Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 86
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Zetel niet in orde
Ik heb begin juli een zetel aangekocht in het filiaal te Lochristi. De verkoop op zich ging zeer vlot. Een dag later haal ik de zetel op en monteer ik hem thuis. Al rap merk ik dat de zetel niet waterpas staat en zo 2.8cm verschilt ten opzichte van de grond. (hij klikt) Ik meld dit bij het bedrijf en ze sturen een technieker langs. Hij heeft dit proberen "op te lossen" door rondellen te plaatsen op de poot zodat deze lager is, dit heeft niet geholpen en is geen zicht. De technieker heeft ook een poot mee omdat hier een "fabricagefout" op zat. De poten waren allemaal dezelfde afmetingen en naar mijn inzien is de houtskelet van de zetel niet correct gemaakt. Wij zitten nu al 2 weken zonder antwoord van het bedrijf alsook zitten wij nu in een zetel die niet waterpas is, een poot mist en optisch geen zicht is met de rondellen.
net na de garantietermijn van 2 jaar pelt het leder af van een lederen salon
In maart 2022 hebben wij een lederen salon gekocht bij Seats and Sofas. Dit is geleverd door een leverdienst via hun bemiddeling. in januari 2025, net buiten de garantietermijn van 2 jaar, stellen wij vast dat het leder al kale plekken vertoont op meerdere plaatsen. Wij hebben regelmatig het lederen salon behandelt met producten die wij van hun ontvangen hebben, zoals door hun geadvisserd. Aangezien het hier over een 'Verborgen gebrek' gaat nl. slechte kwaliteit van leder bij de aankoop dat wij niet konden vaststellen, hebben wij Seats and Sofas gevraagd om de herstelkosten voor hun rekening te nemen. Dit is overeenstemming met het Burgerlijk wetboek art.1641. Zij weigeren in te gaan op ons voorstel alhoewel de wet duidelijk vermeld dat de kosten voor een verborgen gebrek ten laste zijn van de verkopen. Intussen is deze zaak al gaande van januari en hebben we niet veel tijd meer om een mogelijke juridische procedure aan te vatten. Graag hadden wij hulp ontvangen aub.
Kapotte zetelzit
Beste, Dinsdag 13 augustus ben ik mijn zetel gaan halen bij Seats and sofa’s. Eenmaal thuis gekomen de zetel uit de verpakking gehaald en gemerkt dat er 1 zit kapot is. Contact opgenomen met Seats and sofa’s 13 augustus voor wat er nu moest gebeuren. Vandaag een mail gekregen dat ik de zetel terug moet brengen naar hun filiaal? Dus ik moet opnieuw een camionet gaan huren voor meer als 100 euro en de zetel terugbrengen? En zelf voor de kosten opdraaien? Ze leveren mij een kapotte zetel dus vind ik dat ze hem zelf mogen komen halen nu en een goede brengen ook. Ik ga niet betalen voor hun fouten. Al paar keer proberen bellen maar krijg hun niet te pakken vandaag…
Herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op [DATUM] kocht ik een [PRODUCT] in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. Na [DATUM/ MAANDEN - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [BESCHRIJVING VAN HET DEFECT]. Op [DATUM] ben ik naar uw winkel gegaan/heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op [DATUM] bij u afgeleverd. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Herstelling zetel
BesteOp 4 maart 2023 hebben wij bij Seats en Sofa's een zetel aangekocht. Amper 3 maand later was de zetel stuk. Het onderstel aan de rechterzijde van de zetel kwam los. Ik heb toen meerdere keren contact moeten opnemen met Seats en Sofa's, zowel via mail als het contactformulier, als per telefoon.Uiteindelijk is in november iemand langsgekomen om de zetel te maken. Er zijn toen enkel een paar nietjes bevestigd onderaan en dat was het.Amper 4 maanden later hebben we terug hetzelfde probleem. Ik heb dit al enkele malen gemeld bij Seats en Sofa's. Aangezien ik aanvankelijk geen reactie kreeg, heb ik een aangetekend schrijven gestuurd. Hierop heb ik wel een antwoord ontvangen. Ik moet de zetel zelf naar het filiaal in Wommelgem brengen zodat ze hem daar kunnen maken.U zal wel begrijpen dat ik dit niet wil. Als een zetel na enkele maanden al stuk is, gemaakt wordt, en dan terug hetzelfde probleem heeft, is dit het teken dat de zetel geen goede kwaliteit heeft. Dit heb ik ook zo gemeld. Ik wil minstens een nieuwe zetel.Indien gewenst kan ik alle documenten (aangetekend schrijven, mails,...) bezorgen. Ik heb alles geïnventariseerd.Alvast bedankt!Vriendelijke groetenEllen
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten