Terug

Miele combi-stoomoven niet hersteld na interventie technicus

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

J. V.

Naar: MIELE

28/11/2024

Beste, Op 16/11/2024 is een Miele-technicus bij ons langsgeweest voor de herstelling van onze stoomoven DGC 6805 (herstelling Y100377328). Tijdens deze interventie is een pomp vervangen na foutmelding 10, en op het eerste gezicht leek de oven weer naar behoren te functioneren. Echter, bij het testen van de oven door de technicus verscheen plots foutmelding 20 op het scherm. Dit werd door hem toegeschreven aan iets van voorbijgaande aard, te wijten aan de boiler die te warm was, als ik het goed begreep. Na zijn vertrek hebben wij de oven ontkalkt met de Miele-ontkalkingstabletten, wat toch al nodig was. Helaas ging de oven tijdens de eindfase van het ontkalkingsproces opnieuw in alarm met dezelfde foutmelding 20. We hebben de oven daarna laten afkoelen en de functie "koken met stoom" opnieuw geprobeerd. Ook hierbij warmde de oven op, maar ging tijdens de opwarmingsfase wederom in alarm met foutmelding 20. U begrijpt ongetwijfeld dat wij deze situatie zeer frustrerend vinden, zeker gezien de foutmelding al zichtbaar was tijdens de test door de technicus. Wij verzoeken u vriendelijk om ons een passende oplossing aan te bieden. Daarbij gaan we ervan uit dat u ons begrip toont voor het feit dat wij niet bereid zijn om opnieuw kosten te maken voor een bijkomende interventie, gezien het probleem nog steeds voortduurt. Hartelijk dank voor uw aandacht en snelle reactie. Jan Verbeke

Berichten (1)

J. V.

Naar: MIELE

03/01/2025

Beste, Op 16/11/2024 is een Miele-technicus bij ons langs geweest voor de herstelling van onze stoomoven DGC 6805 (herstellingsnummer Y100377328), naar aanleiding van foutmelding 10. Na deze interventie bleek de oven telkens in alarm te gaan, ditmaal met foutmelding 20. Op 12/12/2024 vond een tweede interventie plaats (opdrachtnummer 1009798308) door een Miele-technicus. Aanvankelijk leek de oven na deze interventie weer normaal te functioneren, maar helaas trad foutmelding 20 al snel opnieuw op. Deze foutmelding doet zich telkens voor wanneer de stoomfunctie van de oven wordt gebruikt. Hoewel het heropstarten van de oven via dezelfde ovenfunctie meestal een tijdelijke oplossing biedt, en de oven het kookproces uiteindelijk weet af te ronden, is dit verre van ideaal. Het proces vereist constante aanwezigheid om indien nodig handmatig in te grijpen. Bovendien is het programmeren van een uitgestelde start van het kookproces onder deze omstandigheden niet mogelijk. Ik hoor graag van u welke stappen er nu mogelijk zijn om dit probleem definitief op te lossen. Is een aanvullende interventie nodig om de oorzaak te achterhalen? Ik zie uw suggesties met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groeten, Jan Verbeke


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform