Terug

Problemen met installatie zonnepanelen + thuisbatterij

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: green-choice.be

07/01/2024

Beste, op 24/02/2023 ondertekenden ik en mijn man een offerte bij Greenforce Belgium voor de installatie van 8 zonnepanelen en een thuisbatterij K-Star 5 KwH.De vertegenwoordiger gaf mee dat er nog een plekje was voor de installatie alvorens de vlaamse premie thuisbatterij zou aflopen op 1/04/2023. De vertegenwoordiger gaf een zeer duidelijke uitleg en dat heeft ons overtuigd om het volledige factuurbedrag meteen te betalen op 24/02/2023 (de installatie zou toch binnen de maand in orde zijn).De eerste installatiedatum in maart kon niet doorgaan, het bedrijf belde af omdat de installateur corona had. Geen probleem, kan gebeuren. Men zou een week later komen (nog in maart). Helaas daar ook niemand gezien. Er werd een compensatie voorgesteld voor de gemiste premie thuisbatterij en de belofte om in april te installeren.Nadien kregen we ook nog andere data door voor de installatie, in 2023 heb ik zo 10 afspraken gehad met dit bedrijf, na de 6e afspraak wist de zaakvoerster ons nog te overtuigen om toch te installeren na een heel verhaal over niet-geleverde materialen of verkeerd geleverde materialen. Wij vroegen hier om open kaart te spelen en het bedrijf bood zijn excuses aan. 8 afspraken hebben we niemand gezien, één keer was het aan het water gieten en was er wel iemand, maar die is letterlijk terug afgedropen en de laatste keer mannen die geen nederlands spraken, die kwamen enkel de rails leggen, waar ik niet mee akkoord was.Talloze keren heb ik proberen telefoneren, mailen, met zeer magere respons. In juli zijn we naar onze advocaat gestapt om het bedrijf officieel in gebreke te stellen. Hier kwam ook op het aangetekend schrijven geen reactie. De dagvaarding werd ook opgemaakt, maar hoop ook via deze weg op een mogelijke oplossing.Ik ben alle vertrouwen in dit bedrijf verloren, vandaar vraag ik de terugbetaling van mijn betaalde factuur. Ik vraag geen bijkomende schadevergoeding meer, men heeft mij al 2 creditnota's opgemaakt ten belope van 1325 euro, maar dat ik heb al aan de advocaat kunnen geven.MvgSofie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform