Terug

Aanhoudende klachten van Keyware, ik heb er zelf gewerkt, tijd voor actie!!!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: KEYWARE TECHNOLOGIES

17/11/2017

Ik heb naar aanleiding van nieuwe vacatures voor vertegenwoordigers die ze zochten bij Keyware deze brief opgestuurd, elke letter klopt, dit kan je nagaan bij op z'n minst 5 personen die er gewerkt hebben.Hoe is het in Godsnaam toch mogelijk dat jullie op zoek gaan naar nieuwe mensen?Ik heb er zelf gewerkt onder leiding van Joris Maes, de meest incompetente manager die er bestaat, dat heb ik bij mijn ontslag ook gezegd.De meeste mensen blijven ook niet lang, hebben zich jullie al afgevraagd waarom?Er wordt de hemel beloofd, maar in principe heb je peanuts.Het wordt voorgesteld als ‘the easy job’, a walk in the park, maar zo gaat het niet, jawel, tenzij je een vertegenwoordiger bent die over lijken gaat, maar dan moet je op de stoel zitten van xxxx.Na zoveel negatieve reclame op TV durven jullie nog mensen aannemen… Ik moest direct naar Test Aankoop gegaan zijn, met jullie dubieuze praktijken, want het enige wat jullie doen, is de zelfstandige een rad voor de ogen draaien, om meer gaat het niet én hij zit bovendien ook nog eens vast voor 4 of 5 jaar, ik schaamde me dood. Als je enige zin voor deontologie hebt, empathie, dan kan je deze job niet uitoefenen.Ik weet nog goed dat ik mijn eerste maand 900€ werd uitbetaald, ik verifieerde of het wel juist was: ja hoor Sofie, het klopt… Ik had meer dan 40 nieuwe klanten gemaakt en ik kreeg 900€??? Da’s echt wel bij het haar getrokken!!Ik heb mijn loonfiches nog liggen, ik denk dat ik eens een telefoontje ga plegen naar Test Aankoop.Ik herinner me nog levendig hoe ik werd ontslagen, maar ik was jullie gelukkig een stapje voor, ik heb ander werk gezocht en die dag had ik mijn gecontract getekend.Ik werd op de bureau geroepen bij xxxx en de directeur (as er ook bij. Nu, het al langer geweten dat zijn dagen vulde met het kijken naar een scherm met waar we overal waren, want het track & trace systeem, dat was nogal eens een uitvinding.Ik ken andere Sales Managers die écht de tijd niet hebben om dit ganse dagen te gaan doen, believe me!!Het had gevroren die dag en xxxx die net begonnen (heeft het ook maar 2 maand uitgezongen bij jullie, wonder boven wonder)was bij jullie en ik moest van auto wisselen, opeens, …Wat bleek, dat na mijn gesprek met de oh zo talentvolle xxxx(en dat mag u zeer cynisch opnemen, want xxxxhad totaal geen leadershipskills, ik ben ze nog altijd aan het zoeken) en de vatzige directeur, dat achter mijn rug, (niets vermoedend), gewoon met mijn auto naar huis gereden was én bovendien kreeg hij dan ook nog eens het VERBOD om mij te komen halen, want hij hij kreeg dreigementen betreffende een direct ontslag, als hij me zou komen halen, nog goed dat ik zijn nummer in mijn agenda staan had.Ik heb direct (na het stevig uitschelden van xxxxen zijn directeur - zéér terecht trouwens) weggegaan, in feite hebben ze mij naar de uitgang begeleid en het waren allemaal trappen en de directeur was me een duw in de rug aan het geven en zijn me: val niet hé , dat zou maar al te jammer zijn… die kon écht het bloed van onder mijn nagels trekken!! Naar Didier gebeld met de vraag om mij te komen halen. Hij was duidelijk bang van Joris en zijn gevolg en zei me: xxxx: ik mag niet, want ze hebben met mijn ontslag gedreigd. Waarop ik zei: xxxx, iedereen zou hetzelfde doen in jouw plaats, het had 10 cm gesneeuwd, ik had ijskoud en ik stond daar zonder wagen, op een zeer drukke baan, waar ik bij god niet wist hoe ik naar huis moest geraken. Na lang aarzelen, heeft hij rechtsomkeer gemaakt en mij komen halen, we wonen in dezelfde gemeente en ik heb hem in de auto verteld waarvoor Keyware stond. Zijn mond viel open van verbazing, natuurlijk, want hij werkte er nog maar pas.Ik ben hem eeuwig dankbaar voor die avond en zie hem regelmatig en we hebben het er nog veel over, het was de grootste misstap in ons leven.Ik hoop echt voor jullie dat xxxxer niet meer werkt, want dat was pas een eerlijke mens, met zijn hart op de juiste plaats, inderdaad iets wat niet strookte met de mentaliteit van Keyware. Hij heeft me destijds nog aangeraden om ander werk te zoeken. Het zijn “uitpersers” vertelde hij me, en om de 2 maanden komt er een nieuwe lichting toe, die niets vermoedend op Joris zijn mooie woorden ingaan. Ik hoop dat ik met deze brief zéér duidelijk ben geweest.Met deze gevleugelde woorden ga ik jullie dan maar weer laten mijn beste vrienden van Keyware “Smart” (is dit genoemd naar xxxx? Anders laat het maar weg) Division,Met vriendelijke zaterdagmorgen groeten,xxxxDus wij als vertegenwoordiger, moesten bij klanten langsgaan, bestaande, om te gaan zeggen dat hun toestel verouderd was, wat dus pure onzin was en hop, dan zaten ze terug vast aan een contract van 5 jaar. Het was onvoorstelbaar hoe daar gewerkt werd. Ik had echt 900€ de eerste maand en mijn 2de was al niet veel beter, al beloofden ze, dat als je 40 nieuwe klanten maakt, je je bonus haalt, niet dus.Zo kan ik nog 10-tallen zaken opnoemen wat daar is misgelopen, maar aub, doe er iets aan, want de leiding daar is ver te zoeken, ze lachen met de werknemers, ikzelf ben er ook ingetrapt, gelukkig niet voor lang en je moet elke dag leugens gaan vertellen tegen de klanten.Iets na mijn vertrek kwam dan ook in het nieuws hoe Keyware zijn klanten behandeld heeft. Ik dacht: eindelijk komt het aan het licht! En hoe die CEO er zich toch nog tracht onderuit te praten, dit is echt onvoorstelbaar!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform