Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onterechte weigering garantie
Geachte mevrouw/heer, Op vrijdag 11 juli 2025 kocht ik een monitor type 32SR50F-W via de app van 2ehands en betaalde ik er 117,9 euro voor (incl. verzendkosten). Bij eerste ungebruikname vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, belichting scherm werkt maar voor de helft. Na heel veel communicatie met het LG CareCenter heb ik op 10 augustus 2025 de monitor binnengebracht bij CE Repair Services Tervuren waarbij men onmiddellijk vaststelde dat er een probleem was met de LED aansturing en werd er daarop een opdracht aangemaakt om dit onder garantie te herstellen (zie meegestuurd ontvangstbewijs). Op 29 september 2025 kreeg ik via CE Repair Services te horen dat zij met LG in overleg zijn gegaan over een mogelijk andere oplossing, gezien het defect aan mijn toestel technisch gezien niet te repareren is. Op 7 oktober 2025 werd door dealerslgbenelux de aangeboden oplossing om de monitor te vervangen afgebroken met als reden 'De garantie moet altijd bewezen worden met een aankoopbewijs. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat tot tweemaal toe schriftelijk bevestigd werd dat de garantie weldegelijk van toepassing is omdat ik kan aantonen dat de monitor manufactured is in april 2024 (= binnen de 2 jaar wettelijke garantietermijn) via het identificatieplaatje van de monitor en CE Repair Services mijn monitor hierdoor ook in herstelling heeft genomen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om de garantie te respecteren en een gepaste oplossing te bieden voor dit probleem. Zelf heb ik op geen enkel moment gevraagd om de monitor te vervangen door een nieuw product, maar wel voor een herstelling en indien dit niet mogelijk is een correcte tegemoetkoming. Met vriendelijke groet, Stefaan Nollet Bijlagen: • Ontvangsbewijs monitor door CE Repair Services • Foto met betalingsbewijs 2ehands • Foto met Identificatieplaatje monitor • Communicatie met dealerslgbenelux • Communicatie met CE Repair Services • Communicatie met LG Care Center
Cash back registratie
Korte beschrijving van uw probleem Op 16 december 2024 kocht ik een LG TV bij Mediamarkt Schoten. Er geldt een promotie in de vorm van een Cash Back van 50 euro. Op 30 december (Ik was verwittigd in de winkel) , om een foto te maken van het uitgeknipte Serienummer en model nummer. De foto moet dan geüpload worden tijdens het registratie proces. Helaas , ik heb 10 diverse foto's gemaakt. Alle foto's zijn geweigerd. Het registratie proces kan niet voltooien. Ook twee of drie pogingen ondernomen om het proces gans opnieuw uit te voeren. Fotos en factuur zijn ter beschikking. Het registratie proces moet voor 15 januari 2025 plaats vinden. Een zeer omslachtige methode , om nog maar te zwijgen van alle persoonlijke info die verreist is. kunt u mij helpen? ter info klantnummer is Mediamarkt klantnummer
LG Smart TV - ondersteuning apps
Geachte Mevrouw, heer, sinds enkele dagen krijg ik het bericht dat vanaf 9 september a.s. mijn Smart TV van LG de Netflix-app niet meer zal ondersteunen. Vandaag is het zover. Naast Netflix, merk ik dat er in feite een hele resem andere apps niet meer compatibel zijn. Nochtans is deze televisie van 2013 - en in perfecte staat. Dit is ronduit schaamtelijk. Het dwingt mensen ertoe om een nieuwe televisie aan te schaffen. Dit is volstrekt milieu- en gebruikersonvriendelijk. Graag actie a.u.b. Dank, en vriendelijke groeten, S.T.
Promotie cashback LG niet kunnen valideren
Beste, Op 24/11/2023 kocht ik bij Krëfel Toison D'or een televisie LG OLED55C35LA. Op dit toestel was een cashback promotie van LG toepasbaar. Toen ik de cashback promotie wou claimen had ik de doos van de televisie al weggegooid. Blijkbaar is het nodig om een barcode uit de doos te knippen, die in te scannen en op te sturen om de cashback aan te vragen. Dit werd NOOIT gecommuniceerd bij aankoop en is dus misleidend. LG heeft hierdoor mijn cashback niet kunnen goedkeuren. Het lijkt bovendien zo bedacht dat vele mensen hun promotie niet kunnen claimen. Ik wil daarom klacht indienen en mijn promotie claimen. Ik heb de aankoopfactuur die volgens mij voldoende moet kunnen zijn om wel degelijk de promotie te laten gelden. Met vriendelijke groeten,Katherine.
LG wil geen garantie geven
Ik bestelde recent via Krefel een LG C3 smart tv. Nu omdat deze problemen heeft nam ik contact op met LG zelf. Maar LG wil geen garantie geven, via telefoon zeggen ze een dossier op te stellen en dat hun technische dienst dit moet bekijken en u contacteren . Maar in werkelijkheid word er juist niets gedaan ,wat zagen over filmpjes en foto's maken en deze versturen via hun site of WhatsApp . Heb hun foto's bezorgt als ook aankoopfactuur en serienummer toestel. Maar na een week nog geen reactie en als ik nu contact opneem via mail steeds dezelfde onzin Standard mail dat ze een dossier gaan starten blabla. Kijk voor deze aankoop had ik voor onze vorige tv contact met hun en na 10 dagen had ik nog geen oplossing en was het elke keer we zijn er mee bezig en de horen op de haak. Ik ben het dik zat met LG, wantje leest overal klachten en dat ze niets oplossen of reageren . Dus doe ik het via hier , de problemen met deze C3:Knipperen met blauwe gloed en zwart vierkant tonen links boven in het scherm.Steeds de soundbar vergeten die ook van LG is.Veel gruis in het beeld bij hdWow Orchestra werkt niet tv speaker geven dan geen audioHeb al 3x het toestel kunnen terugzetten naar factory setting steeds lost het zo tijdelijk op maar het zou gewoon niet mogen gebeuren met een nieuwe tv, eerst had hij geen problemen deze kwamen er na hun update 03.30.70Ik eis dat LG deze onder garantie verangt voor een nieuwe met uitpakken en installatie zodat ik zeker weet dat de nieuwe correct werkt. Om weer wat onzin te komen verkopen of voor foto's of video's te janken moet je mij niet meer contacteren LG, ik wil enkel iets van jullie horen als de tv word omgeruild voor een nieuwe met uitpakken en installatie!!!! Leer is respect voor klanten hebben wij zijn jullie melkkoeien niet die enkel goed zijn om jullie zakken te vullen .Dossier : CNU240209428227MVG Ghislaine & Ken
ondeugdelijk product - LG tv
Beste,Ik heb een probleem van vervroegde veroudering met het volgende toestel:Categorie: TelevisiesMerk: LGModel: 75UM7110PLBDetails: Constant verticale gekleurde lijnen op het scherm.Periode in bezit: 3 jaar en 10 maandenIk zou graag willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost aangezien het toestel maar 3j 10 maanden oud is. Dat is geen normaal levensduur van een moderne tv.Met vriendelijke groeten,
Garantie geweigerd door bedrogfirma
Beste, de lineaire compressor van mijn koelkast is stuk. Dit werd reeds uitgetest door de eerste technieker en bevestigd door de derde. Enkel uw technieker van LetMeRepair die GEEN compressor vervangt en niet eens weet dat die op druk getest moet worden , verklaarde mijn toestel onherstelbaar omdat de eerste technieker de leidingen had doorgeknipt. Wel beste, zo moet die compressor getest worden , maar dat wist uw technieker dus blijkbaar niet. De compressor heeft 10 jaar garantie en ik wil dus een nieuwe compressor. Ik heb op mail de bevestiging van Benny Vandewalle, de verantwoordelijke van LetMeRepair dat hun firma geen compressor vervangt, toch blijft u dit afstrijden en mijn garantie weigeren . U wou zelfs die firma voor een tweede maal voorbij sturen, enkel om mij op kosten te jagen, toen ik u daar op wees, kreeg ik ineens het bericht van zowel LetMeRepair als LG dat u niets voor mij kon betekenen. Voor mij is dit puur bedrog en afzetterij, enkel om niet aan garantie te moeten voldoen!Het is en blijft een feit dat een lineaire compressor op druk moet getest worden omdat in vele gevallen het diafragma scheurt, en daar bent u wel degelijk van op de hoogte , zie forum . Ik eis dat u aan de garantie voldoet en alsnog een nieuwe compressor opstuurt, die ik uiteraard door een technieker naar keuze zal laten vervangen want uw bedrogfirma met een waarde van 1.6 op trustpilot kan en wil die niet vervangen!Dit is uw laatste kans, nadien zullen gerechtelijke stappen ingezet worden en uw bedrog zal ook naar de media toegestuurd worden!
Factuur Offerte Herstelling
BesteNa 3 jaar is onze LG TV defect.type 49SM9000PLA.AEU. Garantie op dit toestel is 1 jaar verlopen.Gezien de aanzienlijke investering in dit toestel om en bij de 700 EUR. Dachten we een offerte op te vragen voor een herstelling.Dit deden we via de Service afdeling van LG. Zij verwezen ons dossier door naar een derde partij, LetMeRepair. We kregen een offerte die hoger was de aankoopprijs van het toestel. Het toestel was dus een total loss voor ons. Er werd op de mail geantwoord dat we niet ingingen op de offerte.Echter ontvang ik nu van LetMeRepair een factuur van 39,20 EUR voor het opmaken van de offerte.Bij mijn weten is het bij wet verboden een prijsaanvraag te factureren indien dit niet expliciet op voorhand wordt meegedeeld. Ik vind dit not done: televisietoestellen van 700 EUR verkopen die na 3 jaar de geest geven en voor een offerte voor herstelling de klant geld aanrekend.Ik verwacht een tussenkomst van LG in de kosten.
LG TV herkent HDMI toestel niet meer
BesteNa het opnieuw aansluiten van onze Scarlet/Proximus decoder, wordt deze niet meer automatisch herkent door ons LG televisietoestel. Nochtans was voor bijna twee jaar geen enkel probleem.Ik heb jullie hier reeds vorige week via jullie online contactformulier voor gecontacteerd, maar bij gebrek aan antwoord, probeer ik het lans deze weg nog een keer.De decoder zelf werkt zonder problemen. Ook kunnen wij programma's bekijken op de televisie. Het frustrerende is echter dat we de decoder niet meer kunnen bedienen met onze LG magic remote. Wij hebben tevens geprobeerd de tv duidelijk te maken dat het hier om een decoder gaat, maar niets lijkt te helpen. Scarlet/Proximus zelf kan ons niet helpen, gezien zij enkel ondersteuning bieden voor hun eigen afstandsbediening op de tv te doen werken en niet omgekeerd.Omdat wij bij de eerste opstart van onze tv dit probleem nooit ondervonden, wouden wij proberen deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wij hebben hiervoor echter een pincode/wachtwoord nodig. Volgens de tv zou deze te vinden zijn in de handleiding, maar wij vinden niets terug in de vele boekjes die meegeleverd werden met dit toestel. We hebben tevens online handleidingen geraadpleegd, alsook vaak voorkomende LG wachtwoorden geprobeerd, maar het lukt allemaal niet.Vandaar mijn vraag wat ik concreet moet doen om te zorgen dat de afstandsbediening opnieuw werkt op de decoder, zoals deze reeds bijna twee jaar zonder problemen deed. Sowieso weten wij ook graag hoe/waar we het wachtwoord voor onze tv zouden kunnen terugvinden. We zijn immers van mening dat bij de aankoop van dit toestel, we het volledige recht hebben om hiervan gebruik te maken.Specifiek gaat het om model LG 4K Ultra HD TV 49SM8200PLA.BEUYLJP met serienummer 910MAUAJF742.Alvast bedankt.
TV vertoont blauwe vlekken
Beste, Na een offerte te verkrijgen van CE repair te dordrecht (Ordernummer 2020103), voor een bedrag van 1/3 van de aankoopwaarde van de TV. Heb ik besloten via test aankoop een klacht neer te leggen. De ongelofelijke hoeveelheid aan klachten met eenzelfde oorsprong te vinden op het internet staaft mijn gevoel dat hier een productiefout aan de oorsprong ligt. De LED-lichten zijn niet geschikt voor een levensduur langer dan 2 jaar. Toevallig is dit net de garantie-tijd. Dit is oplichting. Een reparatie aanbieden van 200€ als enige tegemoetkoming is schuldig verzuim. Met een dergelijke reactie op een probleem waarvan gewoon gebruik aan de oorsprong ligt, koop ik nooit nog een LG tv en zal alle kennissen die ik heb ook aanraden dit ook niet te doen. Tenzij er een passende reactie van LG komt. Met groeten,BorisBoris Vanhove+32 492 13 67 28
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
