Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugroepactie airbags
Naar aanleiding van de terugroepactie die geldt op alle Citroën C3's (geproduceerd tussen 2016-2020): Het feit dat er een 'stop drive' wordt uitgeroepen, waarna er verder geen communicatie komt, is schandelijk. Dat ik daarna asap een afspraak wens te maken bij een Citroëngarage en ik minstens twee weken moet wachten, is mogelijks nog erger. Ik ben afhankelijk van mijn auto voor mijn woon-werkverkeer en wil niet rondrijden met deze airbags. Een 'stop drive' uitroepen, om dan geen alternatief aan te bieden, is ronduit schandalig. Ik eis niet alleen open communicatie, maar ook een proactieve houding van de fabrikant. Oplossingen aanbieden, zowel op mobiliteits- als herstellingsvlak, is het eerste wat in het bedrijf zou moeten opkomen.
Citroen AMI toepassing garantie
Klant 12990 bij Citroen Op 6/12/2022 kocht ik een elektrische Citroën AMI bij garage Verhaeghe in Overijse. De verkoper en de eigenaars van de garage waren zeer vriendelijk en gaven/geven een zeer goede indruk. Spijtig genoeg is onze AMI binnen de garantieperiode op 20/11/2023 stukgegaan bij een erg lage km-stand van 10.000 km, hij werd ook op die datum bij de garage afgeleverd door Touring Wegenhulp. De electromotor bleek stuk. Op 26/12 was de AMI hersteld maar we moesten zelf de herstellingskosten ten belope van 1821 Euro voorschieten want blijkbaar moet je bij Stellantis voor herstellingen in garantie eerst zelf betalen en betalen ze u nadien terug. Garage Verhaeghe heeft onmiddellijk een claim ingediend bij Stellantis maar inmiddels zijn we 77 dagen verder en heeft Stellantis onze verdeler nog steeds niet terugbetaald. Kan Test-Aankoop hier aub tussenkomen. Gezien de bijzonder lange wachttijd dien ik ook een dossier in bij mijn rechtsbijstandverzekeraar ARAG want garage Verhaeghe heeft al verschillende pogingen ondernomen om terugbetaling te bekomen van Stellantis maar die moven niet.
productiefout AdBlue
Beste, ik vraag een garantie voor de productiefout AdBlue voor Citroën. Onze wagen (C5 Aircross) werd op 20/12/24 gereset bij garage Van Kelst te Schriek na storingen van AdBlue emissiestoring. Ik kreeg de raad als deze fout zou terugkomen, ik de AdBlue tank zou moeten laten vervangen. Mijn vraag bij de garage was natuurlijk wat dit zou kosten. Zij gingen dit navragen bij de fabriek voor enige tussenkomst. Maandag 30/12/24 werd ik opgebeld door de garage. De Adblue tank zou €950 kosten. met werkuren bij zouden de kosten €1500 zijn. Blijkbaar zou de fabriek een tussenkomst doen. Ik zou uiteindelijk toch nog €850 moeten betalen. Tot nu toe is de foutmelding niet terug gekomen maar ik moet van de garage wel binnen de 2 weken de AdBlue tank laten vervangen als ik van enige tussenkomst wil genieten. Dus in het beste geval moet ik deze laten vervangen ook al komt de foutmelding niet meer terug. Stel de foutmelding komt pas binnen 1 of 3 maanden terug, pech dus. Het probleem van de AdBlue is een veelvoorkomend probleem, dit blijkt ook uit bv artikel van het Nieuwsblad. Vele duizenden mensen hebben dit probleem. Dus duidelijk een productiefout. In maart 2024 hebben wij een terugroepactie gehad ivm gescheurde roetfilter. Onze roetfilter is vervangen in april 2024. Blijkbaar zijn er dus wel meerdere productiefouten... Daar dit duidelijk over een productiefout gaat (blijkt ook uit de duizenden gevallen cfr Nieuwsblad) zou ik vriendelijk willen vragen dat dit niet onder garantie kan worden vervangen? Tevens is het niet logisch dat ik de tank voor 13 januari 2025 moet laten vervangen, anders vervalt de "weinige tussenkomst". Wij hebben onze wagen gekocht bij Van Thielen te Herselt. Daar deze gestopt zijn, waren wij genoodzaakt om een andere officiële Citroën garage te nemen. Wij zijn dan uiteindelijk bij Van Mossel Van Kelst te Schriek geweest. Onze huidige kilometerstand: 65631km (wat ook al weinig is) Verder zou ik ook willen vermelden dat dit reeds de 4de Citroën is die wij kopen. Nooit hadden wij problemen maar bij de C5 Aircross zijn er toch wel duidelijke problemen. Graag had ik zo snel mogelijk een reactie gekregen aangezien de korte datum voor vervangen AdBlue tank. Alvast bedankt Mvg Ilse De Cuyper PS ik wou graag de aankoopfactuur meesturen maar de pdf zou te groot zijn, een png lukt ook niet...
Verlengde garantie niet gekregen.
Wij kochten in maart 2024 een citroen campervan. Deze werd aangekocht bij Dicar. Ik had net een mail gekregen van citroen ivm verlengde garantie van 2 naar 5 jaar of 75000km. Ik had contact met de klantenservice en ik werd telefonisch op de hoogte gebracht dat ik ook in aanmerking kwam voor deze garantie aangezien het om een nieuw voertuig ging. Ik liet mijn wagen eenmaal geleverd onmiddelijk registreren bij een officiele citroen garage zoals van mij werd verwacht van de klantenservice. Echter blijkt nu na een panne dat ik maar 2 jaar garantie heb. De verlengde werd me dus niet toegekend. Het enige wat ik nu krijg van de klantenservice is onze oprechte excuses voor onze fout.
garantie betalend bij Citroën zelfs bij 40.000km
Beste, afgelopen december tekende ik een bestelbon voor een nieuwe C3. Er werd mij verzekerd dat een nieuwe C3 duurder zou zijn in januari en dat er tijdens het salon geen betere voorwaarden zouden zijn voor bijv. een garantie op 4 jaar. Pech voor ons, want is er is een gratis garantie 4 jaar in de maand januari. Voor ocharme toch een garantie te hebben op 4 jaar tijd voor amper 40.000 moet ik gedurende 4 jaar 5 euros bijbetalen. Maar het grappige ervan is dat tijdens de eerste 2 jaar er geen limiet staat op de km die men doet !!! Dan begrijpen jullie toch dat er ergens iets niet klopt in die redenering ???
schade door productiefout wordt niet hersteld binnen garantie
Beste,Onze Citroën Berlingo van 2016, met 65000 km op de teller, staat bij onze onafhankelijke garagist met een foutmelding 'motoroliestoring'. Dit is klaarblijkelijk een bekend probleem bij deze wagens. De Citroëngarage waar we de auto kochten - Gents Autobedrijf - meldt dat het geen zin heeft om een aanvraag tot kosteloze reparatie te vragen aangezien de auto al ouder is dan 6 jaar. Wij zijn het hier niet mee eens, aangezien het niet enkel slijtage van de aandrijfriem betreft (die bij de laatste controle in mei 2023 nog in orde was), maar ook een productiefout waardoor deze slijtage schade toebrengt aan de motor.Wij willen dus met aandrang vragen dat Citroën, indien er schade aan de motor is, deze vergoedt of herstelt.
Vroegtijdig gescheurde distributieriem
Beste, onze Citroën C4 Picasso is 8 jaar oud en er staat 140.000 km op. Tijdens het rijden is de distributieriem gescheurd en heeft ook allemaal andere onderdelen in de motor kapot gemaakt. Een distributieriem moet een degelijk product zijn die pas veel later zou mogen scheuren... Ik heb op 21/11 via de website van Citroën een klacht ingediend en vandaag op 28/11 heb ik via dezelfde weg meer informatie verstuurd.We zouden graag een terugbetaling willen van de kapotte onderdelen.Alvast erg bedankt,Vriendelijke groet,Lidia
Geen garantie op alom gekend probleem distributieriem 1.2 Citroën Berlingo
Beste, wij hebben onze Citroën Berlingo XL 1.2 Puretech gekocht en ingeschreven 11/10/2019. De renting startte 18/10/2019. De laatste afspraak voor onderhoud werd gemaakt 05/10/2023. Deze werd door u uitgesteld naar 27/10. Ondertussen viel mijn wagen meerdere keren stil tijdens het rijden. Ook op de autostrade, levensgevaarlijk !! Ik vroeg uw diensten dringend onderhoud, ik werd nooit teruggebeld !! Ik ben langsgeweest, in paniek, geen antwoord ! Mijn wagen viel opnieuw stil. Ik werd gedepaneerd vorige week door mijn verzekering. De depanneur bevestigt mij het alom gekende probleem met de distributieriem, waarvan stukjes afbrokkelen in de olie,... een gekende voortijdige slijtage van de distributieriem met alle mogelijke gevolgen vandien. Ik ontvang een vervangwagen en vandaag 24/10 melden uw diensten mij dat ik moet opdraaien voor de kosten ?! Dit probleem is u duidelijk bekend lees ik in menig artikel, ook in Nederland is het bekend in artikels van Kassa in maart 2023. Stellantis mag mij niet laten opdraaien voor fabricage/foute oliekeuze-fouten ! Ik verzoek u dan ook om mijn wagen onder garantie te herstellen, zoals het hoort. Mijn wagen heeft slechts 68.000 km (dankzij de coronaperiode), en is slechts 4 jaar oud, en steeds onderhouden in uw officiële Citroëngarage in Drogenbos, dit is absoluut geen normale slijtage ! Ik heb hierover echt al veel gelezen. Zeg niet dat het niet waar is.Dank voor uw herstelling onder garantie, zoals het hoort.
Klacht Citroën - zware kosten op wagen van 3 jaar oud
Goede middag team Citroën België, Op 25 mei 2023 heb in mijn Citroën C3 bij garage VanHoecke in St Niklaas binnen gebracht na problemen met de motor (motorstoring en horten en stoten van de wagen) en nadat zij reeds een week eerder de software van mijn wagen hadden geüpdate. Ze zeiden indien de problemen zouden terugkeren, ik de wagen terug moest binnen brengen voor verder onderzoek. Dat heb ik op 25 mei 2023 gedaan en er werd me gezegd dat er 2 lambdasonders moesten vervangen worden met een offerte van +/- 692 euro. Ik vroeg hoe dit mogelijk was bij een wagen die net 3 jaar oud is en die maar een 33.788 km op de kilometerteller heeft. Na aandringen werd mijn dossier ingediend bij de dienst garantie van Citroën om te onderzoeken of er een tussenkomst mogelijk was voor de te maken kosten. Deze aanvraag werd geweigerd met enkel de volgende reden: bedrag te laag. Ik had dus geen andere keuze om mijn wagen te laten repareren met de kosten van 692,81 euro. Nu wil ik toch wel om wat meer uitleg vragen hoe dit soort reparaties kan voorvallen bij een wagen die net 3 jaar oud is en die goed onderhouden is met nog niet teveel kilometers? Dit moet een fabrieksfout geweest zijn, lijkt me? Kunnen jullie mijn dossier bekijken met garage VanHoecke en een eventuele vergoeding/tussenkomst toch nog overwegen? Alvast bedankt op voorhand. Een fijne dag en week verder. Met vriendelijke groeten, Veronique
Motor defect van auto na iets meer dan 2 jaar
Ik had een nieuwe Citroën C3 Aircross aangekocht in januari 2020Mijn eerste onderhoud laten doen mei 2021 , gezien corona en maar 12 000 km op de teller15 mei 2022 auto in panne, motor te herstellen diagnose van de invoerder , auto rijdt op 2 cilinders ipv 3 cilinders en te laat met eerste onderhoud, dus geen garantie meerMijn auto telt amper nu 23000 km, een motor gaat zomaar niet stuk , en waarom geen foutmelding als auto maar op 2 cilinders rijdt ipv 2Contact met Citroën Mechelen waar ik de auto heb gekochtAuto staat bij Citroën Londerzeel Garage PolWillen niet tussenkomen , invoerder heeft garantie geweigerdik wens dus een herstelling onder garantie
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten