Meest recente klachten

S. B.
7/01/2024

Problemen met installatie zonnepanelen + thuisbatterij

Beste, op 24/02/2023 ondertekenden ik en mijn man een offerte bij Greenforce Belgium voor de installatie van 8 zonnepanelen en een thuisbatterij K-Star 5 KwH.De vertegenwoordiger gaf mee dat er nog een plekje was voor de installatie alvorens de vlaamse premie thuisbatterij zou aflopen op 1/04/2023. De vertegenwoordiger gaf een zeer duidelijke uitleg en dat heeft ons overtuigd om het volledige factuurbedrag meteen te betalen op 24/02/2023 (de installatie zou toch binnen de maand in orde zijn).De eerste installatiedatum in maart kon niet doorgaan, het bedrijf belde af omdat de installateur corona had. Geen probleem, kan gebeuren. Men zou een week later komen (nog in maart). Helaas daar ook niemand gezien. Er werd een compensatie voorgesteld voor de gemiste premie thuisbatterij en de belofte om in april te installeren.Nadien kregen we ook nog andere data door voor de installatie, in 2023 heb ik zo 10 afspraken gehad met dit bedrijf, na de 6e afspraak wist de zaakvoerster ons nog te overtuigen om toch te installeren na een heel verhaal over niet-geleverde materialen of verkeerd geleverde materialen. Wij vroegen hier om open kaart te spelen en het bedrijf bood zijn excuses aan. 8 afspraken hebben we niemand gezien, één keer was het aan het water gieten en was er wel iemand, maar die is letterlijk terug afgedropen en de laatste keer mannen die geen nederlands spraken, die kwamen enkel de rails leggen, waar ik niet mee akkoord was.Talloze keren heb ik proberen telefoneren, mailen, met zeer magere respons. In juli zijn we naar onze advocaat gestapt om het bedrijf officieel in gebreke te stellen. Hier kwam ook op het aangetekend schrijven geen reactie. De dagvaarding werd ook opgemaakt, maar hoop ook via deze weg op een mogelijke oplossing.Ik ben alle vertrouwen in dit bedrijf verloren, vandaar vraag ik de terugbetaling van mijn betaalde factuur. Ik vraag geen bijkomende schadevergoeding meer, men heeft mij al 2 creditnota's opgemaakt ten belope van 1325 euro, maar dat ik heb al aan de advocaat kunnen geven.MvgSofie

Afgesloten
E. C.
27/12/2023

Niet leveren en plaatsen van zonnepanelen.

Beste, Op 27 januari 2023 bestelden wij 12 zonnepanelen bij de firma Greenforce te Brugge waar we begin februari 2023 een voorschotfactuur voor betaald hebben met de belofte voor plaatsing op 8 mei 2023. Niemand gezien .Telefonisch niemand te bereiken enkel via bericht of soms met e-mail. Na verschillende (10) nieuwe afspraken die telkens niet nagekomen zijn de laatste was op 22 december 2023 waar we telkens thuis voor moesten blijven vinden we dat het stilaan genoeg is geweest. Dit is nu al bijna een jaar aan de gang dat we aan het lijntje gehouden worden. We hebben ook geen rendement of opbrengst gehad van de panelen. Alsook zullen we nu geen gebruik kunnen maken van de premie van 750 euro. Volgend jaar is deze afgeschaft.

Afgesloten
L. V.
27/11/2023

Verzuim van installatie zonnepanelen

Beste, We bestelden op 02.02.2023 20 zonnepanelen, 20 omvormers en 4 maal onderhoud bij firma Greenforce bv, Bevrijdingslaan 37/1.02 8000 Brugge. We betaalden het volledige bedrag van 16 464.00 euro. Ze beloofden de installatie op donderdag 4 mei 2023. We zagen niemand. Blijkbaar kregen ze een verkeerde levering. Nieuwe data werden gegeven : 02.08.2023, 04.09.2023, 24 oktober 2023. Soms kregen we een nieuw excuus (bv. ziekte van één van de teamleden). Enkel de rails en wat bekabeling werden gerealiseerd.Het bedrijf is bijna niet te bereiken, zowel via mail als telefonisch.Nu beloven ze de definitieve installatie op 13 december 2023.Daardoor misten we bijna een volledig seizoen productie van elektriciteit voor eigen gebruik en de premie voor 2023.Ik heb Testaankoop al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.Ik heb een aangetekend schrijven gericht naar de firma met de eis dat alles moet voltooid en werkzaam zijn op 13.12.2023, zo niet maken we dossier over aan advocaat om het volledige bedrag, samen met de kosten voor geleden schade terug te eisen via de rechtbank. Daarin staat eveneens vermeld dat ik Testaankoop heb geïnformeerd.De tekst van het aangetekend schrijven maakte ik over aan Testaankoop in een voorgaande mail.Van het bedrijf ontving ik nog geen nieuwe reactie.Wat kan ik nog verder doen? Hopelijk kan ik ook op Testaankoop rekenen.Vriendelijke groeten,Luc Van haecke

Afgesloten
M. S.
21/11/2023

In gebrekestelling Greenforce

Beste, Wij sloten op 14/06/2023 een contract af met de firma Greenforce in Brugge voor het plaatsen van zonnepanelen en een warmtepompboiler. Dit zou op 19 augustus 2023 geïnstalleerd worden, we betaalden een voorschot van meer dan 7000 euro hiervoor. Echter verscheen er op die datum niemand voor de installatie en worden we sindsdien door de firma aan het lijntje gehouden. We hebben nog steeds geen zonnepanelen ondanks correcte betaling en er staat ook geen nieuwe datum ingepland. Onze vraag om het voorschot terug te krijgen, aangezien er niets geleverd werd, wordt genegeerd. Contact met deze firma is hopeloos. Greenforce is amper bereikbaar en komt de afspraken niet na. We hebben hen verschillende kansen gegeven. Toen we de Google Reviews lazen, beseften we dat we waarschijnlijk slachtoffer zijn geworden van oplichterij. Deze firma heeft namelijk bij niemand zonnepanelen correct of volledig geïnstalleerd en verdwijnt met het voorschot. De Google Reviews zijn inmiddels ook offline gehaald zag ik, dus we zijn vrij zeker dat dit bedrijf stilaan zal verdwijnen en misschien verder gaat onder een andere naam. Door klacht in te dienen, willen we het volgende bekomen: 1/ ons voorschot terug vorderen2/ voorkomen dat er nieuwe slachtoffers gemaakt worden3/ ervoor zorgen dat Fanny Laforce geen nieuwe bedrijven kan oprichten. Deze persoon lijkt niet aan haar proefstuk toe.

Afgesloten
C. C.
6/11/2023

Terugbetaling ~3700€

Plaatsing van 15 zonnepanelen op tuinhuisje werden besteld en betaald in 2022 zouden op 30/11/22 moeten geplaatst zijn geweest. Na vele perikelen en slechte communicatie, werden uiteindelijk 10 PV panelen geplaatst op 27/03 en er werd beloofd de 5 niet geplaatste zonnepanelen en de tussenkomst voor premieverlies 'Vlaamse Gemeenschap' (verschil tussen plaatsing in 2023 vs. plaatsing in 2022) terug te compenseren (~3700 €). Sindsdien, geen antwoord op de verschillende verzoeken (e-mails, aangetekende brieven...) behalve dat de zaak doorgegeven werd aan de boekhouding . Wij weten niet meer wat te doen en gaan -met advocaat- verder procederen

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform