Beste,Ik keek op 3/06/2022 op m'n Axa bankapp en zag dat m'n zichtrekening -€1400 stond. Er bleken op 18 en 19/05 wel 19 frauduleuze betalingen te zijn gebeurd zonder mijn weet van alle rond de 100euro. M'n bank raadde me aan m'n visa te blokkeren en via mijn kaart.be een aanmelding van fraude te doen. Er werd me verzekerd dat als ik zelf geen betalingen had uitgevoerd, ik m'n geld ging terugkrijgen.Ik deed dit en kreeg een bevestigingsmail van m'n klacht. Toen niets meer.Na 7d begon m'n lijdensweg toen ik dan maar zelf contact met u opnam. Uw medewerker zag geen dossier nav mijn klacht. Even later dan weer wel. Ze gingen me iets laten weten.Na terug 4d belde ik terug en wist men weer niets te melden. Jawel 1 ding. Dat ik m'n geld ging terugzien als ik zelf m'n visa niet in een bakje had gestoken of geen betaling had uitgevoerd. Ik kon dus gerust zijn dat mijn geld terugkwam. Niets was minder waar. Even na dit gesprek kreeg ik de meest vage mail van uw betwistingsdienst. Ze gingen me niet vergoeden, want ik had zelf de betaling gedaan. De handelaar was verbonden aan uw netwerk en ik moest zelf de eerste handelaar contacteren om m'n geld terug te krijgen. En btw na 30d zou u het dossier afsluiten en was mijn 2000€ niet te recupereren.Wie die eerste handelaar was of wat oprecht advies was nergens in de mail terug te vinden.Ik had zodoende m'n uitgavestaat nodig om die 'eerste handelaar' te kunnen opsnorren. Visa geblokkeerd dus deze staat 10d na mijn initiële klacht niet meer in de bankapp, bij de bank ook niet terug te vinden.Gezien u er op aandrong zelf in actie te schieten, had ik die uitgavestaat echt wel dringend nodig. Ik belde uw klantendienst die pas met me over een dossier praten na al m'n persoonlijke gegevens gevraagd te hebben. Deze kunnen mijn uitgavestaat oproepen en lezen er aan de telefoon zelfs uit voor. Maar mogen deze niet terug naar mij mailen. Privacy zo blijkt.Ik kon het volgens hen wel bij uw betwistingsdienst proberen. Dan moet je terugbellen met een snelcode. Uw betwistingsdienst is onbereikbaar. Ik heb verschillende malen met uw dienst gebeld via de snelcode. Je krijgt een bandje dat letterlijk een uur afspeelt om dan gedisconnecteerd te worden. Keer op keer op keer.Die klantendienst die mijn uitgavestaat heeft maar niet doormailt, meldt me dat ik deze via mijn kaart.be kan aanvragen. Dit duurt blijkbaar wel een week of langer. Ik heb dit namelijk gedaan en ben nog steeds op de staat aan het wachten. We zijn ondertussen 17d na m'n eerste aanmelding bij mijnkaart.beGelukkig is mijn axakantoor samen met het hoofdkantoor mee op de kar gesprongen en heb ik via hun inspanning nu eindelijk m'n uitgavestaat ontvangen.Deze leest als een schoolvoorbeeld van fraude. Tussen 18 en 19/05 gebeurde er 19 betalingen waarvan 15 naar 'google youngjoy' 3 naar 'google Hknie' en 1 naar 'google tiktoklive'.De websites van 'youngjoy' en 'Hknie' zijn onbereikbaar, wel krijg je complaintboard na complaintboard te zien wanneer je deze zaken in je zoekbrowser intikt. De sites blijken in Hongkong gevestigd en zijn enkel gekend voor visafraude. Waarom denkt u dat ikzelf bewust en vrijwillig op 2d tijd +/-€1850 aan hen overmaak?Die ene tiktoklive is in dezelfde periode overgemaakt. Ik ken als 40jarige tiktok. Wist zelfs niet dat er een live is en dat je tiktok voor diensten kan betalen.U verwacht volgens uw mail wel dat ik deze frauduleuze sites die niet te contacteren zijn, ga aanschrijven om een regeling te treffen??Uw klantendienst zei me dat het MISSCHIEN Google was dat ik moest aanspreken. Ik kan in mijn Google account mijn betalingen zien. Nergens staan de bedragen vd uitgavestaat vermeld. Toch heb ik de 19 betalingen als frauduleus aangemeld. Over 7d zou ik een antwoord krijgen, maar ik verwacht dat Google van geen betalingen afweet.Er werd door 1 van uw medewerkers geopperd dat mijn familieleden die 19 betalingen uitgevoerd hadden. Mijn 3 en 5jarige dochter waren samen met mijn vrouw op bosklassen op het moment dat het geld van mijn rekening verdween.Ondertussen heb ik tussen de 5 en de 10 stromannen op uw klantendienst aan de lijn gehad. Deze mogen niks en kunnen niks voor mij regelen. Zij zitten er duidelijk als bliksemafleiders die opgeleid zijn om wanneer het gesprek moeilijk wordt te antwoorden met ' deze discussie ga ik niet voeren'. Het jammere is dat zij de enige zijn die te bereiken zijn. Anders gezegd uw muur van onbereikbaarheid en vaagheid is onwaarschijnlijk. Het lijkt alsof u er actief op aanstuurt dat ik mijn €2000 laat schieten.Elke poging om iemand aan de lijn te krijgen bij uw diensten die wel een zinnig gesprek over deze zaak kan en mag voeren en me misschien zelfs zou kunnen helpen, wordt me onmogelijk gemaakt.Mijn bank en evenzeer het hoofdkantoor van mijn bank trekken grote ogen bij uw manier van werken en steunen me de volle 100% bij dit duidelijk fraudedossier. Hier zijn ook de juiste mensen reeds op de hoogte gezien zij uw visa aan de man brengen en vrezen voor meer van deze wantoestanden in de toekomst. Mijn volgende stap is een proces-verbaal van oplichting waarbij ook uw muur van niet medewerking duidelijk zal vervat worden.Gezien deze zaak zo klaar is als een klontje zal ik niet stoppen voor ik mijn geld terug heb. Er is van alle partijen met knowhow maar 1 partij die denkt dat ikzelf op 2d tijd geld heb overgemaakt naar overduidelijke fraudesites. En dat bent u. Hoe moeilijk u het me ook maakt. Ik ben in mijn recht en u zal me vergoeden.Graag had ik zo snel mogelijk iemand aan de lijn gehad van uw diensten die wel beslissingsrecht heeft en niet enkel van een scherm mag voorlezen en die me oprecht kan helpen in deze fraudezaak.