Terug

Onterechte weigering garantie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

S. N.

Naar: LG-PRODUCTS

11/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Op vrijdag 11 juli 2025 kocht ik een monitor type 32SR50F-W via de app van 2ehands en betaalde ik er 117,9 euro voor (incl. verzendkosten). Bij eerste ungebruikname vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, belichting scherm werkt maar voor de helft. Na heel veel communicatie met het LG CareCenter heb ik op 10 augustus 2025 de monitor binnengebracht bij CE Repair Services Tervuren waarbij men onmiddellijk vaststelde dat er een probleem was met de LED aansturing en werd er daarop een opdracht aangemaakt om dit onder garantie te herstellen (zie meegestuurd ontvangstbewijs). Op 29 september 2025 kreeg ik via CE Repair Services te horen dat zij met LG in overleg zijn gegaan over een mogelijk andere oplossing, gezien het defect aan mijn toestel technisch gezien niet te repareren is. Op 7 oktober 2025 werd door dealerslgbenelux de aangeboden oplossing om de monitor te vervangen afgebroken met als reden 'De garantie moet altijd bewezen worden met een aankoopbewijs. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat tot tweemaal toe schriftelijk bevestigd werd dat de garantie weldegelijk van toepassing is omdat ik kan aantonen dat de monitor manufactured is in april 2024 (= binnen de 2 jaar wettelijke garantietermijn) via het identificatieplaatje van de monitor en CE Repair Services mijn monitor hierdoor ook in herstelling heeft genomen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om de garantie te respecteren en een gepaste oplossing te bieden voor dit probleem. Zelf heb ik op geen enkel moment gevraagd om de monitor te vervangen door een nieuw product, maar wel voor een herstelling en indien dit niet mogelijk is een correcte tegemoetkoming. Met vriendelijke groet, Stefaan Nollet Bijlagen: • Ontvangsbewijs monitor door CE Repair Services • Foto met betalingsbewijs 2ehands • Foto met Identificatieplaatje monitor • Communicatie met dealerslgbenelux • Communicatie met CE Repair Services • Communicatie met LG Care Center

Berichten (1)

S. N.

Naar: LG-PRODUCTS

13/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Mijn monitor zonder enig overleg of akkoord laten terugsturen door CE Repair Services zonder herstelling is uiteraard totaal onaanvaardbaar en bijgevolg zal dit pakket door mij geweigerd worden zoals reeds gecommuniceerd (zie nieuwe communicatie in bijlage). Hopelijk overwegen jullie nog om met een serieuze en klantvriendelijke oplossing over de brug te komen. Met vriendelijke groeten, Stefaan Nollet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform