Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Factuur schade
Korte beschrijving van uw probleem Beste, Na een telefonische onderhoud, en Dock mij blijft contacteren, Ik kan moeilijk akkoord gaan met factuur in bijlage, Zie ook wat ik laat nog gemaild heb hieromtrent. "Bete Katleen, Zoals vrijdag 21-02-2025 telefonische gecommuniceerd, Heb hier al vrij telefonisch contact gehad met jullie, Heb mijn waarborg van € 500 nog niet terug gehad, En zit met een franchise van € 750 Er werd toen geen schade aan jullie voertuig veroorzaakt, is ook bevestigd. Heb toen aanrijding documenten ingevuld, daar ik licht het achterlicht van een geparkeerde wagen hebt geraakt. waarbij het buitenste plastic van het licht was beschadigd. Zie foto in bijlage, die ik jullie dan ook heb bezorgd. De kosten van deze herstelling kunnen nooit € 750 bedragen, heb we toen ook besproken, en schatten toen ook om en bij de € 250 . Maar ik veronderstel dat deze kosten nu wel bekend zullen zijn bij jullie." Extra benzine zal ik uiteraard betalen, Met vriendelijke groeten,
Deposit & communication problem
Dear Sir/Madam, Between 26-28 October 2024 we rented a van for moving purposes from DOCKX rental with the deposit 600 EUR which was reserved on our credit card. We paid for the highest insurance to be covered. During moving we caused small damage to the van which was immediately reported to DOCKX. When returning the van, the DOCKX representative informed us that the deposit will be released back to our account and that any additional charges will be sent via an invoice. When we received the invoice, we paid it immediately. On 07-Nov-2024 we contacted DOCKX central with our concerns about them withholding deposit. We also expressed our additional concerns: - why in booking details of our account the amount of deposit was retrospectively changed from 600 EUR to 1600 EUR - why the deposit is being withheld even when we paid all the invoices DOCKX have sent us - what exactly was covered in our insurance - we took the highest possible insurance to be safe and covered. - why were we informed on the call that my deposit is being returned and then when we came personally your colleague informed us that it's actually being withheld? We were first informed on 14-Nov-2024 via email that our deposit was released, so we followed up asking for a receipt or confirmation (while email chain with the receipt attached). When we again contacted DOCKX that the receipt is not confirmation of deblocking the deposit and that they did not address our other concerns, someone else from DOCKX representatives replied that they collected our deposit to cover the damage - which they failed to inform us about. Our other concerns about why they manipulated data in our account were ignored. Then we received another email saying that the deposit was released and we should contact a bank. When inquiring again that the previous email said the deposit was taken we received another email that the deposit was indeed taken from our. Our other questions and concerns were completely ignored by DOCKX. Since, we do not consider the situation handled fairly towards us as customers, we request DOCKX to explain why the amount of deposit in our online account was manipulated if they used our deposit for the damage repair (which they failed to communicate), what was then covered by our insurance, and again reevaluate the whole situation and the amount of deposit they want to keep and if so to explain all concerns which were previously ignored. Kind regards, Asen Hristozov Attachments: - email chain conversation with the receipt attached - initial reservation payment with the deposit of 600 EUR - screenshot of our online account where the deposit was changed to 1600 EUR retrospectively
Terugbetaling waarborg
Beste Ik heb op 14/08 de gehuurde wagen binnengebracht. Alles was in orde. De terugbetaling van de waarborg (€ 1.800,00) zou binnen de 5 werkdagen gebeuren. Meer dan 5 werkdagen later had ik nog geen terugbetaling ontvangen. Na contact met de service shop krijg ik als antwoord dat het soms tot 7 werkdagen kan duren. Dus, ok nog even geduld. Een aantal dagen later had ik nog altijd geen terugbetaling ontvangen. Dus, neem ik nog eens contact op met de service shop en ik krijg als antwoord dat de boekhouding op de hoogte is en ze gaan proberen dit prioritair te behandelen. Bijna een week na dit antwoord heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Als klanten hun factuur niet betalen en zullen proberen om dat prioriteit te geven en meer dan een week later hebben ze nog altijd niet betaald, hoe zouden jullie dan denken over de klantgerichtheid van dat bedrijf? Op jullie site staat ook dat de waarborg binnen 5 werkdagen terugbetaald wordt! Ik heb er begrip voor dat een terugbetaling langer dan 5 dagen kan duren, maar vermeld dan wel de werkelijke termijn op de site en stuur je klanten niet met een kluitje in het riet als het langer duurt. Ik zou me als willekeurige belanghebbende erge zorgen maken als een o´nderneming als Dockx niet i´nstaat is om een waarborg (tijdig) terug te betalen. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt!
Terugbetaling te veel aangerekend bedrag
Beste, Voor het huren van een aanhangwagen werd mij het dagtarief i.p.v. het tarief voor een halve dag aangerekend. Dit werd bevestigd door de medewerker in het kantoor te Herent. Hij beloofde dit ook in orde te brengen door in een terugbetaling van het te veel betaalde bedrag te voorzien. Na een herinneringsmail mijnentwege (waarop er niet meer werd geantwoord) heeft er behoudens vergissing mijnerzijds nu meer dan vijf weken na de initiële belofte en bijna drie weken na vermelde herinnering nog steeds geen terugbetaling plaatsgevonden.Dank alvast om gepast gevolg hieraan te geven.
Buitensporig administratieve kost
Beste, Ik huurde kort geleden een bestelwagen bij Dockx en zou een parkeerboete opgelopen hebben. Ik wist van niks tot Dockx mij hierover aanschreef, vragend de boete te betalen (€25) + een administratieve kost van €30(!). Nu, ik leef momenteel in (extreme) armoede, €30 betekent wel wat voor mij : dat is voeding die ik niet kan kopen. Ik kan dat niet zomaar missen.Ik betaalde de boete en schreef Dockx aan : graag een bewijs van de overtreding, aub, en de administratieve kost te normaliseren : de kost is meer als de boete zelf! Voor 10min. werk max.!Dockx antwoordde niet. Vorige week kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder vragend €30 te betalen (vóór 12/08). Ik schreef prompt terug dat ik dit aan mijn sociaal assistent (ocmw) zal doorgeven, maar deze is pas terug uit vakantie in september. Gisteren (09/08) kreeg ik mijn brief ongeopend retour... Ik ga naar de derde leeftijd toe en ben in een precaire situatie. Ik vrees voor gevolgen, oplopende kosten enz. Ik weet dat dit snel kan escaleren! Hoe-dan-ook : het lijkt mij onbetwistbaar dat een kost van €30 voor een boete van €25 niet naar verhouding is! €5 bijvoorbeeld is dit wel.
Problemen met terugbetaling
BesteIk reserveerde en huurde op 22.09.2022 een bestelwagen via jullie bedrijf.Op jullie aanraden (!) maakte ik gebruik van jullie app omdat ik de bestelwagen op die manier 24/7 contactloos zou kunnen afhalen.Bij aankomst bleek de bestelwagen echter niet 'vrijgegeven' waardoor ik er geen toegang toe had en dus contact moest opnemen met jullie servicedesk.Toen de wagen uiteindelijk vrijgegeven werd en wij konden vertrekken, bleek dat de wagen niet volgetankt was. Ik sprak af met jullie medewerker dat ik de wagen volgetankt zou terugbrengen en jullie mij het (prijs)verschil in brandstof zouden uitbetalen dmv een storting op rekening. Jullie medewerker nam die avond een kopie van het tankbonnetje en verzekerde me dat ik de uitbetaling eerstdaags mocht verwachten.Ik nam op 04.10.2022 via e-mail contact met jullie op omdat ik, tot mijn verbazing, nog steeds niet vergoed werd voor het verschil in brandstof.Ik werd op 05.10.2022 opgebeld door jullie medewerker die een bericht insprak waarin ook hij zijn verbazing uitte gezien hij al op 22.09.2022 een creditnota had opgesteld en intern had doorgegeven. Er werd mij opnieuw beloofd dat het 'die dag nog zou geregeld worden'.Ik heb nog steeds geen storting ontvangen.Ik verwacht als klant een veel betere service. Ik had al lang een creditnota moeten ontvangen en het (prijs)verschil in brandstof had intussen spontaan en geheel op jullie eigen initiatief moeten gestort worden. Jullie hadden dit moeten opvolgen, niet ik.Vriendelijke groeteneen ontevreden klant
Dockx Rental laat klant in de steek en laat hem opdraaien voor alle kosten
Op dinsdag 2 augustus heb ik bij Dockx Dilbeek een VW Polo gehuurd. Tijdens de terugreis uit Noord-Frankrijk kreeg ik op de A25 af te rekenen met een lekke achterband. Ik heb de auto zo snel mogelijk aan de kant gezet op de uitrit Steenvoorde. Aangezien er geen reservewiel aanwezig was, heb ik het algemeen nummer van Dockx gebeld. Daar vertelde men mij eerst dat ik 2 à 3 uur moest wachten op de VAB. Onmiddellijk daarna werd ik opgebeld door de depannagedienst van Dockx met de melding dat VAB geen takelwagen mag inzetten op Franse snelwegen. Via het mij aanbevolen nummer 17 kwam ik terecht bij een lokale depanneur die vrij snel ter plaatse was. Hij takelde de VW Polo naar zijn garage in Herzeele (Frans-Vlaanderen). Hij stelde vast dat de band onherstelbaar was nadat een scherp voorwerp er was ingedrongen. Hij ging op zoek naar een nieuwe band die hij vond bij een bevriende garagehouder. Met die nieuwe band ben ik naar huis kunnen rijden, waar ik zeker 4 uur na het geplande tijdstip aankwam. Ik zorgde dus als een goede huisvader voor de eigendom van Dockx Rental, terwijl zij geen enkele moeite hebben gedaan om mij te helpen.In totaal heb ik € 327,55 (€ 199,04 takelkosten + € 128,51 voor de nieuwe band, plaatsing inbegrepen) betaald aan garage Verhille uit Herzeele.Groot was mijn verbazing toen ik te horen kreeg bij het inleveren van de auto vanmorgen bij Dockx Dilbeek dat ik alleen zou moeten opdraaien voor de kosten. Ik zou de verkeerde verzekering hebben genomen. Alhoewel, bij het reserveren heb ik de door Dockx aanbevolen Medium formule genomen. Volgens de bediende in Dilbeek, die zijn informatie kreeg van de hoofdzetel, zou ik wel vergoed zijn geweest als ik de Maxi verzekering had genomen. Dit klopt echter niet: er is een vrijstelling van € 750 !Dat betekent dat bandenpech door geen enkele van de Dockx verzekeringen wordt gedekt. Ik vind dit een vreemde en zeer klantonvriendelijke houding. Deze wagen is hun eigendom en de klanten zouden er dus moeten voor zorgen dat de banden altijd tiptop zijn ? Ik ga ervan uit dat Dockx een verzekering heeft die dergelijke schadegevallen dekt. Het lek is niet te wijten aan joyriden, contact met een stoeprand of wat dan ook maar door de perforatie van een scherp voorwerp. Als lekke banden niet zijn gedekt door een verzekering en zij auto's de baan opsturen zonder reserveband, dan vraag ik me af waarom iemand nog het risico zou nemen om een auto zou huren bij Dockx. Ergens klopt er iets niet. Dit is het antwoord op mijn e-mail vanwege de fleet en mobility manager van Dockx:Geachte heer Lintermans, Wij bevestigen u ontvangst van uw e-mail van woensdag.Het spijt ons te moeten vernemen dat u een bandenpech had in Noord-Frankrijk.Dat aan een pechgeval wachttijden zijn verbonden is helaas onvermijdelijk. U repliceert hieronder een screenshot van onze website waarbij “banden” vermeld staatonder de formule “maxi”. Dit wil zeggen dat wij de kosten van een nieuwe band voor onzerekening nemen indien de maximum afkoop vrijstelling betaald wordt.Voor de medium cover is dit niet van toepassing, wordt als dusdanig ook niet vermeld.Wij bevelen idd. de medium cover aan daar het risico op een platte band en een ruit die stuk is eerder beperkt is. Helaas kan dit wel gebeuren.We willen u melden dat onder geen enkele afkoopformule depannagekosten zijn inbegrepen.Deze zijn steeds ten laste van de klant.In artikel 9 van onze algemene voorwaarden gekoppeld aan uw huurovereenkomst vindtu een verdere toelichting.Contractueel zijn helaas alle kosten ten laste van de huurder.Voor verdere inlichtingen ter beschikking,D.M. Dat een bedrijf geen enkele moeite doet om zijn klant en wagen veilig thuis te brengen en hem daarenboven voor alle kosten te laten opdraaien, vind ik ongehoord. Met een reservewiel aan boord waren alleszins de takelkosten te vermijden geweest.
Probleem met teruggave deel betaald voorschot garantie
Op 28 februari 2017 heb ik een bestelwagen gehuurd en daarvoor een waarborg van 400 euro betaald. Daarvan moest Dockx mij 331,90 euro terugbetalen (eindafrekening gebeurde op 28/02/2017 14h24). Op 16/03/2017 is dit bedrag nog steeds niet terugbetaald.Meer dan twee weken om een bedrag terug te storten lijkt me wat overdreven.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten