Meest recente klachten

G. N.
24/02/2025

Factuur schade

Korte beschrijving van uw probleem Beste, Na een telefonische onderhoud, en Dock mij blijft contacteren, Ik kan moeilijk akkoord gaan met factuur in bijlage, Zie ook wat ik laat nog gemaild heb hieromtrent. "Bete Katleen, Zoals vrijdag 21-02-2025 telefonische gecommuniceerd, Heb hier al vrij telefonisch contact gehad met jullie, Heb mijn waarborg van € 500 nog niet terug gehad, En zit met een franchise van € 750 Er werd toen geen schade aan jullie voertuig veroorzaakt, is ook bevestigd. Heb toen aanrijding documenten ingevuld, daar ik licht het achterlicht van een geparkeerde wagen hebt geraakt. waarbij het buitenste plastic van het licht was beschadigd. Zie foto in bijlage, die ik jullie dan ook heb bezorgd. De kosten van deze herstelling kunnen nooit € 750 bedragen, heb we toen ook besproken, en schatten toen ook om en bij de € 250 . Maar ik veronderstel dat deze kosten nu wel bekend zullen zijn bij jullie." Extra benzine zal ik uiteraard betalen, Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
A. H.
28/11/2024

Deposit & communication problem

Dear Sir/Madam, Between 26-28 October 2024 we rented a van for moving purposes from DOCKX rental with the deposit 600 EUR which was reserved on our credit card. We paid for the highest insurance to be covered. During moving we caused small damage to the van which was immediately reported to DOCKX. When returning the van, the DOCKX representative informed us that the deposit will be released back to our account and that any additional charges will be sent via an invoice. When we received the invoice, we paid it immediately. On 07-Nov-2024 we contacted DOCKX central with our concerns about them withholding deposit. We also expressed our additional concerns: - why in booking details of our account the amount of deposit was retrospectively changed from 600 EUR to 1600 EUR - why the deposit is being withheld even when we paid all the invoices DOCKX have sent us - what exactly was covered in our insurance - we took the highest possible insurance to be safe and covered. - why were we informed on the call that my deposit is being returned and then when we came personally your colleague informed us that it's actually being withheld? We were first informed on 14-Nov-2024 via email that our deposit was released, so we followed up asking for a receipt or confirmation (while email chain with the receipt attached). When we again contacted DOCKX that the receipt is not confirmation of deblocking the deposit and that they did not address our other concerns, someone else from DOCKX representatives replied that they collected our deposit to cover the damage - which they failed to inform us about. Our other concerns about why they manipulated data in our account were ignored. Then we received another email saying that the deposit was released and we should contact a bank. When inquiring again that the previous email said the deposit was taken we received another email that the deposit was indeed taken from our. Our other questions and concerns were completely ignored by DOCKX. Since, we do not consider the situation handled fairly towards us as customers, we request DOCKX to explain why the amount of deposit in our online account was manipulated if they used our deposit for the damage repair (which they failed to communicate), what was then covered by our insurance, and again reevaluate the whole situation and the amount of deposit they want to keep and if so to explain all concerns which were previously ignored. Kind regards, Asen Hristozov Attachments: - email chain conversation with the receipt attached - initial reservation payment with the deposit of 600 EUR - screenshot of our online account where the deposit was changed to 1600 EUR retrospectively

Afgesloten
J. P.
2/09/2024

Terugbetaling waarborg

Beste Ik heb op 14/08 de gehuurde wagen binnengebracht. Alles was in orde. De terugbetaling van de waarborg (€ 1.800,00) zou binnen de 5 werkdagen gebeuren. Meer dan 5 werkdagen later had ik nog geen terugbetaling ontvangen. Na contact met de service shop krijg ik als antwoord dat het soms tot 7 werkdagen kan duren. Dus, ok nog even geduld. Een aantal dagen later had ik nog altijd geen terugbetaling ontvangen. Dus, neem ik nog eens contact op met de service shop en ik krijg als antwoord dat de boekhouding op de hoogte is en ze gaan proberen dit prioritair te behandelen. Bijna een week na dit antwoord heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Als klanten hun factuur niet betalen en zullen proberen om dat prioriteit te geven en meer dan een week later hebben ze nog altijd niet betaald, hoe zouden jullie dan denken over de klantgerichtheid van dat bedrijf? Op jullie site staat ook dat de waarborg binnen 5 werkdagen terugbetaald wordt! Ik heb er begrip voor dat een terugbetaling langer dan 5 dagen kan duren, maar vermeld dan wel de werkelijke termijn op de site en stuur je klanten niet met een kluitje in het riet als het langer duurt. Ik zou me als willekeurige belanghebbende erge zorgen maken als een o´nderneming als Dockx niet i´nstaat is om een waarborg (tijdig) terug te betalen. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt!

Opgelost
I. G.
23/10/2023

Terugbetaling te veel aangerekend bedrag

Beste, Voor het huren van een aanhangwagen werd mij het dagtarief i.p.v. het tarief voor een halve dag aangerekend. Dit werd bevestigd door de medewerker in het kantoor te Herent. Hij beloofde dit ook in orde te brengen door in een terugbetaling van het te veel betaalde bedrag te voorzien. Na een herinneringsmail mijnentwege (waarop er niet meer werd geantwoord) heeft er behoudens vergissing mijnerzijds nu meer dan vijf weken na de initiële belofte en bijna drie weken na vermelde herinnering nog steeds geen terugbetaling plaatsgevonden.Dank alvast om gepast gevolg hieraan te geven.

Opgelost
M. C.
10/08/2023

Buitensporig administratieve kost

Beste, Ik huurde kort geleden een bestelwagen bij Dockx en zou een parkeerboete opgelopen hebben. Ik wist van niks tot Dockx mij hierover aanschreef, vragend de boete te betalen (€25) + een administratieve kost van €30(!). Nu, ik leef momenteel in (extreme) armoede, €30 betekent wel wat voor mij : dat is voeding die ik niet kan kopen. Ik kan dat niet zomaar missen.Ik betaalde de boete en schreef Dockx aan : graag een bewijs van de overtreding, aub, en de administratieve kost te normaliseren : de kost is meer als de boete zelf! Voor 10min. werk max.!Dockx antwoordde niet. Vorige week kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder vragend €30 te betalen (vóór 12/08). Ik schreef prompt terug dat ik dit aan mijn sociaal assistent (ocmw) zal doorgeven, maar deze is pas terug uit vakantie in september. Gisteren (09/08) kreeg ik mijn brief ongeopend retour... Ik ga naar de derde leeftijd toe en ben in een precaire situatie. Ik vrees voor gevolgen, oplopende kosten enz. Ik weet dat dit snel kan escaleren! Hoe-dan-ook : het lijkt mij onbetwistbaar dat een kost van €30 voor een boete van €25 niet naar verhouding is! €5 bijvoorbeeld is dit wel.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform