Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niets besteld niets ontvangen maar wel betalingsherinnering
Beste Ik heb gisteren een brief ontvangen van edel collecties. Een betalingsherinnering terwijl ik niks besteld of ontvangen heb. Ik heb dit hen ook gemeld via mail en kreeg van hen een mail terug dat ze omdat ik blijkbaar niet eerder mails die ik nooit gezien of gelezen heb heb gereageerd en daarom hebben ze toch verzending gedaan. Maar ik heb nooit iets ontvangen.nu dreigen ze met hoge incasso kosten. Hoe pak ik dit best verder aan? Mvg Kim Van de Reyd
Ongewenste levering.
Ik heb van edelcollecties een mail ontvangen dat ze een pakket gaan leveren terwijl ik sinds maart geen klant meer ben, ik had alles stopgezet, ook de verzamelservice. Sinds maart hebben ze zoals afgesproken niets meer verstuurt. Vandaag kreeg ik onderstaande mail: De zending 'De Postzegel Prestige Set – Zomer Fotosessie 2025' met factuurnummer 13951844 is naar u verstuurd. Ik dien via test-aankoop klacht in wegens het versturen van een pakket dat nog niet is aangekomen, een pakket dat niet besteld werd, ik ben zelfs geen klant meer. Danny Bottu
Kan niet retourneren.
Geachte Heer , Mevrouw, Ik heb problemen om een pakket van edelcollecties te retourneren. Je kan het retourneren, ik had trouwens niets besteld. Ik heb meerdere keren een mail gestuurd naar edelcollecties maar heb geen antwoord gekregen. Post nl die het pakket geleverd hadden sturen alleen terug als je een retourlabel hebt en dat dient normaal in de verpakking te zitten, maar edelcollecties levert altijd zonder retourlabel. Ik heb dit via mail aan edelcollecties gemeld maar kreeg geen reactie; Edelcollecties verwacht wel dat je binnen de 14 dagen betaald, anders bedrijgen ze je met een incassobureau. Het pakket werd geleverd op zaterdag 15 februari om 15:23. Groeten, Danny
Betaling 4reeksen postzegels gestort 97,40 € datum van de storting 4 reeksen begin mijn storting p
Nr: LID Edel Collecties NV: 3003070 Beste ,ik heb bij Edel collecties nv 4 reeksen post zegels ,betaalt op Edel collecties nv bankrekening, Nr: BE73 2500 2939 5060 voor een bedrag van 97,80€ dit bedrag is reeds betaald voor de reeksen, zegels 2023-00900 op 14/12/23Nr:13594959 bet:23,20€BE73. 2024-00088 " 29/01/24 " 13620087 " 23,20€ BE73. 2024-00121 " 11/02/24 " 13609627 " 28,20€ BE73. 2024-0091 " 18/04/24 " 13620098 " 23,20€ BE73. Ik heb de 4 postzegels reeksen hier beschreven tot op heden nog niet aan gekregen, wel heb ik deze 4 reeksen zegel al betaald , uitvoerdatum 18/04/24 Edel Collecties Nv beweerd dat de koerier meerdere keren op mijn adres is geweest maar dat ik telkens er geen persoon aanwezig was om de .zending te ontvangeng, Ik ook laten weten aan E.C.het bedrag van 97,80 aan mij terug te storten , WAT TE DOEN Hoogachtend, Alfons Verlooy Monteerderslaan 31
vermoeden van fraude
Beste,ik heb €5.95 betaald op het juiste rekeningnummer maar nu zeggen ze dat ze de betaling niet hebben ontvangen. Ik heb het bedrijf via facebook leren kennen en heb een sterk vermoeden van fraude (adres van op de website is anders dan op de factuur. Er is geen referentienummer aangeduid op de factuur. Op de factuur staat dat de munt zelf geen geld kost maar er enkel voor de verzendkosten aangerekend worden). Kan u controleren of dit bedrijf echt is of dat dit fraude is? Met vriendelijke groet
Aangevraagd door een minderjarige en 100den euros al kwijt
Geachte,Mijn minderjarige dochter had via jullie website iets aangevraagd wat zogezegd gratis is. De pakketjes blijven maar komen. Ik heb zelf al brieven gekregen van incassobureau. Ik heb al naar jullie gemaild, ik heb al naar Projuris gemaild, nooit geen antwoord. Een minderjarige zou dit toch niet mogen aanvragen?
Stopzetting abonnement
BesteOp 15 september 2023 heb ik naar de klantendienst een mail gestuurd waarin ik te kennen gaf dat ik de volledige collectie stopzette.Op 18 september heb ik reactie gekregen dat de collectie wordt stopgezet maar dat ik 1 maand opzeg had.De collecties die in tussentijd nog werden geleverd heb ik nog aangenomen en betaald.Op 23 oktober heb ik twee mails ontvangen van een nieuwe zending. Die nieuwe zending werd ook thuis geleverd. Ik weiger deze te betalen omdat deze niet meer tijdens de maand opzeg werden verstuurd.
Onmogelijk af te zeggen
Beste,Ik heb de eerste twee leveringen betaald en heb niets meer besteld (23,30 op 10/07/2023 en 33,20 op 25/08). De derde levering heb ik terug gestuurd. Toch blijft u mij factureren en dreigt u met een gerechtelijke procedure. Via mail en telefoon zijn jullie niet te bereiken. Ik wens geen goederen meer te ontvangen en betaal ook niet voor wat ik teruggestuurd heb.
Collectie gestuurd waaneer het op stop was gezet
Ik heb mijn vorige klacht afgerond .. ik heb de collectie stop gezet vorige jaar September en email op dat te bewijs van jullie..plots begijn edel collectie mij de collectie terug te sturen ..ik heb via test aankoop en klacht in gedaan en paar maanden geleden en het ziet uit dat het gestopt was maar nu dat ik de klacht heb afgesloten begijn edel vandag terug te sturen ..ik wil geen contact met edel collectie gewoon de collectie dat ik had September op stop gezet is definitive STOP gezet ..ik hoop dat dit duidlijk is en in orde gebracht
Herroepingsrecht en opzegging
BesteIk ben al een tijdje bezig met munten te verzamelen bij Edelcollecties.Ik wens de verzameling stop te zetten en heb al 2 maal via een aangetekende brief de firma op de hoogte gebracht. Alsook heb ik dit al verscheidene keren via mail gedaan.Tot op heden heb ik nog geen bevestiging dat dit effectief ook zo is.De eerste keer heb ik dit op 12 mei 2023 gedaan. Nu heb ik bij de laatste levering beroep gedaan op het herroepingsrecht. Ik heb dit gedaan op 2 juni 2023 nu krijg ik nog steeds een herinnering om de factuur te betalen. Ik heb nog geen instructies gekregen hoe ik de zending moet terug sturen. Gewoonlijk krijg ik al 2 maal een mail om de factuur te betalen terwijl ik nog geen levering van goederen gehad heb.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten