Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 58
- Aantal klachten *
- 14
- Afgesloten klachten*
- 92%
- Antwoordratio*
- 5 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onroerende voorheffing op spaarrekening kind
Beste, Mijn dochter heeft sinds haar geboorte een spaarrekening bij Beobank. Nu is het mij opgevallen dat er verschillende bedragen afgaan met als uitleg onroerende voorheffing. Dit gebeurt sinds januari 2024. Ik ben vandaag naar de bank geweest voor uitleg. Daar vertelde ze mij dat ze vroeger te veel formules voor spaarrekeningen hadden en dat de formule van mijn dochter haar rekening niet meer bestaat en nu bij een groep, niet legitieme rekening wordt gezet, waardoor er telkens 30% afgaat van het bedrag dat er gestort wordt . Ik vind dit niet kunnen, maar de uitleg van de bankier was dat er hoge interesten zijn, dus dat ik mij daar niet druk om moet maken. Ik heb nu ook een klacht bij de bank zelf neergelegd. Met vriendelijke groeten Elsie Wille
Vergoedingsprobleem
Beste Zondag 25 augustus 2024 kreeg ik een reactie op mijn zoekertje van 2dehands.be. Ik wisselde nummers uit met de koper om de betaling te regelen en ik gaf die persoon mijn naam en rekeningnummer (nooit codes van mijn kaart en inloggegevens van de app). Ik merkte al vrij snel (de dag zelf) dat dit vermoedelijk ging om een frauduleuze persoon en ik kreeg ook een mail dat die persoon de app in mijn naam op hun toestel had geïnstalleerd. Ik belde voor de zekerheid de dag nadien naar Cardstop en een medewerker van Beobank Haacht om dit te melden. Mijn rekeningnummer werd geblokkeerd en ik kreeg een nieuwe kaart. Maar 11 september kreeg ik mijn huurwaarborg op die rekening gestort en schreef de frauduleuze persoon in mijn naam een bedrag van €1500 in 4 keer over naar hun rekening. Wat eigenlijk niet zou kunnen omdat ik direct had gemeld dat iemand vermoedelijk met mijn rekeningnummer aan het phishen was. De bank heeft €1050 kunnen recupereren, maar ze weigeren de overige €450 te vergoeden. Ik ben hier niet mee akkoord , want ik heb het probleem direct gemeld en ze zijn nalatig geweest door niet alle diensten omtrent mijn rekeningnummer te blokkeren. Ik heb zelfs het proces-verbaal en alle bewijsstukken aan hen voorgelegd. Het is hun fout dat ze geen veiligheid hebben kunnen bieden en dus had ik graag de rest van mijn geld teruggehad. Kan iemand mij hierbij helpen? Mvg Adele Bernard
Betalingsprobleem
Ik werd klant bij Beobank N.V. aangezien ik bij mijn eigen bank moeilijkheden had. Mijn zoon hielp mij met mij op 22 km afstand te begeleiden naar mijn nieuwe bank in Gosselies. Op dat ogenblik wist ik nog niet wat hij werkelijk van plan was. Dat hij op dat ogenblik reeds een volmacht had gevraagd aan de bank dat wist ik niet. Om het systeem te volgen kreeg ik een plastieken kastje mee waarmee men codes diende te versturen om uittreksels te verkrijgen. Maar veel uitleg kreeg ik niet met als gevolg dat ik geen uittreksels kreeg. Via Beobank kreeg ik daarna wel verschillende brieven waarbij werd medegedeeld dat mijn rekening overschrij-dingen vertoonde. Ik schreef geld over op mijn nieuwe rekening. Nadien vernam ik van Beobanl dat er iemand geld van mijn rekening wou halen, maar dat dit niet werd toegestaan. Ik verzocht Beobank om de volmacht voor mijn zoon in te trekken. Sinds daarna kreeg ik van Beobank de melding dat mijn rekening verschillende overschrijdingen bedroeg. Ik stuurde een aangetekende brief naar de hoofdzetel in Brussel en vroeg om meer uitleg.
Beobank behandelt senioren als dementen en verbiedt geld te transferen naar hogere rente bank
Beste, ik ben alleenstaande vrouw van 77 jaar. Begin januari ‘24 probeerde ik mijn spaargeld te transfereren naar Santander Bank waar het 3% opbrengt ipv +/- 1,5% bij Beo.Nergens in hun contract staat dat er een toegestaan DAGELIJKS overschrijvingslimiet van slechts 5000,-€ verplicht op te volgen is. Maar U kunt dit zelf optrekken naar max. 15000,-€/dag in hun systeem en dit wordt achteraf zelfs met hun mail bevestigd. MAAR….dan is er ook het verplicht te gehoorzamen MAANDELIJKS overschrijvingslimiet en dat is ook slechts 5000,-€. Dit kunt u NIET zelf optrekken en moet eerst de toestemming van uw persoonlijk adviseur krijgen. Hij alleen kan het optrekken. Kortom, de zgn 15000,-€ dagelijkse overschrijving is NEP, een SCHIJN goodwill geste van Beobank.Na veel proberen waarbij ik telkens Itsme moet gebruiken, veel tijd en energie verlies, frustraties, mailde ik naar de heer Sepulveda op 19/01/‘24 om dag- en maandlimiet op te trekken….geen reactie. Hij vroeg me wel hoeveel rente ik bij Santander zou krijgen en toen bleek dat Beobank niet dezelfde gunstvoorwaarden kan aanbieden, zijn al mijn uitgaande overschrijvingen GEBLOKKEERD tot max. 5000,-€/maand. Dus om 50.000,-€ op rekening Santander te storten heb ik 10 !..maanden nodig!.. Altijd moet Regis Sepulveda eerst de REDEN weten van mijn overschrijving.Pas als hij het goed vindt, mag de overschrijving doorgaan, zoniet wordt het geblokkeerd !! Ik heb nog nooit zo’n situatie meegemaakt bij andere banken, ik heb ook nog nooit andere banken horen spreken van *maandelijkse overschrijvingslimieten* en dan wel voor een miezerig bedrag van 5000,-€. Andere banken staan automatisch een dagelijkse overschrijving toe van 25.000,-€. Deze mag zelfs meerdere keren op een dag uitgevoerd worden als het maar niet hoger is dan 25.000,-€ per keer.Ik heb TOTAAL GEEN VERTROUWEN meer in Beobank en wens al mijn rekeningen OP TE HEFFEN. Deze mogen alle naar mijn rekening bij Santander bank getransfereerd worden.IK WENS MIJN GELD UIT DE BEOBANK GEVANGENIS TE HALEN! Dank voor uw begrip.
schade na 16 maanden nog steeds niet uitbetaald
ik heb een glas in een deur dat stuk is gegaan, 30 april 2022, jawel vorig jaar. De tegenpartij was niet verzekerd maar haar tussenpersoon van AXA verzekering had dit geregeld en de gebeurtenis op een andere datum gezet, maart 2023. Wat wil zeggen dat ik na 1 jaar en 4 maand nog altijd op mijn vrijstelling wacht ± 300€, die mijn verzekering aan mij moet uitbetalen aangezien ze weet dat de tegenpartij schuld heeft bekent, mijn verzekering toen PARTNERS SERVICE SINISTRES NL nu verandert naar ACM Insurance SERVICE SINISTRES NL weigert dit te doen. Er zijn al maandelijks meerdere mails gestuurd
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten