Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Stopzetting overeenkomst
Beste,Voor de uitvoering van zijn zelfstandige activiteit als verkoop van kippen via een kippenkraam had mijn vader een betaalterminal nodig welke hij huurde via Keyware. Na een jaar moest hij de activiteit wegens gezondheidsredenen echter noodgedwongen stopzetten.Nu wensen we de overeenkomst met Keyware stop te zetten maar hiervoor rekenen ze een stopzettingsvergoeding van 1.200 euro aan! Deze is mijn inziens buiten proportie en geeft een klant die er door de noodgedwongen stopzetting financieel zeer slecht voor staat alleen maar meer problemen.In het contract wordt ook niet geinformeerd over de duur van de overeenkomst. Alleen in de algemene voorwaarden staat alles uitgeschreven. Vraag is dan ook of de klant hieromtrent werd geinformeerd.Ik ben alvast van mening dat het maffiapraktijken zijn.
Mallafiede praktijken
Beste,Gezien de vraag naar bancontact steeds groter werd heb ik mij opengesteld voor een bancontactterminal. Hiervoor zijn er een aantal vertegenwoordigers langs gekomen en zo was Keyware er eentje van. De persoon was EDDY, een zeer opdringerig persoon die binnen 15 minuten zonder meer al een contract aan het invullen was en moest direct tekenen want later kon niet, dan zouden de kosten dubbel zo duur zijn. Zelfs het contract nalezen door een boekhouder/advocaat mocht niet, er moest direct getekend worden.De levering was mij snel beloofd en heb hierop meer dan een week moeten wachten. (Initieel gezegt maximaal 2 dagen), Systeem werkt goed werd mij gezegt, maar in de praktijk is het bereik van zeer slecht op 4G, duurt enorm lang (20 a 25 seconden) voor een transactie uit te voeren.Ik heb meermaals gebeld met KEYWARE en mag al blij zijn als ik iemand te pakken krijg en niet op een wachtmuziekje blijf hangen....., eenmaal iemand aan de telefoon moet dit steeds worden doorgegeven of naar een andere persoon worden gebeld.... En nu ik contract wil stopzetten vinden ze plots niets terug van al mijn telefonische communicatie.... En nu neemt plots een technische verantwoordelijke contact met ons op om hun in te dekken..... Schandalig.Bij ondertekening is er mij beloofd en genoteerd dat ik het contract kon verbreken wanneer ik dit wenste, maar moest na melding nog 6 maand huur betalen. Nu meld ik dit en krijg een schadeclaim van 1200 euro + bijkomende kosten wegens inkomsten verlies als antwoord.Verder vraag ik meermaals naar verduidelijking van de facturen en de transactie kosten, want dit is gewoon 1 lijn met als tekst kwartaalbetaling, hiermee weet je dus niets...., hoe is het opgesteld, waarop gebaseerd, waarom nu zoveel, nooit een concreet antwoord. Hierop een antwoord vragen en dan is het antwoord, ahja meneer dat zijn de transactiekosten of de huur en de bijstand, maar die leveren jullie niet.Dit bedrijf en de vertegenwoordiger EDDY is meer dan een schandalig gegeven. Dit bedrijf had al lang moeten worden geanalyseerd en zuiver gemaakt....Oplossingen bieden doen ze niet alleen maar facturen maken, hoe hoger hoe liever...echt triestig.
Problemen met contract betaalterminal
Beste,Ik had 10/5/2021 een afspraak met Eddy te werk bij Keyware Technologie voor een betaalterminal. Ik heb toen een bestelbon getekend. Met het gedacht dat er achteraf nog een contract ging komen. Maar nu in Oktober heb ik hen de vraag gesteld. Wat ik moest doen om de betaalterminal op te zeggen omwille van niet te gebruiken heb toen een email gekregen met daarin dat ik zou een contract hebben tot eind augustus 2026 dus een contract van 5jaar en dat als ik nu zou stopzetten dat ik 1200€ forfaitaire vergoeding moet betalen. En die persoon Eddy had me gezegd dat ik een 3maanden geen huur moest betalen maar krijg nu facturen van 1 juli, 1augustus dat ik iedere maand 36,30€ moet betalen. Heb al een aantal keren gebeld en krijg daar geen gehoor. Ik zou graag het contract verbreken. De betaalterminal terug geven. Want hij kost mij meer dan dat ik er betalingen mee binnenkrijg. Ben zelfstandige in Bijberoep. Dit bedrijf werkt blijkbaar samen met Paynovate? Ik ben door de politie geroepen geweest in augustus 2021 ivm dat ik zou meedoen aan witwaspraktijken. Ik heb hun medegedeeld dat ik in 22juli een mail had ontvangen waar dus in stond dat ik rond de 61€ moest betalen voor iets ivm witwaspraktijken. Sinds dan is het vertrouwen in het hele bedrijf zoek. Ik wil van die betaalterminal en van het contract af en indien mogelijk een kleine schadevergoeding voor wat ik op die kleine 6maand geleden heb. Groetjes Sanne Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want al de informatie dat ik nu pas had gekregen hadden ze vind ik in het begin moeten voor leggen. Dit lijkt me een vorm van oplichting. Groetjes Sanne
Problemen met terugbetalingen bancontact
Geachte,Ik heb enkele vragen betreffende de overschakeling naar Paynovate:Op basis van welk contract worden de stortingen nu gedaan door Paynovate sinds 16.03.2021, daarvoor werd dit gedaan door Worldline?Volgens mijn boekhouding heb ik enkel een contract met jullie betreffende het jaarlijks onderhoud van de terminal, zie bijlage.Waarom komen de bedragen telkens minsten 24 uur later als vroeger bij Wordline?Waarom komen de gestorte bedragen niet overeen met de door de klanten betaalde bedragen?Waarom ontvang ik geen detailrekening zoals dat vroeger altijd was bij Worldline.Waarom krijg ik facturen van Worldline, en geen van jullie betreffende de transactie en kosten?Graag een kopij van het contract dat jullie toestemming geeft om de transacties te behandelen.Bovenstaande vragen houden absoluut geen automatische goedkeuring in, van de overschakeling naar Paynovate met de nadelige gevolgen die ik hiervan ondervind.Op 10.12.2020 stuurde ik u mijn ID kaart recto verso, betreffende de Europese transparantieregels, zoals u verzocht, naar het adres: id@be.keyware.com, het doorsturen van De ID kaart diende dan ook enkel daarvoor, en niet als aanvaarding van de verandering naar Paynovate, met dan ook nog eens andere en voor mij nadelige condities en voorwaarden zoals blijkt. Ik kijk uit naar jullie antwoord, en het lijkt mij redelijk om dit ten laatste op 2 April te mogen ontvangen.
problemen contract paynovate: te laten betaling, geen overzichtsfacturen, geen antwoord op vragen
Beste,Ik heb sinds begin vorig jaar een nieuwe betaalterminal bij jullie en toen zijn alle problemen begonnen: gedurende een maand geen geld op mijn rekening, nu geen overzichten meer van mijn betalingen. Dit is allemaal de schuld van paynovet. Echter ik moet bij paynovate zijn voor jullie betaalterminal. Ik heb reeds verschillende malen zowel met keyware als paynovate contact proberen op te nemen, zonder enig resultaat. Mijn advocaat heeft jullie ook al proberen te contacteren, zonder resultaat. Ik wens mijn contract stop te zeggen, maar ben niet van plan om opzegvergoeding te betalen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten