Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onroerende voorheffing op spaarrekening kind
Beste, Mijn dochter heeft sinds haar geboorte een spaarrekening bij Beobank. Nu is het mij opgevallen dat er verschillende bedragen afgaan met als uitleg onroerende voorheffing. Dit gebeurt sinds januari 2024. Ik ben vandaag naar de bank geweest voor uitleg. Daar vertelde ze mij dat ze vroeger te veel formules voor spaarrekeningen hadden en dat de formule van mijn dochter haar rekening niet meer bestaat en nu bij een groep, niet legitieme rekening wordt gezet, waardoor er telkens 30% afgaat van het bedrag dat er gestort wordt . Ik vind dit niet kunnen, maar de uitleg van de bankier was dat er hoge interesten zijn, dus dat ik mij daar niet druk om moet maken. Ik heb nu ook een klacht bij de bank zelf neergelegd. Met vriendelijke groeten Elsie Wille
Vergoedingsprobleem
Beste Zondag 25 augustus 2024 kreeg ik een reactie op mijn zoekertje van 2dehands.be. Ik wisselde nummers uit met de koper om de betaling te regelen en ik gaf die persoon mijn naam en rekeningnummer (nooit codes van mijn kaart en inloggegevens van de app). Ik merkte al vrij snel (de dag zelf) dat dit vermoedelijk ging om een frauduleuze persoon en ik kreeg ook een mail dat die persoon de app in mijn naam op hun toestel had geïnstalleerd. Ik belde voor de zekerheid de dag nadien naar Cardstop en een medewerker van Beobank Haacht om dit te melden. Mijn rekeningnummer werd geblokkeerd en ik kreeg een nieuwe kaart. Maar 11 september kreeg ik mijn huurwaarborg op die rekening gestort en schreef de frauduleuze persoon in mijn naam een bedrag van €1500 in 4 keer over naar hun rekening. Wat eigenlijk niet zou kunnen omdat ik direct had gemeld dat iemand vermoedelijk met mijn rekeningnummer aan het phishen was. De bank heeft €1050 kunnen recupereren, maar ze weigeren de overige €450 te vergoeden. Ik ben hier niet mee akkoord , want ik heb het probleem direct gemeld en ze zijn nalatig geweest door niet alle diensten omtrent mijn rekeningnummer te blokkeren. Ik heb zelfs het proces-verbaal en alle bewijsstukken aan hen voorgelegd. Het is hun fout dat ze geen veiligheid hebben kunnen bieden en dus had ik graag de rest van mijn geld teruggehad. Kan iemand mij hierbij helpen? Mvg Adele Bernard
Betalingsprobleem
Ik werd klant bij Beobank N.V. aangezien ik bij mijn eigen bank moeilijkheden had. Mijn zoon hielp mij met mij op 22 km afstand te begeleiden naar mijn nieuwe bank in Gosselies. Op dat ogenblik wist ik nog niet wat hij werkelijk van plan was. Dat hij op dat ogenblik reeds een volmacht had gevraagd aan de bank dat wist ik niet. Om het systeem te volgen kreeg ik een plastieken kastje mee waarmee men codes diende te versturen om uittreksels te verkrijgen. Maar veel uitleg kreeg ik niet met als gevolg dat ik geen uittreksels kreeg. Via Beobank kreeg ik daarna wel verschillende brieven waarbij werd medegedeeld dat mijn rekening overschrij-dingen vertoonde. Ik schreef geld over op mijn nieuwe rekening. Nadien vernam ik van Beobanl dat er iemand geld van mijn rekening wou halen, maar dat dit niet werd toegestaan. Ik verzocht Beobank om de volmacht voor mijn zoon in te trekken. Sinds daarna kreeg ik van Beobank de melding dat mijn rekening verschillende overschrijdingen bedroeg. Ik stuurde een aangetekende brief naar de hoofdzetel in Brussel en vroeg om meer uitleg.
Beobank behandelt senioren als dementen en verbiedt geld te transferen naar hogere rente bank
Beste, ik ben alleenstaande vrouw van 77 jaar. Begin januari ‘24 probeerde ik mijn spaargeld te transfereren naar Santander Bank waar het 3% opbrengt ipv +/- 1,5% bij Beo.Nergens in hun contract staat dat er een toegestaan DAGELIJKS overschrijvingslimiet van slechts 5000,-€ verplicht op te volgen is. Maar U kunt dit zelf optrekken naar max. 15000,-€/dag in hun systeem en dit wordt achteraf zelfs met hun mail bevestigd. MAAR….dan is er ook het verplicht te gehoorzamen MAANDELIJKS overschrijvingslimiet en dat is ook slechts 5000,-€. Dit kunt u NIET zelf optrekken en moet eerst de toestemming van uw persoonlijk adviseur krijgen. Hij alleen kan het optrekken. Kortom, de zgn 15000,-€ dagelijkse overschrijving is NEP, een SCHIJN goodwill geste van Beobank.Na veel proberen waarbij ik telkens Itsme moet gebruiken, veel tijd en energie verlies, frustraties, mailde ik naar de heer Sepulveda op 19/01/‘24 om dag- en maandlimiet op te trekken….geen reactie. Hij vroeg me wel hoeveel rente ik bij Santander zou krijgen en toen bleek dat Beobank niet dezelfde gunstvoorwaarden kan aanbieden, zijn al mijn uitgaande overschrijvingen GEBLOKKEERD tot max. 5000,-€/maand. Dus om 50.000,-€ op rekening Santander te storten heb ik 10 !..maanden nodig!.. Altijd moet Regis Sepulveda eerst de REDEN weten van mijn overschrijving.Pas als hij het goed vindt, mag de overschrijving doorgaan, zoniet wordt het geblokkeerd !! Ik heb nog nooit zo’n situatie meegemaakt bij andere banken, ik heb ook nog nooit andere banken horen spreken van *maandelijkse overschrijvingslimieten* en dan wel voor een miezerig bedrag van 5000,-€. Andere banken staan automatisch een dagelijkse overschrijving toe van 25.000,-€. Deze mag zelfs meerdere keren op een dag uitgevoerd worden als het maar niet hoger is dan 25.000,-€ per keer.Ik heb TOTAAL GEEN VERTROUWEN meer in Beobank en wens al mijn rekeningen OP TE HEFFEN. Deze mogen alle naar mijn rekening bij Santander bank getransfereerd worden.IK WENS MIJN GELD UIT DE BEOBANK GEVANGENIS TE HALEN! Dank voor uw begrip.
schade na 16 maanden nog steeds niet uitbetaald
ik heb een glas in een deur dat stuk is gegaan, 30 april 2022, jawel vorig jaar. De tegenpartij was niet verzekerd maar haar tussenpersoon van AXA verzekering had dit geregeld en de gebeurtenis op een andere datum gezet, maart 2023. Wat wil zeggen dat ik na 1 jaar en 4 maand nog altijd op mijn vrijstelling wacht ± 300€, die mijn verzekering aan mij moet uitbetalen aangezien ze weet dat de tegenpartij schuld heeft bekent, mijn verzekering toen PARTNERS SERVICE SINISTRES NL nu verandert naar ACM Insurance SERVICE SINISTRES NL weigert dit te doen. Er zijn al maandelijks meerdere mails gestuurd
Schrapping zwarte lijst
Geachte,Ik heb jullie 3 maanden geleden een vonnis gestuurd betreffende “kwijtschelding van restschulden”En heb gemerkt via de website van de nationale bank (NBB) dat de schulden nog steeds zichtbaar zijn, wel onder status geregulariseerd. Maar bij “Kwijtschelding van restschulden” is het wettelijk verplicht om de melding onmiddellijk bij de nationale bank te schrappen. Deze info is te zien bij de nationale bank zelf en binnen het WetBoek XX: Insolventie van ondernemingen.Er was een andere kredietgever die ook zichtbaar was op de site van de NBB en deze heeft toen 2 dagen na de vonnis de melding geschrapt. Enkel Beobank nog niet.Heb verschillende mails gestuurd en oproepen, zonder enige reactie ofVooruitgang.Dus probeer ik via deze weg. Hopend op een snelle reactie en oplossing.Dank uS.
Op zwarte lijst door communicatienalatigheid Beobank en het niet-afsluiten van kredietkaart
Op 15 maart 2023 bezorgde ik een schrijven aan Beobank met het verzoek de Mastercard die ik bij hen had, af te sluiten.Samen met die brief, vertrok ook het restbedrag dat nog open stond op de kredietkaart. Dezelfde dag stuurde ik zelf ook een persoonlijk mailtje naar de kantoordirecteur. Ik ging ervan uit dat de kaart gesloten was, maar toen ik na ongeveer 2 weken nog geen enkele bevestiging had ontvangen, stuurde ik een mail met die vraag. Weer geen antwoord.Op 19 april ontving ik een melding van Beobank dat het hen niet gelukt was geld te innen van mijn rekening om de kredietkaart te vereffenen. Terwijl ik dat al had gedaan. Ik mailde onmiddellijk de kantoordirecteur en de dag nadien, 20 april, kreeg ik een melding dat vanaf die dag de opzegtermijn zou ingaan. Zes weken lang heeft Beobank niet gecommuniceerd.Zes weken lang ben ik in het ongewisse gelaten.Intussen gingen er nog wel betalingen van de kredietkaart en werden mij intresten aangerekend. Steeds moest ik bedelen om informatie en op 30 mei kwam ik tot de ontdekking dat Beobank mij op de zwarte lijst had geplaatst owv wanbetaling. Ik heb intussen een aangetekend schrijven verstuurd om dit aan te vechten, maar er kwam geen reactie.De kantoordirecteur vertelt mij intussen onwaarheden.Zo draait hij de zaken om en zegt hij dat ze de kredietkaart niet konden afsluiten omdat ik ze nog in gebruik had.Heel bewust worden de zaken omgedraaid, waardoor er getracht wordt mij aan het twijfelen te brengen. Daarnaast vertelt de kantoordirecteur uit Turnhout mij ook dat hij mij gebeld heeft en ingsproken heeft op de voicemail, terwijl dat niet zo is. Als ik hem daarmee confronteer, volgt er een stilzwijgen .... Ik dien klacht in tegen het feit dat Beobank het gedurende zes weken heeft nagelaten de kredietkaart af te sluiten, terwijl ik daar wel schriftelijk opdracht had toe gegeven én het volledige bedrag in één keer heb terugbetaald. Ik dien ook klacht in omdat ik - door de niet-communicatie- van Beobank vermeld word in de centrale voor consumentenkredieten bij de NBB. Ik vraag om meteen van deze lijst gehaald te worden.
Mijn vakantiegeld
Beste,Maandelijks houd Beobank 118 euro van mijn pensioen via invordering, nu ik 60 jaar ben en eindelijk recht heb op vakantiegeld houden ze dit plots ook in, wat totaal niet kan of mag.Er staat nog amper een bedrag open van 500 euro, en ze rekenen er woekerintresten bij van meer dan 1200 euro, dit kan echt niet en ik eis mijn vakantiegeld volledig terug.invordering voor derden [Beobank] - 118,64 - 873,53 euroIn de onderstaande tabel vindt u de berekening van het bedrag dat u verschuldigd is in mei 2023. Maandbedrag vanapril 2023 (EUR)Maandbedrag vanmei 2023 (EUR)Gemeentelijk rustpensioen 1 684,57 1 684,57Vakantiegeld publieke sector 0,00 781,53Totaal brutobedrag 1 684,57 2 466,10Inhouding begrafenisvergoeding - 8,42 - 8,42Bedrijfsvoorheffing* - 14,55 - 14,55Nettobedrag 1 661,60 2 443,13Invordering voor derden [Beobank] - 118,64 - 873,53Aan u te betalen 1 542,96 1 569,60*Aanvullende inlichtingen als bijlage. De Federale Pensioendienst zal u uw maandbedrag uitbetalen rond de 1ste werkdag van elke maand op het bankrekeningnummer BE03001809659884- BIC-code GEBABEBB. Hoogachtend,S. ScailletAdministrateur-generaal? U vindt alle info over pensioenen op www.sfpd.fgov.be. ? Telefoneren van 8.30 tot 12.00 u.? U vindt alle info over de pensioenhervorming op www.pensioenhervorming.be. 62092629992MONTHLY_PAYMENT_NEW
Mijn persoonlijke lening moet ik terugbetalen
Hallo beste . Zoals ik al in vroegere e-mails vermeld heb,dat ik de periode toen mijn lening bijna afbetaald was ben ik uit mijn woning gezet wegens verkoop . Ik ben dan bij een vriend gaan woning, maar hij heeft mij erg bedrogen en mijn briefwisseling en dergelijke achtergehouden en mij in heel erge problemen heeft gebracht waarbij u mij mijn volledige lening en verzekeringen doet terugbetalen en mijn situatie en gezondheid hierbij niet goed is . Het is een heel zware strijd om dit te overleven en ik zelfs geen lening nergens geen meer kan krijgen omdat alles vermeld is bij de Nationale Bank van België. Ik ben er heel ziek door geworden en al mijn persoonlijke inboedel ben kwijtgeraakt en ik geen leven meer heb . Dagelijks komt het in mijn hoofd om mij van het leven te ontnemen . Met dit schrijven vraag ik u vriendelijk om deze situatie te kunnen beëindigen of ik zal mijzelf moeten verplichten om mijn leven te stoppen omdat ik het niet meer aankan . Dank u . Mvg Johnny Manssens
Meer dan 1200 erbij?
Beste,door loonbeslag ontvangen jullie al jaren maandelijks tussen de 130 en 150 euro voor deze afbetaling en nu zou ik nog eens bijna 1800 euro moeten bij betalen?Herinneringsbrieven die ik nooit ontvangen heb?Verwijlintresten en contractuele schadevergoeding?Het openstaande bedrag is nog 569,29 euro en geen 1785,76 euro.En dit bedrag van 569,29 euro zal ook via het loonbeslag worden overgemaakt en daar stopt het.Gelieve dringend dit na te zien want dit kan echt niet.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten