Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. J.
8/08/2024

Dubbele betaling

Korte beschrijving van uw probleem bedrijf heeft 2 maal geld van de rekening gehaald voor 1 bestelling

Afgesloten
A. M.
4/04/2024

oplichting en fraude

Beste, ik ben 15-02-2024 opgelicht voor 4.926€ en zowel Cardstop als KBC trekken de stekker uit. En alhoewel ik bij KBC een verzekering heb voor oplichting en fraude willen zij mij niet vergoeden. Cardstop speelt het ook leep. Na mijn klacht had ik binnen de 24 uren antwoord dat ze mij niet zouden vergoeden. Zij hebben enkel hun boekje opengeslagen en geen onderzoek gedaan.Ik heb al meerdere e-mails verzonden zowel naar Cardstop en telkens loop ik tegen de muur.Hieruit blijkt dat wij als derden/slachtoffer nergens staan en dat de groten (!) het voor het zeggen hebben. Ik blijf de dupe, want ik ben 4.926€ kwijt ingevolge oplichting en fraude en ik blijf met mijn rug tegen de muur staan.Ik zou willen dat jullie mijn probleem openbaar maken zodat de mensen weten hoe Cardstop en KBC werkt.Ik hoop dat jullie hieraan gevolg geven.Met vriendelijke groeten,Alex

Afgesloten
P. C.
30/06/2023

VISA betaling belandt in reseervatie

BesteIk was in Istanbul voor een behandeling. Ik had mijn bank gewaarschuwd dat ik mijn visa aldaar zou gebruiken. Ik had de limiet ook opgetrokken. Toen ik het bedrag wou betalen lukte dat niet. Het bedrag ging naar reservatie en zowel ik als de ontvanger konden daar niets aan doen. Ook met mijn andere visa kaart ging het bedrag naar reservatie en niet naar de ontvanger. Na een dag keerde het bedrag terug naar mijn beschikbaar krediet. Ik probeerde opnieuw om te betalen. Maar terug belandde het bedrag in reservatie.Toen ik de dag daarop de kaart wou gebruiken om mijn hotelrekening te betalen, gebeurde het opnieuw. Het bedrag belandde in reservatie en ik kon niet betalen. Vanaf dag één heb ik in contact gestaan met de kredietkaartverstrekker, in casu mijn bankier, maar die kon eigenlijk niets doen. Hij verklaarde geen impact te hebben bij zowel VISA als WORLDLINE. Die laatsten verklaarden trouwens enkel te rijden voor hun klanten (de retailer) en niet voor de visa gebruiker (ik). En weigerden dus te bemiddelen of info te verstrekken.Het is hallucinant dat je als gebruiker een bedrag wil storten maar dat bedrag, zonder goedkeuring van de gebruiker, kan gebruikt worden als onderpand of reservatie en niet voor betaling. En eens het bedrag in reservatie zweeft, heb je ook geen macht meer over dat bedrag. Ik kon enkel hopen dat het terug op mijn beschikbaar krediet zou vallen. Het bedrag van het hotel is op dit moment nog altijd in reservatie. We zijn nu meer dan een week later.Het gevolg was natuurlijk dat alle transacties en zaken die ik wilde realiseren in Istanbul niet gerealiseerd werden op de manier die ik vooraf had gestipuleerd. En dat allemaal door de weigering van mijn visakaarten en de ondoorzichtigheid van hun werking. Dit is een geweldige streep door mijn rekening geworden.Ik zoek een verklaring voor de ellende die dit veroorzaakt heeft.

Afgesloten
D. D.
14/06/2023

Frauduleuze aankopen

Verloop dinsdag 16/05/2023 tot zondag 21/05/2023Via 2ehands site op Marketplace facebook heb ik een lounge willen overkopen op dinsdag avond rond 23u. Ik heb in een privébericht via Messenger een uitnodiging gekregen om een voorschot te betalen via Payconiq.Toen ik op de Payconiq link klikte, kon de betaling eerst niet plaatsvinden. Ik kon niets ingeven. Daarop volgend, werd ik begeleid door de persoon aan de andere kant dat het kon zijn dat ik een cijfer moest toevoegen. Het werkte nog niet. Daarop heb ik volledig mijn Payconiq terug ingesteld, met kaartlezer. Op die manier heb ik blijkbaar al mijn gegevens doorgegeven aan de fraudeurs.De fraudeurs hebben me dan laten weten dat ze de gevraagde 5 euro ontvangen hadden. Ik zag het niet gebeuren, heb dit ook zo naar hen gecommuniceerd. vrijdag 19/05 rond 7u in de ochtend, wou mijn partner een betaling doen met de gemeenschappelijke rekening van Telenet. Hij kreeg de melding dat er niet voldoende geld op de rekening stond. Toen zagen we dat mijn persoonlijke rekening, de gemeenschappelijke rekening en mijn Visa werden leeggehaald.Er werden bedragen van de gemeenschappelijke rekening overgemaakt naar mijn persoonlijke rekening en van daaruit betalingen gedaan die ik zelf niet gedaan heb.Ook werd mijn Visa limiet tijdelijk omhooggetrokken van 2500 Euro met nog eens 2750 Euro. Hierdoor zijn extra aankopen kunnen gebeuren.Daarop hebben we meteen naar Cardstop gebeld en al onze kaarten laten blokkeren.Met Visa werden 12 verrichtingen gemaakt: zie bijlage documentGift Card, 6x (Nederland)Mediamark x3 (Belgie)G2ABVSHOP AmsterdamOndertussen heb ik 2 verrichtingen van Mediamarkt.be kunnen recupereren ter waarde van 919 euro en 1379 euro.Op zondag 21/05 ben ik klacht gaan neerleggen bij de politie voor fraude. We hebben de aankopen al eerder betwist via aankopen.be maar de klacht is niet aanvaard. Nochtans gaat het hier duidelijk om fraude. Dat je zomaar de limiet ( tijdelijk) kan verhogen zonder persoonlijk contact is toch een hiaat in de beveiliging van Visa. Phishing is een groot probleem aan het worden. Instanties dienen dit voldoende te beveiligen

Opgelost
B. V.
21/06/2022

Duidelijke visafraude waarbij Visa beweert dat ik de betalingen gedaan heb

Beste,Ik keek op 3/06/2022 op m'n Axa bankapp en zag dat m'n zichtrekening -€1400 stond. Er bleken op 18 en 19/05 wel 19 frauduleuze betalingen te zijn gebeurd zonder mijn weet van alle rond de 100euro. M'n bank raadde me aan m'n visa te blokkeren en via mijn kaart.be een aanmelding van fraude te doen. Er werd me verzekerd dat als ik zelf geen betalingen had uitgevoerd, ik m'n geld ging terugkrijgen.Ik deed dit en kreeg een bevestigingsmail van m'n klacht. Toen niets meer.Na 7d begon m'n lijdensweg toen ik dan maar zelf contact met u opnam. Uw medewerker zag geen dossier nav mijn klacht. Even later dan weer wel. Ze gingen me iets laten weten.Na terug 4d belde ik terug en wist men weer niets te melden. Jawel 1 ding. Dat ik m'n geld ging terugzien als ik zelf m'n visa niet in een bakje had gestoken of geen betaling had uitgevoerd. Ik kon dus gerust zijn dat mijn geld terugkwam. Niets was minder waar. Even na dit gesprek kreeg ik de meest vage mail van uw betwistingsdienst. Ze gingen me niet vergoeden, want ik had zelf de betaling gedaan. De handelaar was verbonden aan uw netwerk en ik moest zelf de eerste handelaar contacteren om m'n geld terug te krijgen. En btw na 30d zou u het dossier afsluiten en was mijn 2000€ niet te recupereren.Wie die eerste handelaar was of wat oprecht advies was nergens in de mail terug te vinden.Ik had zodoende m'n uitgavestaat nodig om die 'eerste handelaar' te kunnen opsnorren. Visa geblokkeerd dus deze staat 10d na mijn initiële klacht niet meer in de bankapp, bij de bank ook niet terug te vinden.Gezien u er op aandrong zelf in actie te schieten, had ik die uitgavestaat echt wel dringend nodig. Ik belde uw klantendienst die pas met me over een dossier praten na al m'n persoonlijke gegevens gevraagd te hebben. Deze kunnen mijn uitgavestaat oproepen en lezen er aan de telefoon zelfs uit voor. Maar mogen deze niet terug naar mij mailen. Privacy zo blijkt.Ik kon het volgens hen wel bij uw betwistingsdienst proberen. Dan moet je terugbellen met een snelcode. Uw betwistingsdienst is onbereikbaar. Ik heb verschillende malen met uw dienst gebeld via de snelcode. Je krijgt een bandje dat letterlijk een uur afspeelt om dan gedisconnecteerd te worden. Keer op keer op keer.Die klantendienst die mijn uitgavestaat heeft maar niet doormailt, meldt me dat ik deze via mijn kaart.be kan aanvragen. Dit duurt blijkbaar wel een week of langer. Ik heb dit namelijk gedaan en ben nog steeds op de staat aan het wachten. We zijn ondertussen 17d na m'n eerste aanmelding bij mijnkaart.beGelukkig is mijn axakantoor samen met het hoofdkantoor mee op de kar gesprongen en heb ik via hun inspanning nu eindelijk m'n uitgavestaat ontvangen.Deze leest als een schoolvoorbeeld van fraude. Tussen 18 en 19/05 gebeurde er 19 betalingen waarvan 15 naar 'google youngjoy' 3 naar 'google Hknie' en 1 naar 'google tiktoklive'.De websites van 'youngjoy' en 'Hknie' zijn onbereikbaar, wel krijg je complaintboard na complaintboard te zien wanneer je deze zaken in je zoekbrowser intikt. De sites blijken in Hongkong gevestigd en zijn enkel gekend voor visafraude. Waarom denkt u dat ikzelf bewust en vrijwillig op 2d tijd +/-€1850 aan hen overmaak?Die ene tiktoklive is in dezelfde periode overgemaakt. Ik ken als 40jarige tiktok. Wist zelfs niet dat er een live is en dat je tiktok voor diensten kan betalen.U verwacht volgens uw mail wel dat ik deze frauduleuze sites die niet te contacteren zijn, ga aanschrijven om een regeling te treffen??Uw klantendienst zei me dat het MISSCHIEN Google was dat ik moest aanspreken. Ik kan in mijn Google account mijn betalingen zien. Nergens staan de bedragen vd uitgavestaat vermeld. Toch heb ik de 19 betalingen als frauduleus aangemeld. Over 7d zou ik een antwoord krijgen, maar ik verwacht dat Google van geen betalingen afweet.Er werd door 1 van uw medewerkers geopperd dat mijn familieleden die 19 betalingen uitgevoerd hadden. Mijn 3 en 5jarige dochter waren samen met mijn vrouw op bosklassen op het moment dat het geld van mijn rekening verdween.Ondertussen heb ik tussen de 5 en de 10 stromannen op uw klantendienst aan de lijn gehad. Deze mogen niks en kunnen niks voor mij regelen. Zij zitten er duidelijk als bliksemafleiders die opgeleid zijn om wanneer het gesprek moeilijk wordt te antwoorden met ' deze discussie ga ik niet voeren'. Het jammere is dat zij de enige zijn die te bereiken zijn. Anders gezegd uw muur van onbereikbaarheid en vaagheid is onwaarschijnlijk. Het lijkt alsof u er actief op aanstuurt dat ik mijn €2000 laat schieten.Elke poging om iemand aan de lijn te krijgen bij uw diensten die wel een zinnig gesprek over deze zaak kan en mag voeren en me misschien zelfs zou kunnen helpen, wordt me onmogelijk gemaakt.Mijn bank en evenzeer het hoofdkantoor van mijn bank trekken grote ogen bij uw manier van werken en steunen me de volle 100% bij dit duidelijk fraudedossier. Hier zijn ook de juiste mensen reeds op de hoogte gezien zij uw visa aan de man brengen en vrezen voor meer van deze wantoestanden in de toekomst. Mijn volgende stap is een proces-verbaal van oplichting waarbij ook uw muur van niet medewerking duidelijk zal vervat worden.Gezien deze zaak zo klaar is als een klontje zal ik niet stoppen voor ik mijn geld terug heb. Er is van alle partijen met knowhow maar 1 partij die denkt dat ikzelf op 2d tijd geld heb overgemaakt naar overduidelijke fraudesites. En dat bent u. Hoe moeilijk u het me ook maakt. Ik ben in mijn recht en u zal me vergoeden.Graag had ik zo snel mogelijk iemand aan de lijn gehad van uw diensten die wel beslissingsrecht heeft en niet enkel van een scherm mag voorlezen en die me oprecht kan helpen in deze fraudezaak.

Afgesloten
L. J.
30/10/2020

Probleem met helpdesk en terugbetaling

Beste,er werd door u fraude van mijn visakaart gemeld dd. 25/2/2020. Uw collega zei dat de frauduleuze bedragen teruggestort zouden worden. Dat is nog steeds niet gebeurd, ik kreeg ook geen mail met formulier om dat aan te vragen. Ik contacteerde ondertussen vele malen de helpdesk van Visa en werd steeds van kastje naar de muur gestuurd. Dat was in maart, augustus, en oktober van dit jaar. Op 26 en 27 oktober jl. heb ik 48 min in wacht gestaan tot de lijn werd afgebroken aan uw kant, heb ik nog eens 13 min in wacht gestaan toen het door u werd afgebroken (beide keren werd er gezegd in het Spaans en/of Nederlands: worldonline dankt u voor uw oproep om vervolgens uit te schakelen. Het ligt Maw niet aan mijn gsm of fout ingedrukte toetsen ofzo) én werd ik in een derde telefoonpoging na 26 min. niét geholpen met het probleem zelf. Na verschillende soorten snelcodes en/of doorverbonden te worden door uw collega's kreeg ik telkens te horen dat ik moest terugbellen met een ander nummer of een andere dienst of ... Zonder resultaat dus tot nu toe. Dat noem ik van het kastje naar de muur sturen. In augustus en maart jl. was het precies dezelfde situatie, waardoor ik weer afhaakte om deze situatie verder op te lossen. Ik wens niet meer naar uw telefonische diensten te bellen, gezien bovenstaande situatie. Ik wens het geld teruggestort te zien, dat frauduleus werd afgehaald.Met dankLisbeth

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform