Terug

Op zwarte lijst door communicatienalatigheid Beobank en het niet-afsluiten van kredietkaart

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Beobank

03/06/2023

Op 15 maart 2023 bezorgde ik een schrijven aan Beobank met het verzoek de Mastercard die ik bij hen had, af te sluiten.Samen met die brief, vertrok ook het restbedrag dat nog open stond op de kredietkaart. Dezelfde dag stuurde ik zelf ook een persoonlijk mailtje naar de kantoordirecteur. Ik ging ervan uit dat de kaart gesloten was, maar toen ik na ongeveer 2 weken nog geen enkele bevestiging had ontvangen, stuurde ik een mail met die vraag. Weer geen antwoord.Op 19 april ontving ik een melding van Beobank dat het hen niet gelukt was geld te innen van mijn rekening om de kredietkaart te vereffenen. Terwijl ik dat al had gedaan. Ik mailde onmiddellijk de kantoordirecteur en de dag nadien, 20 april, kreeg ik een melding dat vanaf die dag de opzegtermijn zou ingaan. Zes weken lang heeft Beobank niet gecommuniceerd.Zes weken lang ben ik in het ongewisse gelaten.Intussen gingen er nog wel betalingen van de kredietkaart en werden mij intresten aangerekend. Steeds moest ik bedelen om informatie en op 30 mei kwam ik tot de ontdekking dat Beobank mij op de zwarte lijst had geplaatst owv wanbetaling. Ik heb intussen een aangetekend schrijven verstuurd om dit aan te vechten, maar er kwam geen reactie.De kantoordirecteur vertelt mij intussen onwaarheden.Zo draait hij de zaken om en zegt hij dat ze de kredietkaart niet konden afsluiten omdat ik ze nog in gebruik had.Heel bewust worden de zaken omgedraaid, waardoor er getracht wordt mij aan het twijfelen te brengen. Daarnaast vertelt de kantoordirecteur uit Turnhout mij ook dat hij mij gebeld heeft en ingsproken heeft op de voicemail, terwijl dat niet zo is. Als ik hem daarmee confronteer, volgt er een stilzwijgen .... Ik dien klacht in tegen het feit dat Beobank het gedurende zes weken heeft nagelaten de kredietkaart af te sluiten, terwijl ik daar wel schriftelijk opdracht had toe gegeven én het volledige bedrag in één keer heb terugbetaald. Ik dien ook klacht in omdat ik - door de niet-communicatie- van Beobank vermeld word in de centrale voor consumentenkredieten bij de NBB. Ik vraag om meteen van deze lijst gehaald te worden.

Berichten (3)

Beobank

Naar: K. V.

03/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

K. V.

Naar: Beobank

08/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

Beobank

Naar: K. V.

08/06/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform