Terug

weigering herstelling vaatwas onder garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

K. G.

Naar: MIELE

29/07/2024

Op 06/01/2023 kocht ik via aannemer AR plus een Miele vaatwas type G5260 SCVi RVS MER in uw winkel Na . 18 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, foutmelding F70(het waterproof systeem is in werking getreden). OP 10 /07/2024 komt een technicus (Serafinski ) langs die beweert dat het defect niet ondergarantie valt wegens fout gebruik ( zie werkbon) wat we ten stelligste tegenspreken. Volgens de technicus is er zout gemorst in het toestel wat een gat veroorzaakt heeft, omdat er niet gespoeld zou zijn daarna. wij ontkennen dat ! Bovendien wordt voor voor dit nazicht alleen al (zonder herstelling) 112.38 EUR aangerekend. Omdat de technicus niet de nodige tools bijhad, moest een tweede afspraak gemaakt worden voor de eigenlijke herstelling. De tweede hersteller heeft een gat dichtgelast. (terug 59.50 EUR) Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar hadden we recht op reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Bijlagen: • factuur werkbon miele

Bemiddeling door Testaankoop 11 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform