Beste Dreambaby, Overal op uw site en promotionele mails promoot u de boodschap 10% korting op de hele geboortelijst. Nergens staat er een sterretje met 'behalve op geschenkbonnen'. Dit is ook geen marktpraktijk bij andere winkels met geboortelijsten waar wel degelijk ook 10% korting wordt gegeven op aangekochte geschenkbonnen. Op mijn persoonlijk scherm met de hele lijst stond er zelfs letterlijk saldo geschenkkaart 51.30 euro. Bij het afsluiten, gaat het ineens maar over 15 euro. Ik ben uiteraard verschoten en dacht eerst dat het over een fout ging, maar na over en weer mailen en bellen met de klantendienst proberen jullie te verwijzen naar 1 pagina op jullie site waar ik zelfs nooit ben naartoe verwezen toen ik mijn lijst afsloot. Dat lijkt mij niet voldoende geïnformeerd. Het Wetboek van economisch recht (boek VI) reglementeert:Reclame wordt op een zeer ruime manier omschreven. Het gaat over alle communicatie die direct of indirect tot doel heeft de verkoop van producten te bevorderen, ongeacht de plaats of de gebruikte communicatiemiddelen. Handelspraktijken betreffen elke commerciële handeling, weglating, gedraging, voorstelling van zaken of commerciële communicatie, met inbegrip van reclame en marketing, door een onderneming, die rechtstreeks verband houdt met de verkoopbevordering, verkoop of de levering van een product. Bepaalde reclames alsook praktijken strijdig met de eerlijke handelspraktijken tussen ondernemingen of ten aanzien van één of meer ondernemingen, zijn verboden. Reclame en handelspraktijken ten aanzien van consumenten zijn verboden indien ze oneerlijk, misleidend of agressief zijn. Boek VI WER - art. VI.93 WER - art. VI.97 tot VI.105 WER. Ik zou het appreciëren dat jullie communicatie naar toekomstige mama's wordt aangepast en/of dat ik wel mijn volledige saldo krijg uitbetaald.