Terug

VISA betaling belandt in reseervatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: VISA

30/06/2023

BesteIk was in Istanbul voor een behandeling. Ik had mijn bank gewaarschuwd dat ik mijn visa aldaar zou gebruiken. Ik had de limiet ook opgetrokken. Toen ik het bedrag wou betalen lukte dat niet. Het bedrag ging naar reservatie en zowel ik als de ontvanger konden daar niets aan doen. Ook met mijn andere visa kaart ging het bedrag naar reservatie en niet naar de ontvanger. Na een dag keerde het bedrag terug naar mijn beschikbaar krediet. Ik probeerde opnieuw om te betalen. Maar terug belandde het bedrag in reservatie.Toen ik de dag daarop de kaart wou gebruiken om mijn hotelrekening te betalen, gebeurde het opnieuw. Het bedrag belandde in reservatie en ik kon niet betalen. Vanaf dag één heb ik in contact gestaan met de kredietkaartverstrekker, in casu mijn bankier, maar die kon eigenlijk niets doen. Hij verklaarde geen impact te hebben bij zowel VISA als WORLDLINE. Die laatsten verklaarden trouwens enkel te rijden voor hun klanten (de retailer) en niet voor de visa gebruiker (ik). En weigerden dus te bemiddelen of info te verstrekken.Het is hallucinant dat je als gebruiker een bedrag wil storten maar dat bedrag, zonder goedkeuring van de gebruiker, kan gebruikt worden als onderpand of reservatie en niet voor betaling. En eens het bedrag in reservatie zweeft, heb je ook geen macht meer over dat bedrag. Ik kon enkel hopen dat het terug op mijn beschikbaar krediet zou vallen. Het bedrag van het hotel is op dit moment nog altijd in reservatie. We zijn nu meer dan een week later.Het gevolg was natuurlijk dat alle transacties en zaken die ik wilde realiseren in Istanbul niet gerealiseerd werden op de manier die ik vooraf had gestipuleerd. En dat allemaal door de weigering van mijn visakaarten en de ondoorzichtigheid van hun werking. Dit is een geweldige streep door mijn rekening geworden.Ik zoek een verklaring voor de ellende die dit veroorzaakt heeft.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform