Terug

Zware gebreken aan geleverde sofa op 16/02/2024 na eerdere problemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. S.

Naar: Seats and Sofas

19/02/2024

Beste, we dienen bij deze een klacht neer bij Seats and Sofas N.V. voor zware tekortkomingen.Op 22/02/2023 maakten we voor de 1ste keer kennis met Seats and Sofas. We bestelden een Opal hoeksalon dat we in de toonzaal testten. Deze werd veel vroeger dan verwacht geleverd, maar we waren absoluut niet tevreden over het comfort. Hij was ontzettend hard, niet zoals het toonzaalmodel dat we ter plaatse getest hadden en we hadden enorme rugpijn. We contacteerden de klantenservice en deze waren bereid om een omruiling te doen. Wat we in 1ste instantie een goed alternatief vonden.We brachten het salon op eigen kosten terug, we betaalden ook al de leveringskosten voor de 1ste levering. We hebben dan voor het model Arctic gekozen op aanraden van de verantwoordelijke (een persoon die inviel in Machelen komende van het filiaal te Luik), omdat deze veel comfortabeler was, het toonzaalmodel alvast, maar ook veel duurder. Hierdoor konden we geen hoeksalon meer nemen, maar een 3-zit met 2 handmatige relaxen. We testten de zetel, nam ook mijn schoonvader mee en deze was inderdaad niet te vergelijken met de Opal. Ze vertelden ons dat het wel van 18 tot 22 weken kon duren alvorens deze te krijgen. Geen probleem als we maar een goede zetel hadden en de rugklachten van de vorige verdwenen zouden zijn. We betaalden nog 149 euro extra om de 3de relax die we er dan nog wilden bijnemen in de 3-zit. We kregen, voor al de miserie die we met onze aankoop gehad hebben, nog een poef bij en de levering zouden ze voor hun kosten nemen. We leefden op hoop dus.Er werd ons kort nadien gebeld vermits er een fout werd gemaakt, namelijk dat er geen handmatige relax werd besteld, maar wel een elektrische, maar dit wilden we niet meer omdat het dan nog langer zou duren. Dus de bestelling moest opnieuw geplaatst worden.Ondertussen was onze termijn voor ons afbetalingsplan bij Santander verlopen en waren we verplicht om de volledige som in 1 keer te betalen. Dit bedrag werd in de week van 12 februari betaald. Het voorschot (van de 1ste zetel) van 1100 euro werd reeds op 22/02/2023 betaald.Op 16 februari 2024 (een jaar na de 1ste bestelling) werd de canapé geleverd. Hij was niet goed ingepakt zoals ons vorig salon, namelijk mooi in kartonnen dozen. Neen, deze waren wat omwikkeld met stukken karton, wat noppenfolie en plastiek erover. Een zetel van 3000 euro onwaardig. We waren enigszins toch blij dat we 1 jaar later eindelijk een comfortabele zetel zouden hebben en begonnen deze uit te pakken. Het blijdschap was van korte duur...Er waren verschillende mankementen aan de zetel:1. De 3 delen hebben een verschillende hoogte2. De sofa met rechterarm die bevestigd moet worden met het middenstuk vertoont een spleet van 3 à 4 cm! als ze aan mekaar zijn vastgemaakt.3. De rechterzetel staat ook gewoon krom/scheef.4. Er is een default aan het middenstuk, een soort deuk in de stof.5. De zetel is OPNIEUW niet comfortabel, hij is opnieuw ontzettend hard, niet de zetel die we in de toonzaal hebben getest. Hij zit hard en na een half uur hadden we rugpijn. De kussens hebben een andere vorm (bolvormig i.p.v. plat) dan het model dat we in de toonzaal hebben getest en dat we vandaag ook gecheckt hebben op de website, namelijk Artic, die helemaal plat is.6. De zetels werden niet in een degelijke verpakking geleverd, eerder gemummificeerd (stukken karton met plastic errond).7. Bij het bekijken van de onderkant, leken de doppen aan de poten al afgesleten.Dit is dus de 2de keer op rij dat er iets misloopt met onze sofa. We zijn het eerlijk gezegd beu. We zien opnieuw een omruiling niet zitten en vragen een terugbetaling van het betaalde bedrag. We zijn eventueel bereid om de zetel op eigen kosten terug te brengen en hem naast het uitgekozen model te zetten en duidelijk vast te stellen dat dit niet de gevraagde zetel is en bovendien zijn er zoveel gebreken aan de zetel en zijn we nu al een jaar later.We hebben ondertussen contact opgenomen met Seats and Sofas Machelen en heb foto's doorgestuurd. We hebben ook een mail gestuurd naar customerservice@seatsandsofas.nl Telefonisch contact is ook vaak moeilijk met het filiaal Machelen, vaak krijgen we antwoordapparaat en de communicatie in het Nederlands verloopt erg stroef. Ik kreeg al een mail van customerservice dat de melding reeds gebeurd is bij het hoofdkantoor onder het servicenummer 1904.We hebben ook vele foto's bijgevoegd. Op zaterdag 17/02 kregen we van Seats and Sofas telefoon dat er een expert zou langskomen. Op 19/02 namen we contact op met de juridische dienst van Testaankoop om het herroepingsrecht te bespreken waar de consument 14 dagen de tijd heeft na datum van levering om af te zien van de aankoop en het geld terug te krijgen. Dit mag nu wel vermits het nu al de 2de keer op rij is dat we dit meemaken.We betaalden een voorschot van 1100 euro en nogmaals 1949 euro.De zetels die tentoongesteld worden in de winkel zijn nu al voor de 2de keer rij niet de zetels die we hebben ontvangen, van ongelofelijk veel minder comfort en nu de laatste met ernstige gebreken.Graag wensen wij ons geld terug. Het terugbrengen van de zetel nemen we voor onze rekening.Alvast bedankt en hopend op een goede afloop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform