Terug

Vergoedingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Beobank

18/10/2024

Beste Zondag 25 augustus 2024 kreeg ik een reactie op mijn zoekertje van 2dehands.be. Ik wisselde nummers uit met de koper om de betaling te regelen en ik gaf die persoon mijn naam en rekeningnummer (nooit codes van mijn kaart en inloggegevens van de app). Ik merkte al vrij snel (de dag zelf) dat dit vermoedelijk ging om een frauduleuze persoon en ik kreeg ook een mail dat die persoon de app in mijn naam op hun toestel had geïnstalleerd. Ik belde voor de zekerheid de dag nadien naar Cardstop en een medewerker van Beobank Haacht om dit te melden. Mijn rekeningnummer werd geblokkeerd en ik kreeg een nieuwe kaart. Maar 11 september kreeg ik mijn huurwaarborg op die rekening gestort en schreef de frauduleuze persoon in mijn naam een bedrag van €1500 in 4 keer over naar hun rekening. Wat eigenlijk niet zou kunnen omdat ik direct had gemeld dat iemand vermoedelijk met mijn rekeningnummer aan het phishen was. De bank heeft €1050 kunnen recupereren, maar ze weigeren de overige €450 te vergoeden. Ik ben hier niet mee akkoord , want ik heb het probleem direct gemeld en ze zijn nalatig geweest door niet alle diensten omtrent mijn rekeningnummer te blokkeren. Ik heb zelfs het proces-verbaal en alle bewijsstukken aan hen voorgelegd. Het is hun fout dat ze geen veiligheid hebben kunnen bieden en dus had ik graag de rest van mijn geld teruggehad. Kan iemand mij hierbij helpen? Mvg Adele Bernard

Bemiddeling door Testaankoop 25 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform