Terug

oplichting en fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. M.

Naar: VISA

04/04/2024

Beste, ik ben 15-02-2024 opgelicht voor 4.926€ en zowel Cardstop als KBC trekken de stekker uit. En alhoewel ik bij KBC een verzekering heb voor oplichting en fraude willen zij mij niet vergoeden. Cardstop speelt het ook leep. Na mijn klacht had ik binnen de 24 uren antwoord dat ze mij niet zouden vergoeden. Zij hebben enkel hun boekje opengeslagen en geen onderzoek gedaan.Ik heb al meerdere e-mails verzonden zowel naar Cardstop en telkens loop ik tegen de muur.Hieruit blijkt dat wij als derden/slachtoffer nergens staan en dat de groten (!) het voor het zeggen hebben. Ik blijf de dupe, want ik ben 4.926€ kwijt ingevolge oplichting en fraude en ik blijf met mijn rug tegen de muur staan.Ik zou willen dat jullie mijn probleem openbaar maken zodat de mensen weten hoe Cardstop en KBC werkt.Ik hoop dat jullie hieraan gevolg geven.Met vriendelijke groeten,Alex

Berichten (1)

VISA

Naar: A. M.

05/04/2024

BesteUit ons onderzoek blijkt dat de betaalterminal de chip van de kaart heeft gelezen en dat de transacties werden uitgevoerd met de kaart. De chip kan nooit worden gekopieerd. De transacties konden dus uitsluitend door de betaalterminal zijn goedgekeurd nadat de kaart werd aangeboden en de pincode correct werd ingevoerd. Om die redenen kunnen wij voor dit soort transacties geen fraudedossier opstarten.Indien de heer Merckx niet akkoord kan gaan, raden wij hem aan rechtstreeks contact op te nemen met de klachtendienst van zijn financiele instelling.  Met vriendelijke groeten,Hilde LossieFraud and Dispute OfficerIssuing Dispute and FraudTel.:+32 (0)2 205.85.85Chaussée de Haecht 1442 Haachtsesteenweg1130 BrusselsBelgiums:mijnkaart.bes:macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail.)Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85. (na uw taalkeuze, kies optie 2, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)* Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze e-mail staat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform