Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Stopzetting overeenkomst
Beste,Voor de uitvoering van zijn zelfstandige activiteit als verkoop van kippen via een kippenkraam had mijn vader een betaalterminal nodig welke hij huurde via Keyware. Na een jaar moest hij de activiteit wegens gezondheidsredenen echter noodgedwongen stopzetten.Nu wensen we de overeenkomst met Keyware stop te zetten maar hiervoor rekenen ze een stopzettingsvergoeding van 1.200 euro aan! Deze is mijn inziens buiten proportie en geeft een klant die er door de noodgedwongen stopzetting financieel zeer slecht voor staat alleen maar meer problemen.In het contract wordt ook niet geinformeerd over de duur van de overeenkomst. Alleen in de algemene voorwaarden staat alles uitgeschreven. Vraag is dan ook of de klant hieromtrent werd geinformeerd.Ik ben alvast van mening dat het maffiapraktijken zijn.
Mallafiede praktijken
Beste,Gezien de vraag naar bancontact steeds groter werd heb ik mij opengesteld voor een bancontactterminal. Hiervoor zijn er een aantal vertegenwoordigers langs gekomen en zo was Keyware er eentje van. De persoon was EDDY, een zeer opdringerig persoon die binnen 15 minuten zonder meer al een contract aan het invullen was en moest direct tekenen want later kon niet, dan zouden de kosten dubbel zo duur zijn. Zelfs het contract nalezen door een boekhouder/advocaat mocht niet, er moest direct getekend worden.De levering was mij snel beloofd en heb hierop meer dan een week moeten wachten. (Initieel gezegt maximaal 2 dagen), Systeem werkt goed werd mij gezegt, maar in de praktijk is het bereik van zeer slecht op 4G, duurt enorm lang (20 a 25 seconden) voor een transactie uit te voeren.Ik heb meermaals gebeld met KEYWARE en mag al blij zijn als ik iemand te pakken krijg en niet op een wachtmuziekje blijf hangen....., eenmaal iemand aan de telefoon moet dit steeds worden doorgegeven of naar een andere persoon worden gebeld.... En nu ik contract wil stopzetten vinden ze plots niets terug van al mijn telefonische communicatie.... En nu neemt plots een technische verantwoordelijke contact met ons op om hun in te dekken..... Schandalig.Bij ondertekening is er mij beloofd en genoteerd dat ik het contract kon verbreken wanneer ik dit wenste, maar moest na melding nog 6 maand huur betalen. Nu meld ik dit en krijg een schadeclaim van 1200 euro + bijkomende kosten wegens inkomsten verlies als antwoord.Verder vraag ik meermaals naar verduidelijking van de facturen en de transactie kosten, want dit is gewoon 1 lijn met als tekst kwartaalbetaling, hiermee weet je dus niets...., hoe is het opgesteld, waarop gebaseerd, waarom nu zoveel, nooit een concreet antwoord. Hierop een antwoord vragen en dan is het antwoord, ahja meneer dat zijn de transactiekosten of de huur en de bijstand, maar die leveren jullie niet.Dit bedrijf en de vertegenwoordiger EDDY is meer dan een schandalig gegeven. Dit bedrijf had al lang moeten worden geanalyseerd en zuiver gemaakt....Oplossingen bieden doen ze niet alleen maar facturen maken, hoe hoger hoe liever...echt triestig.
Problemen met contract betaalterminal
Beste,Ik had 10/5/2021 een afspraak met Eddy te werk bij Keyware Technologie voor een betaalterminal. Ik heb toen een bestelbon getekend. Met het gedacht dat er achteraf nog een contract ging komen. Maar nu in Oktober heb ik hen de vraag gesteld. Wat ik moest doen om de betaalterminal op te zeggen omwille van niet te gebruiken heb toen een email gekregen met daarin dat ik zou een contract hebben tot eind augustus 2026 dus een contract van 5jaar en dat als ik nu zou stopzetten dat ik 1200€ forfaitaire vergoeding moet betalen. En die persoon Eddy had me gezegd dat ik een 3maanden geen huur moest betalen maar krijg nu facturen van 1 juli, 1augustus dat ik iedere maand 36,30€ moet betalen. Heb al een aantal keren gebeld en krijg daar geen gehoor. Ik zou graag het contract verbreken. De betaalterminal terug geven. Want hij kost mij meer dan dat ik er betalingen mee binnenkrijg. Ben zelfstandige in Bijberoep. Dit bedrijf werkt blijkbaar samen met Paynovate? Ik ben door de politie geroepen geweest in augustus 2021 ivm dat ik zou meedoen aan witwaspraktijken. Ik heb hun medegedeeld dat ik in 22juli een mail had ontvangen waar dus in stond dat ik rond de 61€ moest betalen voor iets ivm witwaspraktijken. Sinds dan is het vertrouwen in het hele bedrijf zoek. Ik wil van die betaalterminal en van het contract af en indien mogelijk een kleine schadevergoeding voor wat ik op die kleine 6maand geleden heb. Groetjes Sanne Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want al de informatie dat ik nu pas had gekregen hadden ze vind ik in het begin moeten voor leggen. Dit lijkt me een vorm van oplichting. Groetjes Sanne
Problemen met terugbetalingen bancontact
Geachte,Ik heb enkele vragen betreffende de overschakeling naar Paynovate:Op basis van welk contract worden de stortingen nu gedaan door Paynovate sinds 16.03.2021, daarvoor werd dit gedaan door Worldline?Volgens mijn boekhouding heb ik enkel een contract met jullie betreffende het jaarlijks onderhoud van de terminal, zie bijlage.Waarom komen de bedragen telkens minsten 24 uur later als vroeger bij Wordline?Waarom komen de gestorte bedragen niet overeen met de door de klanten betaalde bedragen?Waarom ontvang ik geen detailrekening zoals dat vroeger altijd was bij Worldline.Waarom krijg ik facturen van Worldline, en geen van jullie betreffende de transactie en kosten?Graag een kopij van het contract dat jullie toestemming geeft om de transacties te behandelen.Bovenstaande vragen houden absoluut geen automatische goedkeuring in, van de overschakeling naar Paynovate met de nadelige gevolgen die ik hiervan ondervind.Op 10.12.2020 stuurde ik u mijn ID kaart recto verso, betreffende de Europese transparantieregels, zoals u verzocht, naar het adres: id@be.keyware.com, het doorsturen van De ID kaart diende dan ook enkel daarvoor, en niet als aanvaarding van de verandering naar Paynovate, met dan ook nog eens andere en voor mij nadelige condities en voorwaarden zoals blijkt. Ik kijk uit naar jullie antwoord, en het lijkt mij redelijk om dit ten laatste op 2 April te mogen ontvangen.
problemen contract paynovate: te laten betaling, geen overzichtsfacturen, geen antwoord op vragen
Beste,Ik heb sinds begin vorig jaar een nieuwe betaalterminal bij jullie en toen zijn alle problemen begonnen: gedurende een maand geen geld op mijn rekening, nu geen overzichten meer van mijn betalingen. Dit is allemaal de schuld van paynovet. Echter ik moet bij paynovate zijn voor jullie betaalterminal. Ik heb reeds verschillende malen zowel met keyware als paynovate contact proberen op te nemen, zonder enig resultaat. Mijn advocaat heeft jullie ook al proberen te contacteren, zonder resultaat. Ik wens mijn contract stop te zeggen, maar ben niet van plan om opzegvergoeding te betalen.
Ontbinden contract betaalterminal wegens niet functioneren van toestel
Op 12/03/2019 stuur ik een mail om in te gaan op jullie voorstel opstart betaalterminal om vanaf begin april in werking te kunnen treden.Op 29/03/2019 wordt het toestel geplaatst en wordt vastgesteld door mij en uw technieker dat het toestel niet werkt. Ik teken het proces verbaal van installatie onder voorbehoud van werking. Technieker stelt voor om mobiele hotspot te creëren. Deze mogelijke oplossing heb ik op zijn voorstel zelf moeten onderzoeken. Ik heb verschillende winkels geraadpleegd, maar de mogelijke oplossingen gaven telkens hogere bijkomende kosten.Op 09/04/2019 stuur ik een mail dat er geen oplossingen zijn om toestel in werking te kunnen laten treden en vraag aan uw dienst om een andere oplossing.Op 10/04/2019 nog steeds geen reactie ontvangen waardoor ik voorstel dat het contract moet ontbonden worden omwille van niet functioneren van het toestel. Ondertussen kreeg ik een aantal klanten over de vloer die ik heb moeten weigeren/teleurstellen omdat ze niet met bankkaart konden betalen. Nochtans had ik mijn klanten ingelicht dat dit vanaf april zou kunnen. Op 16/04/2019 nog steeds geen reactie ontvangen, enkel 2 facturen voor aansluiting betaalterminal (abonnement + installatie).Rond deze periode komt de vertegenwoordiger langs, dezelfde als van de eerste contacten, met het voorstel om een ander toestel te gebruiken. Het was mij toen niet duidelijk dat dit onder dezelfde voorwaarden kon als het eerste toestel. Maar omdat mijn vertrouwen in dit bedrijf al ver te zoeken was, heb ik dit geweigerd.Op 20/04/2019 ontvang ik een mail met voorstel tot verbreking contract mits betaling van een verbrekingsvergoeding van 750 euro.Op 20/04/2019 stuur ik een aangetekende brief met protest op beide facturen en de verbrekingsvergoeding omdat het toestel nooit heeft gefunctioneerd.Op 25/04/2019 ontvang ik een mail met vraag tot betaling van verbrekingsvergoeding.Op 16/05/2019 ontvang ik een aangetekende brief waarin vermeld wordt dat zij de betaalterminal hebben ontvangen en vragen nogmaals tot betaling van de verbrekingsvergoeding.Daarna heb ik via mijn verzekeringsagent een overleg gepland met de vertegenwoordiger van Keyware op 14/06/2019.Tijdens dit overleg geeft de vertegenwoordiger toe dat er toch wat is misgelopen in de communicatie zoals de technische fiche van de installateur en de late reactie op mails. In principe neemt de firma zelf terug contact op met klant wanneer het toestel niet werkt. De vertegenwoordiger stelt voor om deze zaak voor te leggen aan zijn oversten op 18/06/2019 om een beslissing te nemen in dit dossier.Op 20/06/2019 heb ik een bericht ingesproken op voicemail van vertegenwoordiger om stand van zaken te kennen.Ondertussen ontvang ik op 20/06/2019 via een gerechtsdeurwaarder een brief met een extra schadevergoeding te betalen.Op 21/06/2019 zelf nog eens gebeld met vertegenwoordiger om stand van zaken te weten. Blijkbaar had zijn overste verlof gehad en werd het dossier verschoven naar 25/06/2019. Vertegenwoordiger zegt me dat zij contact zullen opnemen met mij via mail/brief/telefoon.Tot op heden heb ik nog steeds geen enkele reactie van hen ontvangen. Op 07/10/2019 ontvang ik opnieuw een schrijven van de gerechtsdeurwaarder met bijkomende intresten e.d.Op 08/10/2019 nog eens gebeld met de vertegenwoordiger. Hij raadde ons aan om contact op te nemen met het algemeen nummer/mailadres. Ik heb dit gedaan, er werd me gezegd dat iemand ons terug zou bellen, maar ondertussen nog steeds geen reactie ontvangen.Ik denk dat bovenstaande verloop van dit dossier een duidelijke weergave is van miscommunicatie en gebrek aan klantoplossingen. Omdat het toestel ook nooit heeft gewerkt ben ik van mening dat het contract onder voorbehoud van werking moet ontbonden worden gelijk het nooit heeft bestaan. Ik ga niet akkoord met de verbrekingsvergoeding omdat ik van mening ben dat ik het contract niet heb verbroken, maar dat de firma in gebreke is gebleven.
Aanhoudende klachten van Keyware, ik heb er zelf gewerkt, tijd voor actie!!!
Ik heb naar aanleiding van nieuwe vacatures voor vertegenwoordigers die ze zochten bij Keyware deze brief opgestuurd, elke letter klopt, dit kan je nagaan bij op z'n minst 5 personen die er gewerkt hebben.Hoe is het in Godsnaam toch mogelijk dat jullie op zoek gaan naar nieuwe mensen?Ik heb er zelf gewerkt onder leiding van Joris Maes, de meest incompetente manager die er bestaat, dat heb ik bij mijn ontslag ook gezegd.De meeste mensen blijven ook niet lang, hebben zich jullie al afgevraagd waarom?Er wordt de hemel beloofd, maar in principe heb je peanuts.Het wordt voorgesteld als ‘the easy job’, a walk in the park, maar zo gaat het niet, jawel, tenzij je een vertegenwoordiger bent die over lijken gaat, maar dan moet je op de stoel zitten van xxxx.Na zoveel negatieve reclame op TV durven jullie nog mensen aannemen… Ik moest direct naar Test Aankoop gegaan zijn, met jullie dubieuze praktijken, want het enige wat jullie doen, is de zelfstandige een rad voor de ogen draaien, om meer gaat het niet én hij zit bovendien ook nog eens vast voor 4 of 5 jaar, ik schaamde me dood. Als je enige zin voor deontologie hebt, empathie, dan kan je deze job niet uitoefenen.Ik weet nog goed dat ik mijn eerste maand 900€ werd uitbetaald, ik verifieerde of het wel juist was: ja hoor Sofie, het klopt… Ik had meer dan 40 nieuwe klanten gemaakt en ik kreeg 900€??? Da’s echt wel bij het haar getrokken!!Ik heb mijn loonfiches nog liggen, ik denk dat ik eens een telefoontje ga plegen naar Test Aankoop.Ik herinner me nog levendig hoe ik werd ontslagen, maar ik was jullie gelukkig een stapje voor, ik heb ander werk gezocht en die dag had ik mijn gecontract getekend.Ik werd op de bureau geroepen bij xxxx en de directeur (as er ook bij. Nu, het al langer geweten dat zijn dagen vulde met het kijken naar een scherm met waar we overal waren, want het track & trace systeem, dat was nogal eens een uitvinding.Ik ken andere Sales Managers die écht de tijd niet hebben om dit ganse dagen te gaan doen, believe me!!Het had gevroren die dag en xxxx die net begonnen (heeft het ook maar 2 maand uitgezongen bij jullie, wonder boven wonder)was bij jullie en ik moest van auto wisselen, opeens, …Wat bleek, dat na mijn gesprek met de oh zo talentvolle xxxx(en dat mag u zeer cynisch opnemen, want xxxxhad totaal geen leadershipskills, ik ben ze nog altijd aan het zoeken) en de vatzige directeur, dat achter mijn rug, (niets vermoedend), gewoon met mijn auto naar huis gereden was én bovendien kreeg hij dan ook nog eens het VERBOD om mij te komen halen, want hij hij kreeg dreigementen betreffende een direct ontslag, als hij me zou komen halen, nog goed dat ik zijn nummer in mijn agenda staan had.Ik heb direct (na het stevig uitschelden van xxxxen zijn directeur - zéér terecht trouwens) weggegaan, in feite hebben ze mij naar de uitgang begeleid en het waren allemaal trappen en de directeur was me een duw in de rug aan het geven en zijn me: val niet hé , dat zou maar al te jammer zijn… die kon écht het bloed van onder mijn nagels trekken!! Naar Didier gebeld met de vraag om mij te komen halen. Hij was duidelijk bang van Joris en zijn gevolg en zei me: xxxx: ik mag niet, want ze hebben met mijn ontslag gedreigd. Waarop ik zei: xxxx, iedereen zou hetzelfde doen in jouw plaats, het had 10 cm gesneeuwd, ik had ijskoud en ik stond daar zonder wagen, op een zeer drukke baan, waar ik bij god niet wist hoe ik naar huis moest geraken. Na lang aarzelen, heeft hij rechtsomkeer gemaakt en mij komen halen, we wonen in dezelfde gemeente en ik heb hem in de auto verteld waarvoor Keyware stond. Zijn mond viel open van verbazing, natuurlijk, want hij werkte er nog maar pas.Ik ben hem eeuwig dankbaar voor die avond en zie hem regelmatig en we hebben het er nog veel over, het was de grootste misstap in ons leven.Ik hoop echt voor jullie dat xxxxer niet meer werkt, want dat was pas een eerlijke mens, met zijn hart op de juiste plaats, inderdaad iets wat niet strookte met de mentaliteit van Keyware. Hij heeft me destijds nog aangeraden om ander werk te zoeken. Het zijn “uitpersers” vertelde hij me, en om de 2 maanden komt er een nieuwe lichting toe, die niets vermoedend op Joris zijn mooie woorden ingaan. Ik hoop dat ik met deze brief zéér duidelijk ben geweest.Met deze gevleugelde woorden ga ik jullie dan maar weer laten mijn beste vrienden van Keyware “Smart” (is dit genoemd naar xxxx? Anders laat het maar weg) Division,Met vriendelijke zaterdagmorgen groeten,xxxxDus wij als vertegenwoordiger, moesten bij klanten langsgaan, bestaande, om te gaan zeggen dat hun toestel verouderd was, wat dus pure onzin was en hop, dan zaten ze terug vast aan een contract van 5 jaar. Het was onvoorstelbaar hoe daar gewerkt werd. Ik had echt 900€ de eerste maand en mijn 2de was al niet veel beter, al beloofden ze, dat als je 40 nieuwe klanten maakt, je je bonus haalt, niet dus.Zo kan ik nog 10-tallen zaken opnoemen wat daar is misgelopen, maar aub, doe er iets aan, want de leiding daar is ver te zoeken, ze lachen met de werknemers, ikzelf ben er ook ingetrapt, gelukkig niet voor lang en je moet elke dag leugens gaan vertellen tegen de klanten.Iets na mijn vertrek kwam dan ook in het nieuws hoe Keyware zijn klanten behandeld heeft. Ik dacht: eindelijk komt het aan het licht! En hoe die CEO er zich toch nog tracht onderuit te praten, dit is echt onvoorstelbaar!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten