Tijdens het weekend van 1 april versturen wij een aanvraag voor herstelling op ons Delonghi (vol automatisch) koffietoestel dat ondertussen 8 à 9 jaar oud is. Het betrof een lek links onderaan het toestel.In de loop van de week die daarop volgt ontvangen wij een mail waarin jullie een bedrag van 163€ vermelden (BTW incl.) voor de herstelling. Achteraf gezien is het wel straf dat jullie zo wisten wat er hersteld moet worden, maar we gaan tenslotte akkoord. Enerzijds omdat een soortgelijk toestel tussen de 550€ en 750€ kost, anderzijds het ecologisch standpunt, dat het perfect herstelbaar is dus waarom een nieuw toestel kopen.Op 10/04/2018 ontvangen wij een mail dat we de technieker 17/04 mogen verwachten.Op 17/04/2018 komt de technieker langs nadat hij ons 10 minuten vooraf had opgebeld. Hij komt binnen zet het toestel aan, ziet waar dat de lek zich situeert, doet de machine open en vervangt het ventielpompje. Hij zet nadien alles terug in elkaar, vet een aantal onderdelen nog in en wat administratie. Hij rekent 163€ af. Verplaatsing, vervangen van het defecte onderdeel, werkuren (1/2u) en wat vaseline.Na wat nadenken, gaan we op internet zoeken wat dat onderdeel effectief kost. In Nederland (online onderdelenshop) hebben we hetzelfde onderdeel gevonden voor 11€ (excl. BTW en verzending). Omdat we weten dat onderdelen in Nederland vaak goedkoper (10% à 15%) zijn dan hier in België maken we er tout court 15€ van. Wat wil zeggen dat jullie voor de verplaatsing en werkuren meer dan 145€ aanrekenen. Gezien de afstand van jullie hoofdkantoor in Mechelen, waar dat alles verwerkt werd, zijnde 10 km en +/- 15 minuten rijtijd en het halfuur dat de technieker heeft gewerkt, vinden wij deze aanrekening buiten proportie. Zeker gezien de hoedanigheid van de herstelling en de kostprijs van het onderdeel.Tot dusver zijn we zeer tevreden over toestel en de kwaliteit ervan (we raden dit aan veel mensen aan) alsook van jullie service en daarom hopen wij ook op een correcte afhandeling van onze klacht.