Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
O. D.
23/07/2025

Klacht over geboortelijst bij Dreambaby – systeemwijziging, misleiding en structurele gebreken

Wij dienden een geboortelijst in bij Dreambaby vóór de invoering van hun nieuwe systeem. Na de overgang liep alles fout: geschonken artikelen zijn niet meer beschikbaar, fysieke cadeaus zijn moeilijk op te halen, en wallet-schenkingen worden misleidend voorgesteld alsof een product wordt geschonken, terwijl dat niet zo is. Dreambaby toont op hun website nog steeds uitverkochte producten als beschikbaar en laat toe dat deze op lijsten worden geplaatst. Ze erkenden het probleem en beloven een kleurcode systeem in de toekomst, maar die is nog steeds niet in werking. Dreambaby stelt dat wallet-schenkingen geldgiften zijn, maar presenteert ze met foto, naam en prijs van een artikel alsof het om het gekozen product gaat. De schenker wordt op het verkeerde been gezet, terwijl de ontvanger het artikel vaak niet kan aankopen. Zo schonk mijn broer bijvoorbeeld een Aeromoov-reisbed van €107. Het staat als “bijdrage” aangeduid, maar het artikel is inmiddels uitverkocht en kan niet meer aangekocht worden. Dit is systematisch misleidend en geeft aanleiding tot verlies voor zowel schenker als ontvanger. We willen graag dat Testaankoop dit onderzoekt en Dreambaby ter verantwoording roept voor de structurele onbetrouwbaarheid en verwarring rond hun lijstbeheer.

Afgesloten
W. V.
3/04/2025

Veiligheids problemen

Geachte mevrouw/heer, Op 29/11/2024 kocht ik een maxi cosi mica autostoel in uw winkel en betaalde ik er €359.10 voor. Na 4 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, de riemen spannen niet meer gelijk aan waardoor 1 kant zeer strak zit en 1 kant super los Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Willemijn van sas

Afgesloten
C. V.
7/08/2024

Verlopen cadeaubon

Beste Op 08/7/2024 stuurde ik jullie dit bericht via testaankoop, tot op heden mocht ik nog geen reactie ontvangen. Vorige week maandag (01/07/2024) verliep onze cadeaubon van Dreambaby. We hadden deze in de Xtra account gezet maar kregen helaas geen herinneringsmail (3x nagekeken) dat de bon te vervallen stond. De bon bevat nog bijna 80 euro (van de 100 euro) en is slechts 7 dagen verlopen. Bonnen die slechts 1j geldig zijn zijn niet meer van deze tijd, en dat er niet eens een herinneringsmail gestuurd wordt al helemaal niet. Jammer, de centjes konden we heel goed gebruiken voor de kindjes!

Afgesloten
C. B.
10/07/2024

Oyo monitor uit handel - nooit kunnen gebruiken

Beste, Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje, uitgerekend in oktober 24. Een paar maanden geleden kocht ik de oyo monitor aan. Een product dat bijna €400 kost. Nu gaat Aerosleep het product stopzetten vanaf september dit jaar. Ik ga de monitor dus nooit kunnen gebruiken. In het winkelpunt weigeren jullie mij te helpen. Jullie steken zich weg achter de retourvoorwaarden; ruilen binnen 30 dagen in orginele verpakking. Hoe kan ik als consument weten dat 2 maanden na mijn aankoop het product niet meer bruikbaar zou zijn?!! Ik had geen idee hierover dus waarom zou ik wachten met het uit de verpakking te halen?? Ik kan niet in de toekomst kijken.. Als verkooppunt verwachtte ik toch echt dat jullie je consumenten degelijk verder helpen. Zeker wetende dat jullie al deze producten mogen terugzenden naar aerosleep & zelf het volledige bedrag terugkrijgen van de aankoopdienst. Die liggen toch ook al meer dan 2 maanden in jullie winkelrekken? Waarom is het dan zo moeilijk om een klant verder te helpen? Ik voel me enorm opgelicht door jullie!

Afgesloten
C. V.
8/07/2024

Verlopen cadeaubon

Beste Vorige week maandag (01/07/2024) verliep onze cadeaubon van Dreambaby. We hadden deze in de Xtra account gezet maar kregen helaas geen herinneringsmail (3x nagekeken) dat de bon te vervallen stond. De bon bevat nog bijna 80 euro (van de 100 euro) en is slechts 7 dagen verlopen. Bonnen die slechts 1j geldig zijn zijn niet meer van deze tijd, en dat er niet eens een herinneringsmail gestuurd wordt al helemaal niet. Jammer, de centjes konden we heel goed gebruiken voor de kindjes!

Afgesloten
F. G.
13/06/2023

Problemen met vervangen kapotte kleerkast

In April 2023 bestelde ik een babyslaapkamer Olivia bij Dreambaby. Deze werd geleverd op 19 mei 2023. Bij installatie op 26 mei 2023 stelde ik vast dat de kleerkast beschadigd was. De bodem van de kleerkast is ingedeukt. HIerdoor kan de achterwand onmogelijk geïnstalleerd worden. Dit werd via mail gemeld aan Dreambaby. Na meerdere malen telefonisch contact is er op heden geen zicht op een nieuwe kleerkast ter vervanging. Gezien de bevallingsdatum half juli is van mijn vrouw wordt dit dus hoogdringend.Dreambaby meldt dat de leverancier niet reageert op hun mails. De opvolging van het dossier laat dus te wensen over.Graag hadden wij zo snel mogelijk een nieuwe kleerkast ontvangen. Ter compensatie van de problemen wensen wij installatie door Dreambaby of leverancier en een financiële tussenkomst van Dreambaby.

Afgesloten
K. L.
4/11/2022

Artikelen geboortelijst nooit ontvangen en lijst afgesloten zonder medeweten

Beste,Ik had bij de komst van m'n kindje gekozen voor een geboortelijst bij Dreambaby. Maar heb hier al heel veel spijt van gehad. Sommige zaken was het super lang wachten waardoor het vaak te laat was om nog te kunnen gebruiken. Maar het grootste probleem:Echter heb ik 5 artikelen die aangekocht waren nooit ontvangen en hebben ze de lijst afgesloten zonder mijn medeweten, terwijl de ouders dit normaal zelf moeten doen. 2 artikelen hebben ze omgezet in een cheque. Deze artikelen kan ik nu niet kopen aan het bedrag dat ze op lijst stonden (lijstkorting). Dus mensen hebben dit cadeau gedaan en moeten opleggen door de actie van Dreambaby.3 andere artikelen zijn gewoon geschrapt bij het afsluiten van de lijst door Dreambaby zelf (ondanks dat ze gereserveerd stonden!) Worden deze dus niet meer geleverd. Deze kan ik niet kopen met korting en werden dus ook niet meegerekend bij het afsluiten van onze babylijst. Ook bij de verrekening van de lijst in een waardebon bij het afsluiten is mij niet op de hoogte gebracht van hoe ze aan dit bedrag komen.

Opgelost
J. B.
16/12/2021

McClaren

Beste, Ik heb al meermaals contact gehad over het probleem met mijn buggy, zowel in de winkel als telefonisch. Ik heb de stappen die ze me opgedragen hebben gevolgd maar zonder gehoor van maclaren. Dreambaby zegt dat de dienst na verkoop gedaan wordt door maclaren zelf maar op het garantie ticket van Dreambaby staat duidelijk dat ik me moet wenden bij gebreken naar heet filiaal wat ik ook gedaan heb maar daar vertellen ze me dat er een aanpassing is gebeurd, klantendienst van dreambaby zegt dat ze me moeten verder helpen weer terug naar de winkel de verantwoordelijke heeft het nodige gedaan maar zonder resultaat McClaren laat niet van zich horen! Ik was genoodzaakt om een andere buggy aan te kopen omdat we op vakantie vertrokken. Na weer contact gehad te hebben met dreambaby werd me beloofd om met een oplossing te komen ik vroeg om een terug betaling omdat ik met deze buggy niets was omwille van mijn nieuwe aankoop. Tot vandaag krijg ik een mail dat ik weer moet proberen om contact te krijgen met McClaren en als ik binnen 14d niets hoor met dreambaby terug contact moest opnemen maar ik heb in april al melding gemaakt van de gebreken. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad maar er is geen verantwoordelijke om mij te woord te staan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Afgesloten
M. V.
27/03/2021

Onduidelijke reclame

Beste Dreambaby, Overal op uw site en promotionele mails promoot u de boodschap 10% korting op de hele geboortelijst. Nergens staat er een sterretje met 'behalve op geschenkbonnen'. Dit is ook geen marktpraktijk bij andere winkels met geboortelijsten waar wel degelijk ook 10% korting wordt gegeven op aangekochte geschenkbonnen. Op mijn persoonlijk scherm met de hele lijst stond er zelfs letterlijk saldo geschenkkaart 51.30 euro. Bij het afsluiten, gaat het ineens maar over 15 euro. Ik ben uiteraard verschoten en dacht eerst dat het over een fout ging, maar na over en weer mailen en bellen met de klantendienst proberen jullie te verwijzen naar 1 pagina op jullie site waar ik zelfs nooit ben naartoe verwezen toen ik mijn lijst afsloot. Dat lijkt mij niet voldoende geïnformeerd. Het Wetboek van economisch recht (boek VI) reglementeert:Reclame wordt op een zeer ruime manier omschreven. Het gaat over alle communicatie die direct of indirect tot doel heeft de verkoop van producten te bevorderen, ongeacht de plaats of de gebruikte communicatiemiddelen. Handelspraktijken betreffen elke commerciële handeling, weglating, gedraging, voorstelling van zaken of commerciële communicatie, met inbegrip van reclame en marketing, door een onderneming, die rechtstreeks verband houdt met de verkoopbevordering, verkoop of de levering van een product. Bepaalde reclames alsook praktijken strijdig met de eerlijke handelspraktijken tussen ondernemingen of ten aanzien van één of meer ondernemingen, zijn verboden. Reclame en handelspraktijken ten aanzien van consumenten zijn verboden indien ze oneerlijk, misleidend of agressief zijn. Boek VI WER - art. VI.93 WER - art. VI.97 tot VI.105 WER. Ik zou het appreciëren dat jullie communicatie naar toekomstige mama's wordt aangepast en/of dat ik wel mijn volledige saldo krijg uitbetaald.

Afgesloten
Y. B.
6/04/2020

Materiaal geboortelijst

Wij hebben voor de geboorte van onze dochter de lijst bij dreambaby gelegd.Uitgerekende datum was 15 april. Zij werd geboren 30 maart. Dit is nu een week dat we ons moeten redden met een minimum aan materiaal. Ze wordt bv gewassen in een bak van de Hubo.. dreambaby contacteren is onmogelijk via telefoon. Hun facebook pagina geeft je een standaard antwoord dat je het webformulier moet invullen, wat ik ondertussen 3 maal deed. Dit spelletje is al aan de gang van voor de geboorte zeker al 2 weken. Ze beweren dat ze niet mogen open zijn wat geen waar is want winkels die voorzien in materiaal voor pasgeborene mogen dit wel. Mochten we al duidelijkheid hebben over het wanneer of hoe leveren zouden we geruster zijn maar het ontbreken van alle communicatie naar hun klanten toe kan niet door de beugel corona of niet

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform