Meest recente klachten

O. D.
23/07/2025

Klacht over geboortelijst bij Dreambaby – systeemwijziging, misleiding en structurele gebreken

Wij dienden een geboortelijst in bij Dreambaby vóór de invoering van hun nieuwe systeem. Na de overgang liep alles fout: geschonken artikelen zijn niet meer beschikbaar, fysieke cadeaus zijn moeilijk op te halen, en wallet-schenkingen worden misleidend voorgesteld alsof een product wordt geschonken, terwijl dat niet zo is. Dreambaby toont op hun website nog steeds uitverkochte producten als beschikbaar en laat toe dat deze op lijsten worden geplaatst. Ze erkenden het probleem en beloven een kleurcode systeem in de toekomst, maar die is nog steeds niet in werking. Dreambaby stelt dat wallet-schenkingen geldgiften zijn, maar presenteert ze met foto, naam en prijs van een artikel alsof het om het gekozen product gaat. De schenker wordt op het verkeerde been gezet, terwijl de ontvanger het artikel vaak niet kan aankopen. Zo schonk mijn broer bijvoorbeeld een Aeromoov-reisbed van €107. Het staat als “bijdrage” aangeduid, maar het artikel is inmiddels uitverkocht en kan niet meer aangekocht worden. Dit is systematisch misleidend en geeft aanleiding tot verlies voor zowel schenker als ontvanger. We willen graag dat Testaankoop dit onderzoekt en Dreambaby ter verantwoording roept voor de structurele onbetrouwbaarheid en verwarring rond hun lijstbeheer.

Afgesloten
W. V.
3/04/2025

Veiligheids problemen

Geachte mevrouw/heer, Op 29/11/2024 kocht ik een maxi cosi mica autostoel in uw winkel en betaalde ik er €359.10 voor. Na 4 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, de riemen spannen niet meer gelijk aan waardoor 1 kant zeer strak zit en 1 kant super los Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Willemijn van sas

Afgesloten
C. V.
7/08/2024

Verlopen cadeaubon

Beste Op 08/7/2024 stuurde ik jullie dit bericht via testaankoop, tot op heden mocht ik nog geen reactie ontvangen. Vorige week maandag (01/07/2024) verliep onze cadeaubon van Dreambaby. We hadden deze in de Xtra account gezet maar kregen helaas geen herinneringsmail (3x nagekeken) dat de bon te vervallen stond. De bon bevat nog bijna 80 euro (van de 100 euro) en is slechts 7 dagen verlopen. Bonnen die slechts 1j geldig zijn zijn niet meer van deze tijd, en dat er niet eens een herinneringsmail gestuurd wordt al helemaal niet. Jammer, de centjes konden we heel goed gebruiken voor de kindjes!

Afgesloten
C. B.
10/07/2024

Oyo monitor uit handel - nooit kunnen gebruiken

Beste, Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje, uitgerekend in oktober 24. Een paar maanden geleden kocht ik de oyo monitor aan. Een product dat bijna €400 kost. Nu gaat Aerosleep het product stopzetten vanaf september dit jaar. Ik ga de monitor dus nooit kunnen gebruiken. In het winkelpunt weigeren jullie mij te helpen. Jullie steken zich weg achter de retourvoorwaarden; ruilen binnen 30 dagen in orginele verpakking. Hoe kan ik als consument weten dat 2 maanden na mijn aankoop het product niet meer bruikbaar zou zijn?!! Ik had geen idee hierover dus waarom zou ik wachten met het uit de verpakking te halen?? Ik kan niet in de toekomst kijken.. Als verkooppunt verwachtte ik toch echt dat jullie je consumenten degelijk verder helpen. Zeker wetende dat jullie al deze producten mogen terugzenden naar aerosleep & zelf het volledige bedrag terugkrijgen van de aankoopdienst. Die liggen toch ook al meer dan 2 maanden in jullie winkelrekken? Waarom is het dan zo moeilijk om een klant verder te helpen? Ik voel me enorm opgelicht door jullie!

Afgesloten
C. V.
8/07/2024

Verlopen cadeaubon

Beste Vorige week maandag (01/07/2024) verliep onze cadeaubon van Dreambaby. We hadden deze in de Xtra account gezet maar kregen helaas geen herinneringsmail (3x nagekeken) dat de bon te vervallen stond. De bon bevat nog bijna 80 euro (van de 100 euro) en is slechts 7 dagen verlopen. Bonnen die slechts 1j geldig zijn zijn niet meer van deze tijd, en dat er niet eens een herinneringsmail gestuurd wordt al helemaal niet. Jammer, de centjes konden we heel goed gebruiken voor de kindjes!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform