Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. P.
28/07/2025

Zetel niet in orde

Ik heb begin juli een zetel aangekocht in het filiaal te Lochristi. De verkoop op zich ging zeer vlot. Een dag later haal ik de zetel op en monteer ik hem thuis. Al rap merk ik dat de zetel niet waterpas staat en zo 2.8cm verschilt ten opzichte van de grond. (hij klikt) Ik meld dit bij het bedrijf en ze sturen een technieker langs. Hij heeft dit proberen "op te lossen" door rondellen te plaatsen op de poot zodat deze lager is, dit heeft niet geholpen en is geen zicht. De technieker heeft ook een poot mee omdat hier een "fabricagefout" op zat. De poten waren allemaal dezelfde afmetingen en naar mijn inzien is de houtskelet van de zetel niet correct gemaakt. Wij zitten nu al 2 weken zonder antwoord van het bedrijf alsook zitten wij nu in een zetel die niet waterpas is, een poot mist en optisch geen zicht is met de rondellen.

Afgesloten
P. S.
9/05/2025

net na de garantietermijn van 2 jaar pelt het leder af van een lederen salon

In maart 2022 hebben wij een lederen salon gekocht bij Seats and Sofas. Dit is geleverd door een leverdienst via hun bemiddeling. in januari 2025, net buiten de garantietermijn van 2 jaar, stellen wij vast dat het leder al kale plekken vertoont op meerdere plaatsen. Wij hebben regelmatig het lederen salon behandelt met producten die wij van hun ontvangen hebben, zoals door hun geadvisserd. Aangezien het hier over een 'Verborgen gebrek' gaat nl. slechte kwaliteit van leder bij de aankoop dat wij niet konden vaststellen, hebben wij Seats and Sofas gevraagd om de herstelkosten voor hun rekening te nemen. Dit is overeenstemming met het Burgerlijk wetboek art.1641. Zij weigeren in te gaan op ons voorstel alhoewel de wet duidelijk vermeld dat de kosten voor een verborgen gebrek ten laste zijn van de verkopen. Intussen is deze zaak al gaande van januari en hebben we niet veel tijd meer om een mogelijke juridische procedure aan te vatten. Graag hadden wij hulp ontvangen aub.

Afgesloten
M. J.
15/08/2024

Kapotte zetelzit

Beste, Dinsdag 13 augustus ben ik mijn zetel gaan halen bij Seats and sofa’s. Eenmaal thuis gekomen de zetel uit de verpakking gehaald en gemerkt dat er 1 zit kapot is. Contact opgenomen met Seats and sofa’s 13 augustus voor wat er nu moest gebeuren. Vandaag een mail gekregen dat ik de zetel terug moet brengen naar hun filiaal? Dus ik moet opnieuw een camionet gaan huren voor meer als 100 euro en de zetel terugbrengen? En zelf voor de kosten opdraaien? Ze leveren mij een kapotte zetel dus vind ik dat ze hem zelf mogen komen halen nu en een goede brengen ook. Ik ga niet betalen voor hun fouten. Al paar keer proberen bellen maar krijg hun niet te pakken vandaag…

Afgesloten
H. Y.
21/06/2024

Herstelling

Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. Na [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. Op [DATUM] ben ik naar uw winkel gegaan/heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op [DATUM] bij u afgeleverd. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
E. P.
30/05/2024

Herstelling zetel

BesteOp 4 maart 2023 hebben wij bij Seats en Sofa's een zetel aangekocht. Amper 3 maand later was de zetel stuk. Het onderstel aan de rechterzijde van de zetel kwam los. Ik heb toen meerdere keren contact moeten opnemen met Seats en Sofa's, zowel via mail als het contactformulier, als per telefoon.Uiteindelijk is in november iemand langsgekomen om de zetel te maken. Er zijn toen enkel een paar nietjes bevestigd onderaan en dat was het.Amper 4 maanden later hebben we terug hetzelfde probleem. Ik heb dit al enkele malen gemeld bij Seats en Sofa's. Aangezien ik aanvankelijk geen reactie kreeg, heb ik een aangetekend schrijven gestuurd. Hierop heb ik wel een antwoord ontvangen. Ik moet de zetel zelf naar het filiaal in Wommelgem brengen zodat ze hem daar kunnen maken.U zal wel begrijpen dat ik dit niet wil. Als een zetel na enkele maanden al stuk is, gemaakt wordt, en dan terug hetzelfde probleem heeft, is dit het teken dat de zetel geen goede kwaliteit heeft. Dit heb ik ook zo gemeld. Ik wil minstens een nieuwe zetel.Indien gewenst kan ik alle documenten (aangetekend schrijven, mails,...) bezorgen. Ik heb alles geïnventariseerd.Alvast bedankt!Vriendelijke groetenEllen

Afgesloten
D. D.
9/04/2024

Ondermaatse dienst naverkoop

Beste,Ik bestelde een sofa op 23/09 die werd geleverd in November. Kort nadien merken we dat onze zetel een deuk vertoont op de armleuning ter hoogte waar wij onze arm laten rusten. De zetel diende op 14/12 te worden aangeboden ter nazicht waarna we gecontacteerd werden dat de zetel zou hersteld worden en we deze na uiterlijk 8 weken terug zouden ontvangen. Na 17 weken hebben we nog steeds onze zetel niet terug en vertoont ook zetel deel 2 en 3 dezelfde mankementen sinds februari. Na meermaals telefonisch contact met de winkel, wordt ons steeds beloofd dat dit opgelost wordt , maar er gebeurd niets. Wij zitten al maanden zonder deftige zetel met een gezin van 5 waarvan 2 kinderen met een beperking. Wij willen ons geld terug.

Afgesloten
A. S.
28/03/2024

Zetel stuk

Een zetel die stuk werd geleverd.We hebben direct contact opgenomen met seat en sofa's en foto's gestuurd.ze blijven ons aan het lijntje houden met de belofte dat ze het komen herstellen.Ik heb een aangetekende brief gestuurd om ze in gebreke te stellen wat geen effect heeft.Zetel is op twee plaatsen van onder gescheurd en 1 deel is gebogen.

Opgelost
K. L.
20/02/2024

Foutiev Zetel!!!

Beste,Ik heb een zetel gekocht in Zaandam, en het moest geleverd worden in Wommelgem. Ik heb de zetel later geopend, want ik ben bezig geweest met verbouwing. De verkoper had mij beloofd dat het 4m zou zijn.Nu heb ik de zetel gemeten, en is het 4.30m ongeveer deze past dus niet in mijn salon.Terwijl wij duidelijk een tekening hebben meegenomen en de verkoper me zei dat het niet meer dan 4m ging zijn en ik vertrouwde erop! Ik ben vandaag naar de winkel geweest in Wommelgem waar de zetel geleverd is geweest.Ik heb daar met de verantwoordelijke gesproken (Noela). Van haar moest ik naar de winkel in Zaandam mijn uitleg doen.. Terwijl ik in Wommelgem ben verhuist en miin zetel ook in Wommelgem heb laten leveren??Wat een schande dit.. seats and sofas is toch 1 winkel???? Een verkeerde zetel verkopen kunnen ze wel maar after sales trekt hier op niets. Ik heb ook nogeens een mail gestuurd 5 dagen geleden naar de service en heb daar ook geen antwoord op.Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in dit bedrijf. Ik eis mijn geld terug of een nieuwe zetel!!

Afgesloten
N. S.
19/02/2024

Zware gebreken aan geleverde sofa op 16/02/2024 na eerdere problemen

Beste, we dienen bij deze een klacht neer bij Seats and Sofas N.V. voor zware tekortkomingen.Op 22/02/2023 maakten we voor de 1ste keer kennis met Seats and Sofas. We bestelden een Opal hoeksalon dat we in de toonzaal testten. Deze werd veel vroeger dan verwacht geleverd, maar we waren absoluut niet tevreden over het comfort. Hij was ontzettend hard, niet zoals het toonzaalmodel dat we ter plaatse getest hadden en we hadden enorme rugpijn. We contacteerden de klantenservice en deze waren bereid om een omruiling te doen. Wat we in 1ste instantie een goed alternatief vonden.We brachten het salon op eigen kosten terug, we betaalden ook al de leveringskosten voor de 1ste levering. We hebben dan voor het model Arctic gekozen op aanraden van de verantwoordelijke (een persoon die inviel in Machelen komende van het filiaal te Luik), omdat deze veel comfortabeler was, het toonzaalmodel alvast, maar ook veel duurder. Hierdoor konden we geen hoeksalon meer nemen, maar een 3-zit met 2 handmatige relaxen. We testten de zetel, nam ook mijn schoonvader mee en deze was inderdaad niet te vergelijken met de Opal. Ze vertelden ons dat het wel van 18 tot 22 weken kon duren alvorens deze te krijgen. Geen probleem als we maar een goede zetel hadden en de rugklachten van de vorige verdwenen zouden zijn. We betaalden nog 149 euro extra om de 3de relax die we er dan nog wilden bijnemen in de 3-zit. We kregen, voor al de miserie die we met onze aankoop gehad hebben, nog een poef bij en de levering zouden ze voor hun kosten nemen. We leefden op hoop dus.Er werd ons kort nadien gebeld vermits er een fout werd gemaakt, namelijk dat er geen handmatige relax werd besteld, maar wel een elektrische, maar dit wilden we niet meer omdat het dan nog langer zou duren. Dus de bestelling moest opnieuw geplaatst worden.Ondertussen was onze termijn voor ons afbetalingsplan bij Santander verlopen en waren we verplicht om de volledige som in 1 keer te betalen. Dit bedrag werd in de week van 12 februari betaald. Het voorschot (van de 1ste zetel) van 1100 euro werd reeds op 22/02/2023 betaald.Op 16 februari 2024 (een jaar na de 1ste bestelling) werd de canapé geleverd. Hij was niet goed ingepakt zoals ons vorig salon, namelijk mooi in kartonnen dozen. Neen, deze waren wat omwikkeld met stukken karton, wat noppenfolie en plastiek erover. Een zetel van 3000 euro onwaardig. We waren enigszins toch blij dat we 1 jaar later eindelijk een comfortabele zetel zouden hebben en begonnen deze uit te pakken. Het blijdschap was van korte duur...Er waren verschillende mankementen aan de zetel:1. De 3 delen hebben een verschillende hoogte2. De sofa met rechterarm die bevestigd moet worden met het middenstuk vertoont een spleet van 3 à 4 cm! als ze aan mekaar zijn vastgemaakt.3. De rechterzetel staat ook gewoon krom/scheef.4. Er is een default aan het middenstuk, een soort deuk in de stof.5. De zetel is OPNIEUW niet comfortabel, hij is opnieuw ontzettend hard, niet de zetel die we in de toonzaal hebben getest. Hij zit hard en na een half uur hadden we rugpijn. De kussens hebben een andere vorm (bolvormig i.p.v. plat) dan het model dat we in de toonzaal hebben getest en dat we vandaag ook gecheckt hebben op de website, namelijk Artic, die helemaal plat is.6. De zetels werden niet in een degelijke verpakking geleverd, eerder gemummificeerd (stukken karton met plastic errond).7. Bij het bekijken van de onderkant, leken de doppen aan de poten al afgesleten.Dit is dus de 2de keer op rij dat er iets misloopt met onze sofa. We zijn het eerlijk gezegd beu. We zien opnieuw een omruiling niet zitten en vragen een terugbetaling van het betaalde bedrag. We zijn eventueel bereid om de zetel op eigen kosten terug te brengen en hem naast het uitgekozen model te zetten en duidelijk vast te stellen dat dit niet de gevraagde zetel is en bovendien zijn er zoveel gebreken aan de zetel en zijn we nu al een jaar later.We hebben ondertussen contact opgenomen met Seats and Sofas Machelen en heb foto's doorgestuurd. We hebben ook een mail gestuurd naar customerservice@seatsandsofas.nl Telefonisch contact is ook vaak moeilijk met het filiaal Machelen, vaak krijgen we antwoordapparaat en de communicatie in het Nederlands verloopt erg stroef. Ik kreeg al een mail van customerservice dat de melding reeds gebeurd is bij het hoofdkantoor onder het servicenummer 1904.We hebben ook vele foto's bijgevoegd. Op zaterdag 17/02 kregen we van Seats and Sofas telefoon dat er een expert zou langskomen. Op 19/02 namen we contact op met de juridische dienst van Testaankoop om het herroepingsrecht te bespreken waar de consument 14 dagen de tijd heeft na datum van levering om af te zien van de aankoop en het geld terug te krijgen. Dit mag nu wel vermits het nu al de 2de keer op rij is dat we dit meemaken.We betaalden een voorschot van 1100 euro en nogmaals 1949 euro.De zetels die tentoongesteld worden in de winkel zijn nu al voor de 2de keer rij niet de zetels die we hebben ontvangen, van ongelofelijk veel minder comfort en nu de laatste met ernstige gebreken.Graag wensen wij ons geld terug. Het terugbrengen van de zetel nemen we voor onze rekening.Alvast bedankt en hopend op een goede afloop.

Opgelost
M. B.
11/01/2024

Slechte kwaliteit van goederen

Beste wij hebben een bank van 2000€ gekocht Na 6 maanden was deze doorgezeten en hebben hem opgehaald voor herstellingNa 4 maanden krijgen we onze bank eindelijk terug met dezelfde mankementenBij de dienst naverkoop zijn ze zeer onvriendelijkWe hadden ons geld terug gevraagd of een nieuwe bank maar dat willen ze nietIk ben kankerpatient en zou toch graag een fantsoenlijke bank hebben of ons geld terug zodat we ergens anders een bankstel kunnen gaan halenMvg

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform