Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niet leveren van aangeboden diensten
Beste Ik bestelde bij Miele en hoop dat Miele GLS aanspreekt op haar nalatigheid. Zie bijlage! Beste Dit is de laatste (voorlopig) mail waarmee ik moeite wil doen om aan te kaarten dat Miele enerzijds en GLS anderzijds door de chauffeur van GLS bedrogen wordt. Zowel de klanten van GLS, zoals Miele, maar ook Miele haar eigen klanten zijn hiermee zeker niet gebaat! Het wordt hoog tijd dat zulke rotte appels uit het circuit gehaald worden! Ik kan mij niet indenken dat noch GLS, noch Miele dit van hun personeel tolereert! Neem uw verantwoordelijkheid aub! ZIE BIJLAGE (ik smeek jullie om hier eens moeite te doen om dit te lezen) Nb. Indien ik morgen mijn pakketje niet heb ontvangen thuis... (en niet bij een parcelshop waar ik zelf naar op zoek moet gaan)..., dan stap ik hiermee naar "Voor u opgelost" in het Belang van Limburg en/of naar de ombudsdienst voor de consumenten! met vriendelijke groeten Jean Lorquet
Miele combi-stoomoven niet hersteld na interventie technicus
Beste, Op 16/11/2024 is een Miele-technicus bij ons langsgeweest voor de herstelling van onze stoomoven DGC 6805 (herstelling Y100377328). Tijdens deze interventie is een pomp vervangen na foutmelding 10, en op het eerste gezicht leek de oven weer naar behoren te functioneren. Echter, bij het testen van de oven door de technicus verscheen plots foutmelding 20 op het scherm. Dit werd door hem toegeschreven aan iets van voorbijgaande aard, te wijten aan de boiler die te warm was, als ik het goed begreep. Na zijn vertrek hebben wij de oven ontkalkt met de Miele-ontkalkingstabletten, wat toch al nodig was. Helaas ging de oven tijdens de eindfase van het ontkalkingsproces opnieuw in alarm met dezelfde foutmelding 20. We hebben de oven daarna laten afkoelen en de functie "koken met stoom" opnieuw geprobeerd. Ook hierbij warmde de oven op, maar ging tijdens de opwarmingsfase wederom in alarm met foutmelding 20. U begrijpt ongetwijfeld dat wij deze situatie zeer frustrerend vinden, zeker gezien de foutmelding al zichtbaar was tijdens de test door de technicus. Wij verzoeken u vriendelijk om ons een passende oplossing aan te bieden. Daarbij gaan we ervan uit dat u ons begrip toont voor het feit dat wij niet bereid zijn om opnieuw kosten te maken voor een bijkomende interventie, gezien het probleem nog steeds voortduurt. Hartelijk dank voor uw aandacht en snelle reactie. Jan Verbeke
mastercooler
beste, ik vraag reeds twee maanden naar een oplossing voor de mastercooler. jullie bieden geen oplossingen aan ? jullie zijn echt niet van jullie woord. jullie laten een technieker de communicatie doen. ik krijg geen enkele verantwoordelijke aan de lijn?? jullie bieden ook geen vervangtoestel aan?? dit is de derde koelkast in 10 jaar !!!! nog niet gesproken over de voeding die ik reeds heb moeten weggooien etc. waar ik graag een schadevergoeding zou zien tov. staan. mvg luc van gerven 0498870356
Circulatiepomp vaatwas.
Vaatwasser G 6630 Sci gekocht bij Crabbe Spinoy te Baardegem op 06/03/2018. De circulatiepomp is nu al stuk, F78 Error. Dit lijkt mij onverantwoord vroeg, aangezien wij een Miele kochten in de hoop van een lange levensduur. Reparatie door hen moet €500 á €550 kosten voor een toestel dat €1148 heeft gekost.
weigering herstelling vaatwas onder garantie
Op 06/01/2023 kocht ik via aannemer AR plus een Miele vaatwas type G5260 SCVi RVS MER in uw winkel Na . 18 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, foutmelding F70(het waterproof systeem is in werking getreden). OP 10 /07/2024 komt een technicus (Serafinski ) langs die beweert dat het defect niet ondergarantie valt wegens fout gebruik ( zie werkbon) wat we ten stelligste tegenspreken. Volgens de technicus is er zout gemorst in het toestel wat een gat veroorzaakt heeft, omdat er niet gespoeld zou zijn daarna. wij ontkennen dat ! Bovendien wordt voor voor dit nazicht alleen al (zonder herstelling) 112.38 EUR aangerekend. Omdat de technicus niet de nodige tools bijhad, moest een tweede afspraak gemaakt worden voor de eigenlijke herstelling. De tweede hersteller heeft een gat dichtgelast. (terug 59.50 EUR) Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar hadden we recht op reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Bijlagen: • factuur werkbon miele
Slechte werking dure wasautomaat
Korte beschrijving van uw probleem In het jaar 2015 kochten we de firma Dekempe bvba een nieuwe wasautomaat Miele WMV 960 WPS. Deze wasautomaat was een nieuw model en werd de hemel ingeprezen wegens zijn goede resultaten en dat was ook de reden waarom we het toestel kochten. Voordien hadden ook een Miele waar we jaren zeer tevreden van waren. Maar spijtig genoeg is de werking van dit toestel niet waarop Miele fier mag zijn. Op geen enkel programma is de was proper(zelfs niet de fijne was), vlekken blijven achter na alles wat er gewassen wordt. (koffievlekken op tafelnappen ,witte was wordt ook grauw enz) We wassen met verschillende wasproducten en ook met Twin dos. We hebben dit probleem reeds verschillende malen laten weten aan Miele(telefonisch) maar ze willen dan altijd een mekanieker sturen die met computerprogramma alles onderzoekt doch zonder resultaat. De wasautomaat weigert proper te wassen. We zijn ten einde raad en zijn het moe, dit toestel koste 2659 euro . Er moet iets gebeuren vanwege Miele . We zijn niet tevreden met reparatie
Hersrtelling
Korte beschrijving van uw probleem ijsblokjes MAKER. klacht omdat alle ijsblokjes aan mekaar kleefden. Na lange wachttijd een onderdeel vervangen. Resultaat, het toestel maakt in het geheel geen blokjes meer. Na weer lange tijd wachten, volledige unit vervangen. Resulaat alle blokjes kleven weer aan elkaar en alles wordt één dikke blok ijs. Probleem wordt maar niet opgelost.
Miele combi stoomoven/microgolf. Microgolffunctie werkt niet meer.
Vandaag 21/5 kwam er een Miele technieker over de vloer om mijn DGM7340CS combi stoom/microgolfoven te repareren. De microgolffunctie deed het niet meer. Het toestel is niet meer in garantie (sinds augustus vorig jaar) dus bestelde ik een herstelling met forfait betaling van €349 om niet voor verrassingen te komen staan bij vervanging van dure onderdelen. De technieker wou het toestel niet repareren omdat het microgolfgedeelte zou moeten vervangen worden en dat zou rond €900 kosten. Juist voor deze reden heb ik de forfait herstelling genomen en nu worden de regels plots aangepast omdat dit meer kost dan €349. Ik heb nu een kleiner bedrag moeten betalen voor geen herstelling. Ik wens een herstelling voor het totaalbedrag van €349 zoals oorspronkelijk overeen gekomen. Het toestel kan nog hersteld worden, dat is niet het probleem. Het gaat hier over de kosten.
Wasmachine defect na 3 jaar!
Beste ik bestelde een miele wasmachine wwr860wps bij Krefel op 20.01.2021Gisteren ging waterreactie alarmAchterzijde opengemaakt en enorme roestvorming vastgesteld Oorzaak: sedert lange tijd lekt de twindos Klantenservice gecontacteerd 100eur+ kosten of 329 euroDit is echter een gekend probleemInternet staat vol van gelijkaardige meldingenDit apparaat had teruggeroepen moeten wordenDit is een totale teleurstelling Miele kwaliteit??
herstelling
Op 4 maart 2021 werd onze nieuwe keuken voorzien van Miele-apparaten. In het verleden hadden we al problemen ervaren met de bediening van de kookplaat, en deze problemen bleven aanhouden tot maart 2024, toen de keramische kookplaat volledig dienst weigerde. We hebben contact opgenomen met de reparatieservice van Miele voor inspectie en herstelling.Op 26/03/24 kwam de technicus van Miele langs. Volgend zijn vaststellingen en uitgevoerde werkzaamheden:- Het toestel reageerde niet meer.- De aan/uit toets werkte niet.- Bij het verwijderen van de glasplaat was bediening mogelijk.- De sensor van de aan/uit toets was verzwakt.- De bedieningselektronica Master werd vervangen.- De bediening werd geconfigureerd.- Het toestel werd getest en functioneerde naar behoren.Voorafgaand het nazicht, merkte de technicus op dat hoogstwaarschijnlijk de aan/uit sensor het defect veroorzaakte. Dit leek een veelvoorkomend probleem te zijn, te wijten aan een gebrek aan gevoeligheid van het onderdeel. Ondertussen heeft Miele blijkbaar de noodzakelijke aanpassingen aan deze bedieningselektronica uitgevoerd.Miele is voor ons altijd synoniem geweest van kwaliteit. We hebben altijd de voorkeur gegeven aan Miele als leverancier voor al onze huishoudelijke apparaten, zoals keukenapparaten, wasmachine, droger, enzovoort.Het lijkt ons oneerlijk dat we geconfronteerd worden met een belangrijk defect in een keramische kookplaat, dat duidelijk te wijten is aan een bekende ontwerpfout van de producent. Ondanks het feit dat de garantieperiode van één jaar is verstreken, voelen we ons benadeeld doordat we de kosten hiervoor moeten dragen. Het zou eerlijk zijn geweest als Miele zelf het initiatief had genomen om dit onderdeel proactief te vervangen of een compensatie voor te stellen.We hebben €349,- betaald voor de reparatie van ons Miele-apparaat. Hoewel het aannemelijk is dat jullie directe betaling vragen na het voltooien van de herstelling, is het ook gebruikelijk dat bedrijven een betalingstermijn aanbieden na de dienstverlening. Het aanrekenen van €15,- aan extra administratieve kost lijkt in deze context echter buitensporig, vooral als dit niet vooraf werd gecommuniceerd. Dit kan het recht van de klant om zijn factuur later te betalen op een of andere manier beperken en handelt mijns inziens niet in de geest van de ter zake geldende wetgeving.Wij kijken uit naar uw reactie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten