Beste,
Graag wil ik een formele klacht indienen tegen Citroën Ami België wegens het structureel uitblijven van levering en communicatie omtrent de bestelling van een Citroën Ami.
Situatie
Bij aankoop werd een levertermijn bevestigd uiterlijk in de week van 21 september 2025. Op basis van deze bevestiging werd de wagen bovendien reeds verzekerd.
Sindsdien zijn meer dan 8 weken verstreken zonder enige concrete informatie over de levering, ondanks:
- meer dan tien telefonische pogingen (meestal wachttijden van 40–50 min); Nooit geraakte ik binnen bij Citroën Ami en telkens als ik bij Citroën eigen klantendienst zat, werd mij verzekert dat ze zouden terugbellen (nooit gebeurd)
- een medewerker belde mij één keer terug, die aangaf dat het voertuig “geblokkeerd” stond, zonder verdere toelichting of opvolging. Ik zou normaal worden gecontacteerd met meer info (maar ook dit was niet het geval).
- beloofde e-mails die nooit werden verstuurd;
Laatste en tevens ook het enige contact van Citroën was een mail (15 oktober)
Op 15 oktober werd bevestigd dat het dossier was doorgestuurd en dat men mij verder zou informeren.
Sinds die datum is geen enkele update ontvangen. Nog geen enkele communicatie.
Ernst van de situatie
- De wagen is verzekerd maar niet geleverd → onredelijke kosten en risico’s voor de consument
- Citroën geeft geen informatie, geen oplossing en geen planning
- Dit is in strijd met de verplichting tot duidelijke en volledige informatie bij verkoop (Boek VI, Economisch Recht)
Nog enkele details:
- De medewerker bij Citroën klantendienst (algemeen) legde de telefoon op nadat ik haar naam vroeg omdat ze zeer onbeleefd was en zei dat ik niet uit naam van mijn grootmoeder mocht bellen (wat wel was, want al mijn gegevens staan onder het voertuig)
- Ik werd per ongeluk in cc gezet in het dossier van een andere klant. Dit was een vergissing vanuit Citroën, maar naar privacy en klantegegevens toe, niet optimaal.
Mijn vraag aan Test Aankoop
Ik wens ondersteuning in:
- het verkrijgen van een duidelijke en onmiddellijke statusupdate;
- het bekomen van een realistische en bindende levertermijn met mogelijkse compensatie voor de onbestaande communicatie.
Alvast enorm bedankt!
Vriendelijke groet,
Savannah