Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
defect vanaf dag 1
Geachte mevrouw/heer, Op 29/03/2025 kocht ik een ECAM610.75.MB met ordernummer HYDBE16698023 in uw winkel en betaalde ik er 899,91€ voor. Na 2 dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, bij het maken van recepten waarbij extra water gebruikt wordt, zoals thee, americano, long,... komt er maar 1 a 2 cm water in de tas. De rest lekt onder de machine uit het aanrecht op. Elke keer als we dit aan de hand hebben dan krijgen we de melding om het koffiedikbakje/lekbakje terug te plaatsen. Dit terwijl dit gewoon geplaats is. Dan kunnen wij ons toestel 3 dagen niet meer gebruiken. Daarna verdwijnt deze melding wel terug. Tot dat we opnieuw een recept met water maken natuurlijk . Op 09/04/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Jullie stellen voor om het toestel te retourneren, te wachten tot we het geld terug krijgen en het dan terug opnieuw te bestellen. Dit zou ik een goede oplossing vinden maar we hebben het toestel in pro gekocht en intussen staat het 600 euro duurder. Wanneer ik hier melding van maak wordt gezegd dat de prijzen in Italie geregeld worden en dat jullie hier niets aan kunnen doen. Dan is de vraag gesteld om Italie te contacteren. Daar krijg ik telkens de opmerking op dat dat lang kan duren en dat we maar 30 dagen hebben om het defecte toestel retour te sturen. Deze opmerking hebben jullie nu al 2 weken na elkaar gemaakt waardoor het voor ons voelt alsof jullie dit gewoon proberen te rekken tot na die 30 dagen zodat we het toestel dus niet meer retour kunnen sturen. Het enige dat we vragen is een werkend toestel voor de prijs die we betaald hebben. En dus ook geen herstelling omdat het hier om een DOA gaat en we hier dus zelf niets aan kunnen doen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet, Jens Bijlagen: • Orderbevestiging
Garantie en toch een bizarre factuur
Geachte mevrouw/heer, Op 26/08/2024 heb ik van u de factuur ontvangen met nr 3314008085 voor het bizarre bedrag van € 0,07. Dat moet echter een vergissing zijn omdat het gaat over een omruiling tijdens de garantieperiode. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken, en deze te crediteren.
Defect wegens achterstallig onderhoud
26 december 2023 aangekocht, 15 maart 2024 defect: melkschuimer werkt niet. Proper en kraaknet bij Krëfel te Lier (daar aangekocht) ter reparatie onder garantie binnen gebracht. Werd opgestuurd naar Delonghi.Verdict: na 57 keer geprobeerd te hebben (57 keer!!!!) wegens achterstallig onderhoud zou de aansluiting van de melkopschuimer aan het toestel de oorzaak zijn, €75 te betalen of geen toestel. Op afstand valt niet te zien wat men bedoelt dus maar €75 betalen en uitleg halen wanneer toestel terug in winkel is. 4 mei 2024: Blijkt dat de klant zelf onmogelijk dit kan schoonmaken!! Ook: na élk gebruik wordt van begin af aan alles schoongemaakt zoals voorgeschreven in de handleiding in de verpakking. Hier staat niet in vermeld dat men de zgn aansluiting ook zou moeten schoonmaken, dit kàn ook niet!! Men heeft, ik geloof er niets van, zogezegd een nieuwe melkkan geleverd wat niet te controleren valt en zeker niet zoals ik het toestel terug ontvangen heb: vuile melkkan + vuile aansluiting beiden met opgedroogde melk, dit ook aan de mond waar de koffie uitkomt en de kabel...gewoonweg vies en onhygiënisch!! Over achterstallig onderhoud gesproken!!Men kan niet garanderen dat dit niet meer voorvalt dus binnen een x aantal maand wéér €75 betalen?? Wat houd dan garantie in?? Maar ja, zij hebben €75, ik een vies 2e hands toestel met een waardeloze garantie!!
Niet toepassen garantie
Beste, Op 10.10.2023 werd door mij een volautomatisch espressomachine gekocht, na gebruik van een week dienden we het toestel reeds te ontkalken. Twee weken later dienden we dit al opnieuw te doen wat na contactname met de firma niet normaal bleek. Toestel werd opgestuurd naar DeLonghi en we krijgen nu factuur van € 159 voor herstelling. Het is toch garantie. Nieuw toestel kostte €264,99... we hebben ook de optie om het toestel NIET te laten herstellen en dienen dan ook nog € 20 verzendkosten te betalen. De wereld op zijn kop.
Koffiemachine kwijt
Beste,Ik stuurde op 10 aug 2023 mijn magnifica s toestel voor herstelling nr De’longhi. Ik kreeg de rekening van 159 eur te betalen,wat ik onmiddellijk deed via overschrijving. Dan hoorde ik 2 weken niets meer. Na mail van mij uit kreeg ik te horen dat jullie mijn toestel verloren gedaan hadden en ik een refurbished toestel zou ontvangen. Ik belde nr jullie klantendienst en kreeg een Nederlander aan de lijn die me helemaal niet kon helpen.terug mails verzonden en 1 maand geleden zouden jullie een toestel opgestuurd hebben, maar naar een totaal ander adres! Ik kreeg hier mails over van bpost. Ik contacteerde bpost en de’longhi om te melden dat het adres fout was. Beide vertelde me dat ze niets konden ondernemen. Nu dus 1 maand verder: geen nieuws,geen toestel en geen verontschuldiging of contact. Graag had ik dus een nieuw toestel ontvangen en mijn 159 eur teruggestort, voor de 3 maanden tijd dat ik hierin heb gestoken en dat jullie klantendienst naverkoop echt met mijn voeten heeft zitten spelen. Ongehoord!Hoopvolle groeten.
Beloofde cadeaupakket wordt niet gegeven
Ik kocht op 11/01/2021 een volautomaat Magnifica S Smart ECAM250.33.TB. Ik wilde mijn product registreren voor de verwenpakketactie via het registratieformulier. Er wordt daar onder meer de EAN-code (streepjescode) gevraagd. Die zou volgens het formulier moeten beginnen met 8004, maar de streepjescode op het product en op de doos is 56132C8811_00_0819. Deze code wordt echter niet aanvaard, enkel iets dat begint met 8004, maar wat?? Via het Contact Form vraag ik hulp. Via mail laat support.delonghi.be.nl@delonghigroup.com me weten dat het de dienst Acties en promoties is die dit moet oplossen, mailadres info@hashting.com. Na ettelijke mails met deze dienst heb ik nog steeds, we schrijven 18/2/2021, geen enkel antwoord ontvangen. Intussen is de einddatum van de actie uiteraard verlopen. Het gaat mij niet zozeer over het cadeau maar om het principe. Een topmerk als Delonghi hoeft dit soort acties niet te doen. Als je het dan toch doet, kom dan alsjeblief je beloftes na en verlaag je niet tot plat boerenbedrog. Dat is gewoonweg vernederend en een sterk merk onwaardig.
Problemen met afrekening
Tijdens het weekend van 1 april versturen wij een aanvraag voor herstelling op ons Delonghi (vol automatisch) koffietoestel dat ondertussen 8 à 9 jaar oud is. Het betrof een lek links onderaan het toestel.In de loop van de week die daarop volgt ontvangen wij een mail waarin jullie een bedrag van 163€ vermelden (BTW incl.) voor de herstelling. Achteraf gezien is het wel straf dat jullie zo wisten wat er hersteld moet worden, maar we gaan tenslotte akkoord. Enerzijds omdat een soortgelijk toestel tussen de 550€ en 750€ kost, anderzijds het ecologisch standpunt, dat het perfect herstelbaar is dus waarom een nieuw toestel kopen.Op 10/04/2018 ontvangen wij een mail dat we de technieker 17/04 mogen verwachten.Op 17/04/2018 komt de technieker langs nadat hij ons 10 minuten vooraf had opgebeld. Hij komt binnen zet het toestel aan, ziet waar dat de lek zich situeert, doet de machine open en vervangt het ventielpompje. Hij zet nadien alles terug in elkaar, vet een aantal onderdelen nog in en wat administratie. Hij rekent 163€ af. Verplaatsing, vervangen van het defecte onderdeel, werkuren (1/2u) en wat vaseline.Na wat nadenken, gaan we op internet zoeken wat dat onderdeel effectief kost. In Nederland (online onderdelenshop) hebben we hetzelfde onderdeel gevonden voor 11€ (excl. BTW en verzending). Omdat we weten dat onderdelen in Nederland vaak goedkoper (10% à 15%) zijn dan hier in België maken we er tout court 15€ van. Wat wil zeggen dat jullie voor de verplaatsing en werkuren meer dan 145€ aanrekenen. Gezien de afstand van jullie hoofdkantoor in Mechelen, waar dat alles verwerkt werd, zijnde 10 km en +/- 15 minuten rijtijd en het halfuur dat de technieker heeft gewerkt, vinden wij deze aanrekening buiten proportie. Zeker gezien de hoedanigheid van de herstelling en de kostprijs van het onderdeel.Tot dusver zijn we zeer tevreden over toestel en de kwaliteit ervan (we raden dit aan veel mensen aan) alsook van jullie service en daarom hopen wij ook op een correcte afhandeling van onze klacht.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten