaatsen van zonnepanelen en een warmtepompboiler. Dit zou op 19 augustus 2023 geïnstalleerd worden, we betaalden een voorschot van meer dan 7000 euro hiervoor. Echter verscheen er op die datum niemand voor de installatie en worden we sindsdien door de firma aan het lijntje gehouden. We hebben nog steeds geen zonnepanelen ondanks correcte betaling en er staat ook geen nieuwe datum ingepland. Onze vraag om het voorschot terug te krijgen, aangezien er niets geleverd werd, wordt genegeerd. Contact met deze firma is hopeloos. Greenforce is amper bereikbaar en komt de afspraken niet na. We hebben hen verschillende kansen gegeven. Toen we de Google Reviews lazen, beseften we dat we waarschijnlijk slachtoffer zijn geworden van oplichterij. Deze firma heeft namelijk bij niemand zonnepanelen correct of volledig geïnstalleerd en verdwijnt met het voorschot. De Google Reviews zijn inmiddels ook offline gehaald zag ik, dus we zijn vrij zeker dat dit bedrijf stilaan zal verdwijnen en misschien verder gaat onder een andere naam. Door klacht in te dienen, willen we het volgende bekomen: 1/ ons voorschot terug vorderen2/ voorkomen dat er nieuwe slachtoffers gemaakt worden3/ ervoor zorgen dat Fanny Laforce geen nieuwe bedrijven kan oprichten. Deze persoon lijkt niet aan haar proefstuk toe.

Afgesloten
C. C.
6/11/2023

Terugbetaling ~3700€

Plaatsing van 15 zonnepanelen op tuinhuisje werden besteld en betaald in 2022 zouden op 30/11/22 moeten geplaatst zijn geweest. Na vele perikelen en slechte communicatie, werden uiteindelijk 10 PV panelen geplaatst op 27/03 en er werd beloofd de 5 niet geplaatste zonnepanelen en de tussenkomst voor premieverlies 'Vlaamse Gemeenschap' (verschil tussen plaatsing in 2023 vs. plaatsing in 2022) terug te compenseren (~3700 €). Sindsdien, geen antwoord op de verschillende verzoeken (e-mails, aangetekende brieven...) behalve dat de zaak doorgegeven werd aan de boekhouding . Wij weten niet meer wat te doen en gaan -met advocaat- verder procederen

Afgesloten
M. P.
9/08/2023

Ingebrekestelling wegens niet plaatsing

Ik had akkoord met Greenforce voor installatie van zonnepanelen in december 2022. Een eerste voorschot van 4250,1 € werd betaald om de plaatsing op 2 mei 2023 te verzekeren. Er werd die dag niets geïnstalleerd noch gecommuniceerd over de reden waarom dat niet plaatsvond. Na veelvuldig telefoneren werd een afspraak gemaakt voor een tweede datum, een derde datum enz. Telkens werden we met nieuwe beloften aan het lijntje gehouden.Er werd ook nog een tweede voorschot betaald van 2550 € voor de levering van het materiaal, dat nooit plaatsvond.Een aangetekend schrijven van ons met vraag tot annulatie en terugstorting van het volledige bedrag werd ongeopend teruggestuurd. Uiteindelijk werd een ultimatum bepaald - met bevestiging via mail van Greenforce - dat de volledige plaatsing en aansluiting zou plaatsvinden op dinsdag 8 augustus zoniet zouden ze het volledige voorschot terugstorten alsmede een schadeloosstelling van 500€. De volledige plaatsing heeft niet plaatsgevonden zoals beloofd.Wij wensen dus een volledige annulatie en terugstorting van het gegeven voorschotten, zijnde 6800€.

Afgesloten
C. V.
9/08/2023

Onvolledige naleving contract (installatie van zonnepanelen) door Greenchoice via Thomas Holzemer

We verwijzen naar de vele e-mails die we hebben uitgewisseld over de zonnepanelen geïnstalleerd door Greenchoice in Braine l'Alleud en naar onze laatste e-mail van 31.07.2023 met uzelf (de heer Holzemer) als kopie, zonder enig antwoord of reactie. Al maanden proberen we tevergeefs het contract af te dwingen dat voor ons huis in Braine l'Alleud is getekend. U als verkoper (de heer Holzemer), maakte prognoses die blijkbaar technisch niet haalbaar waren, gezien onze bestaande elektrische installatie. Dit resulteerde in een installatie die niet voldeed aan het contract (4600kw omvormer met lager vermogen), met andere woorden een eenzijdige wijziging van het contract, zonder voorafgaande uitleg. Als Greenchoice had voldaan aan haar verplichting om vooraf een inspectie van het pand uit te voeren (een punt dat uitdrukkelijk in het contract was opgenomen), zou ze zich tijdig hebben gerealiseerd dat de omvormer met het beloofde vermogen niet kon worden geïnstalleerd. We hadden dan samen kunnen afspreken om een omvormer te installeren die zo dicht mogelijk in de buurt kwam van wat was overeengekomen, d.w.z. een 5000kW omvormer. In plaats daarvan stelde u en uw bedrijf ons voor een voldongen feit door een omvormer van 4600kW te installeren (dus een lagere energieproductie). Het was tijdens het goedkeuringsproces dat een externe expert ons hierop attent maakte. Sindsdien, en om dichter bij de commerciële beloften en het getekende contract te komen, hebben we gevraagd om het te vervangen door een 5000kW omvormer. U en Greenchoice reageren niet...Ter informatie, de installatie van de panelen op ons huis in de Ardennen gaf ook aanleiding tot veel problemen. Greenchoice probeerde ons er zelfs van te overtuigen dat in plaats van de panelen pal zuid te plaatsen zoals gepland, pal noord voor jullie makkelijker zou zijn en dat dit geen verschil zou maken voor de energieproductie … !Wij willen dat het contract van Braine l'Alleud wordt gerespecteerd. Deelt u deze wens?

Afgesloten
P. V.
5/07/2023

Geen levering en installatie na betaling

Beste,Op 10/03/2023 bestelden wij 8 zonnepanelen bij de firma Greenforce en kregen wij een offerte van 6720€. Er werd gevraagd om een eerste voorschotfactuur van 50% van de totale som te betalen, nl. 3360€. Op deze factuur stond geen verkoopsovereenkomst. Wij hebben deze factuur betaald en er werd beloofd dat ze na deze overschrijving de afgesproken datum van 13/05 zouden bevestigen.Op 08/05 ontvangen wij na lange tijd nog een mail met een tweede voorschotfactuur van 30%, nl. 2016€. Na het lezen van meerdere slechte reviews over de firma hebben wij gewacht met dit bedrag over te schrijven.Op 12/05, één dag voor de plaatsing, werden we anoniem opgebeld dat de verkeerde zonnepanelen geleverd werden, nl. 300 Watt i.p.v. 420 Watt. Hierdoor hebben ze de plaatsing met toevallig één maand uitgesteld naar 12/06. Hierna begonnen we toch te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de firma en hebben we op mail gezet dat we geen tweede uitstel kunnen accepteren. Ook vragen we om een verkoopsovereenkomst door te sturen. Deze hebben wij nooit ontvangen.Op 12/06 was er alweer geen spoor van de techniekers zonder enige verwittiging. Hiervoor hebben wij expliciet telewerk voor moeten aanvragen. Wij stuurden een mail om onze voorgaande waarschuwing op te volgen en onze bestelling definitief te annuleren. Een dag later ontvangen wij een mail dat ze verschoten zijn van de situatie en vermelden ze dat de technieker wegens een noodgeval zijn werk moest verlaten. Ze stellen bijgevolg opnieuw uit naar eind juli. Op 27/06 hebben wij beslist om verder te gaan met de annulatie. We verstuurden een aangetekende brief en mailden nogmaals dat we de bestelling willen stopzetten.Hierop kregen we antwoord dat bij een annulatie de firma 30% van de bon mag weerhouden. Hierover werd nooit een verkoopsovereenkomst getekend en dit werd ook nooit op voorhand gecommuniceerd.We voelen ons sterk benadeeld doordat ze ons zo lang aan het lijntje houden en we nu we al meer dan twee maanden geen energie-opbrengst kunnen boeken terwijl zij ons voorschot vast houden. Graag willen wij ons betaalde voorschot van 3360€ terug.

Opgelost
D. C.
29/06/2023

niet leveren en plaatsen zonnepanelen

beste,heb een bestelling aan de deurverkoop bij mij thuisgetekend op 4/04/2023 bij de firma greenforce zonnepanelen,maar firma stuurt haar kat en is totaal onbereikbaar,firma belde de nadien voor direct een voorschot van 2500 euro,ondertussen al gelezen dat deze firma al veel mensen heeft opgelicht en ze doen gewoon verder,ben zoveelste slachtoffer,kan niet anders dan mevrouw fanny laforce voor de rechtbank te trekken.

Afgesloten
J. C.
9/06/2023

Problemen met verkrijgen installatiedatum zonnepanelen.

Geachte mevrouw,Hierbij maan ik u aan de werken aan het pand gelegen te Mellestraat 91, 9050 Gentbrugge conform offerte/bestek van 30/12/2022 aan te vangen ten laatste op 03/07 en en ze volledig perfect te voltooien volgens de regels van de kunst en goed vakmanschap (cfr. WTCB), in het bijzonder ten laatste op 21/06/2023 (incl. elektrische aansluitingen, keuring en in dienststelling.U heeft tot 16/06/2023 om een passende schriftelijke oplossing te bieden inzake uitvoeringsdata (zie onderin).Er is reeds 80% van het totaalbedrag (10600,00 euro incl.) betaald:-50% als voorschot (voor de bestelling materialen die tot 2x toe niet aanwezig waren)-30% voor de start der ingeplande (volgens offerte) werken op 19/04/2023.Verloop der feiten:-Zoals beschreven op de ondertekende offerte was de plaatsingsdatum van de gehele zonnepaneelinstallatie voorzien op 19/04/2023.Er daagde niemand op. Na meermaals te bellen ontving ik als reden van niet opdagen zonder voorafgaande in kennisstelling: “het materiaal is niet geleverd”.Na meermaals mailen en bellen ontving ik een nieuwe plaatsingsdatum: 09/05/2023.-Op 09 mei kwam opnieuw niemand opdagen zonder voorafgaande verwittiging. Reden van niet opdagen: Weerverlet.Na aandringen werd mij een nieuwe datum voorgesteld voor de uitvoering der werken en bevestigd per mail : 01/06/2023.-Toen was er wel een ploeg ter plaatse. Deze hadden niet de helft van het materiaal bij en wilden zelfs niets plaatsen. Ik heb dezelfde dag, 01/06/2023 nog geprobeerd Greenforce BV te bereiken, uiteraard zonder resultaat. -Op 01/06/2023 heb ik eveneens een mail gestuurd met de vraag ten laatste tegen 07/06/2023 vaste data te bezorgen voor: “Graag tegen ten laatste volgende week woensdag (07/06/2023) verwacht ik een gefaseerde planning (tijd en datum)voor: -plaatsen rails platdak en hellend dak volgens de regels der kunst (WTCB) -plaatsen panelen volgens de regels der kunst (WTCB) -aansluiten panelen + aansluiten in de kast met omvormer volgens de regels der kunst (WTCB) -indienststelling en keuring installatie volgens de regels der kunst (WTCB)”Aangezien hier geen gevolg aan gegeven is en meerdere afspraken tot niets leiden, dien ik u ingebreke te stellen inzake de afgesloten overeenkomst.Reageert u niet tijdig op dit schrijven met een constructieve en bindende oplossing, zal alle toekomstige communicatie via mijn raadsman gaan.ik verleen u nog een termijn: van 8 weekdagen om:- Constructief te reageren op dit schrijven (schriftelijk) met voorstellen tot uitvoeringsdata met als einddatum der werken en voorlopige oplevering + indiensstelling en keuring: 21/06/2023.ik richt u dit schrijven onder voorbehoud van alle rechten en dit zonder enige nadelige erkentenis. Bovendien formuleer ik het grootste voorbehoud voor de eventuele schade die ik oploop door uw beloofde uitvoering van de werken en de bijkomende administratieve kosten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform