Terug

defect vanaf dag 1

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. H.

Naar: De’Longhi Appliances

16/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 29/03/2025 kocht ik een ECAM610.75.MB met ordernummer HYDBE16698023 in uw winkel en betaalde ik er 899,91€ voor. Na 2 dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, bij het maken van recepten waarbij extra water gebruikt wordt, zoals thee, americano, long,... komt er maar 1 a 2 cm water in de tas. De rest lekt onder de machine uit het aanrecht op. Elke keer als we dit aan de hand hebben dan krijgen we de melding om het koffiedikbakje/lekbakje terug te plaatsen. Dit terwijl dit gewoon geplaats is. Dan kunnen wij ons toestel 3 dagen niet meer gebruiken. Daarna verdwijnt deze melding wel terug. Tot dat we opnieuw een recept met water maken natuurlijk . Op 09/04/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Jullie stellen voor om het toestel te retourneren, te wachten tot we het geld terug krijgen en het dan terug opnieuw te bestellen. Dit zou ik een goede oplossing vinden maar we hebben het toestel in pro gekocht en intussen staat het 600 euro duurder. Wanneer ik hier melding van maak wordt gezegd dat de prijzen in Italie geregeld worden en dat jullie hier niets aan kunnen doen. Dan is de vraag gesteld om Italie te contacteren. Daar krijg ik telkens de opmerking op dat dat lang kan duren en dat we maar 30 dagen hebben om het defecte toestel retour te sturen. Deze opmerking hebben jullie nu al 2 weken na elkaar gemaakt waardoor het voor ons voelt alsof jullie dit gewoon proberen te rekken tot na die 30 dagen zodat we het toestel dus niet meer retour kunnen sturen. Het enige dat we vragen is een werkend toestel voor de prijs die we betaald hebben. En dus ook geen herstelling omdat het hier om een DOA gaat en we hier dus zelf niets aan kunnen doen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet, Jens Bijlagen: • Orderbevestiging

Bemiddeling door Testaankoop 24 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform