Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. D.
27/08/2025

Groeimelk merk Delhaize

Beste, ik koop steeds groeimelk van het merk Delhaize aan, voor mijn dochter. Aangezien deze beperkt voorradig is in de winkel, koop ik elke keer een pak als ik in Delhaize kom. Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van het product niet meer in orde is. Er zitten grote brokken in de melk. De vervaldatum is nog tot 2026. Ik heb contact opgenomen met de klantendienst en kreeg hierbij onderstaande bericht: Graag komen wij terug op uw melding betreffende de kwaliteit van (product). Uw melding werd onderzocht door onze interne kwaliteitsdienst, graag lichten wij u de resultaten van het onderzoek toe; Al onze producten worden aan regelmatige en strenge kwaliteitscontroles onderworpen. Tot onze grote spijt is het, ondanks deze strikte opvolging, nooit volledig uitgesloten dat kleine fouten zich, in uitzonderlijke gevallen, toch voordoen. Uit de beoordeling is gebleken dat er geen andere, gelijkaardige klachten, bekend zijn bij ons. Het gaat momenteel om een éénmalig en geïsoleerd geval. Het spreekt voor zich dat we het betrokken product nauw in het oog blijven houden om mogelijke structurele problemen met zekerheid uit te sluiten. Wij danken u alvast voor de melding, als u in de toekomst nog problemen mocht vaststellen met een product gekocht bij Delhaize, aarzelt u dan niet ons dit opnieuw te melden. Toen ik terug heb gestuurd of ik de overige 10 brikken groeimelk, waar ook brokken in zitten, kon terug brengen naar de winkel kreeg ik enkel de melding dat een omruiling in de winkel steeds kan binnen de 14 dagen na aankoop. Aangezien deze termijn verstreken is, kan ik deze dus niet omruilen. Ik ga echter geen groeimelk geven aan mijn dochter, waar er zo een grote brokken in zitten. Graag had ik een oplossing verkregen voor dit probleem.

In behandeling
J. W.
20/08/2025

Promoties bij online bestellingen worden niet uitgevoerd

Beste, Delhaize hanteert een bizar systeem van prijzen en promoties bij hun online bestellingen. De meeste promoties bij Delhaize zijn gebaseerd op één van de drie volgende types: Type A: X kopen, N gratis bvb 2 kopen 2 gratis, oftewel een korting van N+X/X % (bvb 50%) op voorwaarde van X (bvb 4) units aankoop; Type B: X kopen, N tegen halve prijs, oftewel een korting van N/2+X/X % (bvb 25%) op voorwaarde van X (bvb 4) units aankoop. Type C: vanaf totaalbedrag van Y euro, Z euro korting. Vaak in combinatievorm, bvb, voor 100 euro kopen, 5 euro korting. Voor 150 euro kopen, 10 EUR korting. Voor 200 EUR kopen, 20 EUR korting. Deze korting type geldt vaak enkel online. Delhaize staat er bekend om om een dure supermarkt te zijn. De standaardprijzen zijn van de hoogste vergeleken met de concurrenten. Enkel via de promoties worden hun prijzen nog relatief aantrekkelijk. Ze moedigen aan om via hun online systeem te bestellen, door middel van de Type C promos, die enkel online gelden. Nu is er een redelijk groot probleem bij Delhaize bij het aanleveren van de goederen. Uiteraard begrijpelijk, gezien we hier spreken over levensgoederen, met beperkte houdbaarheid. Maar toch, opmerkelijk hoe bijna elke online bestelling die ik er al plaatste, altijd maar ontbrekende producten had, vaak net die producten die betrokken zijn in promo deals. Iets dat bij Colruyt, weliswaar een winkel met veel minder producten in de aanbieding, toch veel minder voorkomt. Een reservatie online, blijkt dus geen product in stock daadwerkelijk te reserveren. Iets wat de support dienst me ook heeft per email bevestigd. Ze worden enkel gereserveerd bij picking. Hun voorraad wordt wel gecontroleerd in het online aanbod, maar dus eerder via een soort schatting. En daar wringt het schoentje. Want wat ze bij Delhaize dus doen, is enerzijds klanten lokken met promoties door middel van hogere aankoopbedragen en meer producten te kopen, maar anderzijds gaan ze veelvuldig producten niet leveren. Dit heeft tot gevolg dat je bij Delhaize bijvoorbeeld voor 204 EUR een bestelling kan plaatsen, met verschillende X+N (type A en B) promoties, en een korting van 20 EUR (type C) op het totaalbedrag. Mooi, denk je dan. Maar vaak, komen ze bij levering dan doodleuk vertellen, dat ze een paar producten niet in stock hadden. Voor die producten, ben je dan de X+N (type A/B) korting kwijt, maar doordat daardoor ook het totaalbedrag daalt, hanteren ze bij de order plots ook een andere totaalbedrag korting. Zo heb ik al meermaals mogen ondervinden dat ik bij mijn online order verschillende producten niet geleverd krijg, én dat mijn totaalbedrag van de order, ook nog eens verhoogt. Dat lijkt me niet wettelijk. In mijn ogen, als je een order plaatst om iets aan te kopen, verbind je je er aan toe om als verkoper aan die voorwaarden de producten te verkopen. Bijvoorbeeld bij een 4+4 promotie, en je bestelt 8 producten aan 2 EUR het stuk, kan je als verkoper toch onmogelijk vertellen "sorry, ik had er maar 7 in stock" en dan de koper 7 producten aanbieden aan 14 EUR, ipv 8 producten aan 8 EUR. Volgens mij, ben je dan als verkoper verplicht om de 7 producten aan dezelfde prijsvoorwaarden te verkopen, maw aan 4/8 van de prijs, dus 7 x 2 EUR x 4/8 = 7 EUR. Anders geraakt het hek van de dam. Je kan dan binnenkort autoverkopers zien afkomen met promoties a la "1 auto kopen, 1 gratis krijgen" en dan altijd doodleuk vertellen "oh, sorry, ik had er maar eentje meer in stock". Ook met de type C promoties, lijkt het me een hiaat voor misbruik indien je de originele promotie niet honoreert. Bij Delhaize geldt vaak 20 EUR voor 200 EUR bestelling, 10 EUR vanaf 150 EUR, 5 EUR vanaf 100 EUR, of dergelijke promo met via AI aangepaste totaalbedragen. Een totaal van 204 EUR wordt dan 184 EUR op de rekening. Wel, dan kan Delhaize ervoor kiezen om doelbewust 5 EUR niet te leveren. Want dan gaat de totaalprijs stijgen van 184 EUR naar 189 EUR én moeten ze 2 producten niet aanleveren. Lijkt me logisch dat als de leverancier bepaalde producten niet kan/wil leveren, de originele totaalprijs promotie nog steeds geldig blijft. Deze zaken kunnen onmogelijk als handelspraktijk toegelaten worden. En aan het aantal producten die niet in stock zijn bij Delhaize, al jaren lang, lijkt het er ook wel op dat ze ofwel doelbewust die strategie gebruiken om hun winsten te verhogen, ofwel bewust zijn van het probleem maar doelbewust het niet willen oplossen. Kunnen jullie adviseren over de legaliteit van deze zaak? Ik zou graag een klacht willen indienen dan, voornamelijk om deze handelspraktijken te stoppen. Voorlopig heb ik een 12 EUR (+-, ik kan mijn oorspronkelijke klacht niet zelf zien - dossier dossier 03314081) verloren, en heb ik na wat zagen 5,00 EUR (in punten) teruggekregen. Dit was al de derde klacht op dit onderwerp. De andere twee keren heb ik wel het volledige verlies teruggekregen na de klacht. De teruggave van de volledige promo in deze aankoop is zeker niet prioritair voor mij. Ik zou wel absoluut willen dat A) Delhaize het probleem erkent; B) Delhaize belooft om op korte / middellange termijn het probleem aan te pakken, door of/en met meer zorg te werken bij de reservaties zodat producten altijd geleverd worden of/en promotievoorwaarden altijd blijven gelden indien zij als leverancier bepaalde producten niet aanleveren; C) Delhaize een bijkomende geste van 500 punten aanbiedt zodat op zijn minst de totaalprijs promotie van 20 EUR in de bewuste bestelling gegeven is (nu 10 EUR korting en reeds 5,00 EUR in punten ontvangen). Met dank, Joeri Willems

In behandeling
P. K.
1/08/2025

spaaractie reiskoffers

Bij het willen inruilen van ingevulde spaarkaarten, werd verteld dat deze spaaractie niet geldig was, omdat de leverancier van Delhaize zijn verplichtingen tot leveren van de reiskoffers niet was nagekomen. Dit is een probleem van Delhaize, maar niet van de klant. De klant spaart voor die reiskoffers. De klant bezoekt zelfs een keer meer een Delhaize ipv een andere supermarkt, speciaal voor die spaaractie. Delhaize moet zijn verplichtingen ten aanzien van de klant nakomen, en volle spaarkaarten inruilen tegen de reiskoffers. Nu kan men spreken van oplichting van de klant.

In behandeling
N. V.
31/07/2025

Reclame vanaf vandaag maar niet op voorraad

Beste, ik wil voor de eerste keer een online bestelling plaatsen bij Delhaize voor Douwe Egberts koffie, dessert, gemalen, 250 gr., er is vanaf vandaag 31/7/2025 en tot 6/8/2025 een promotie van -50% op de aankoopprijs. Ik zet mijn bestelling van 20 pakjes in mijn winkelmandje en vul alles in wat er gevraagd wordt, ik wens de betaling af te ronden maar dan komt de melding dat het product niet meer voorradig is. Ik probeer nog 3 andere vestigingen om het daar op te halen maar helaas. Ik heb telefonisch contact opgenomen om te vragen of ik de koffie kon reserveren aan dezelfde prijs maar dat kon niet, alsook het product kopen rechtstreeks in de winkel aan die voorwaarden is niet mogelijk. Wat mij frustreert is dat het aanbod vanaf vandaag geldig is, maar dat het niet mogelijk is om het te kopen. Mag ik vriendelijk op uw hulp rekenen om dit aan te kaarten en dat er misschien een oplossing kan gevonden worden? Alvast hartelijk dank voor uw bereidwillige medewerking! Met vriendelijke groeten! Nadine Van Gestel

Afgesloten
N. D.
31/07/2025

persoonlijke? edeals : klucht

Beste, ik krijg al maanden volledig ONGEPERSONALISEERDE edeals. Productsoorten waarvan ik nooit eerder ook maar iets kocht, voedselcategorieën die ik nooit koop. Dit is volgens mij gewoon een manier om artikelen te doen kopen omdat je dan extra punten kan verzamelen. Waarvoor dient een gepersonaliseerd spaarprogramma als er amper iets persoonlijk aan is? schandalig!

Afgesloten
G. H.
30/07/2025

Nepadvertenties

Steeds als Delhaize een promotie in zijn folder zet is het niet geleverd of uitverkocht! Ik ben elke dag 2 maal naar de Delhaize in Mol geweest en eenmaal in Dessel. Skyr 2 kopen , 2 gratis. Geen enkel potje in de aanbieding? Dit is niet alleen voor de Skyr maar vaak zijn die promoties gewoon niet aanwezig... Ik heb van Delhaize een niets zeggend antwoord gekregen dat vaak deze producten direct uitverkocht zijn? Ik ga o 9.00 naar de winkel maar niets in de rekken? Ze wensen me veel geluk bij de volgende keer!!! Keer op keer , een loterij! Diet zijn pure lokadvertenties ! Mijn vraag is kan dit zo maar ... Vriendelijke groet, Hermans Guy.

Afgesloten
L. L.
14/05/2025

extra aanrekening bij levering vloeistoffen

Bij leveringen aan huis wordt een extra kost aangerekend wanneer de hoeveelheid vloeistof een bepaalde inhoud overschrijdt. Stel je bestelt een promotie van 2 + 2 Vittel in promotie en nog een pak Perrier er bij, dan wordt extra kost aangerekend. Dat kan je geen promotie noemen, want het promotievoordeel wordt hierbij te niet gedaan. Ik vind dit geen consumentenvriendelijke maatregel en heb dus de promotie aan mij voorbij laten gaan. Om mij als klant te blijven kunnen dienen, verzoek ik dringend om deze onvriendelijke maatregel af te schaffen. Indien u bang bent voor excessieve aankopen, stel ik voor het aantal aan te schaffen drankpakken te begrenzen tot bijv 2 of 3 promotiepakketten en niet extra te laten betalen voor levering van vloeistoffen.

Afgesloten
C. M.
11/03/2025

AANGEDUIDE RAYONPRIJS WORDT NIET TOEGEPAST AAN KASSA VOOR IEDEREEN

Ik kwam Delhaize Grote Markt Blankenberge binnen op 7/3/25 en zag "verse friet" in de aanbieding staan à 1€61; dik zwart geprint op etiket. Aan de kassa werd mij 2 X 1,79€ aangerekend ipv 1€61. Mijn bezwaar bij Delhaize werd weggewimpeld door te zeggen dat de dikke zwarte prijs was voor klanten die vorige maand voor 99€ gekocht hadden met hun Pluskaart. Ik had niet voldoende aankopen vorige maand en moest dus de volle prijs betalen. Ik vind dit DISCRIMINEREND en MISLEIDEND. Ik kan begrijpen dat goede klanten een extra % krijgen aan de kassa ; maar wie weet nu nog voor hoeveel ze vorige maand hebben gekocht? Wie verwacht dat de dikke aangeduide prijs niet algemeen geldig is, maar voor sommige klanten geldt de klein gedrukte prijs? Ik ga ervan uit dat een prijsaanduiding in een rayon universeel, transparant en niet discriminatoir hoort te zijn. Klanten misleiden door dikgedrukte lagere prijzen aan te kondigen in de rayon en aan de kassa de kleingedrukte prijs aan te rekenen is s niet klantvriendelijk en misleidt de klant . Mijn doel is om de prijs doorzichtig en voor iedereen geldend aangeduid te zien in de rayons; goede klanten kunnen dan nog een % extra krijgen op hun eigen kasticket wanneer ze voldoen aan de voorwaarden. Wat zegt de wetgeving hierover? Is dit toegelaten?

Afgesloten
D. V.
10/12/2024

Misleidende kortingspercentages actie KitchenAid

Beste, ik spaar momenteel mee voor de KitchenAid actie bij Delhaize, meer bepaald voor de eenvoudige braadpannen in aluminium. Een snelle search op de webpagina van KitchenAid leerde me zonet dat de door Delhaize geadverteerde kortingspercentages met deze actie niet kloppen. Ze vermelden een adviesprijs (door hun fabrikant KitchenAid geleverd, staat erbij) die een stuk hoger ligt dan de actuele prijs (niet afgeprijsd!) waaraan je de pannen op de website van KitchenAid zelf kan kopen. De prijs zonder zegels voor een gewone braadpan 20 cm zou volgens Delhaize 59,99€ zijn, op de website van KitchenAid vind ik deze voor 39,90. Er is dus geen 66% korting op deze pan als je de hele stickerkaart vol hebt, maar wel 50%. Mij lijkt dat dit voor deze producten kunstmatig is opgesmukt en ik vind dit zeer vervelend naar vertrouwen toe in de winkel. Het is alvast voor de drie braadpannen en de wok het geval. Bij de wok kom je zelfs uit op maar -37% korting in plaats van de beweerde 62%... Vriendelijke groeten.

Afgesloten
J. N.
14/11/2024

aanbod met spaarzegels

Delhaize lanceert regelmatig promo-acties met spaarzegels. Bij vorige gelegenheden kreeg ik meermaals te horen dat de met korting aangeboden producten helaas 'nog niet' of helaas 'niet meer' voorradig waren. Tot het einde van de inruiltermijn van de zegels. De huidige actie betreft producten van Kitchenaid en loopt sedert 7/11 jl., tot 8 januari 2025. De zegels kunnen ingeruild worden tot 15 januari 2025. Sedert 7/11 heb ik de winkel meermaals bezocht (ik woon vlakbij) maar de betrokken producten (meer bepaald de elektrische toestellen) waren nooit in voorraad. In publiciteit wordt aangegeven dat van de elektrische toestellen slechts een 'beperkte voorraad' beschikbaar is, doch het kan niet en is onwettelijk dat de vanaf 7/11 aangeboden producten reeds vanaf het begin uitverkocht zijn. Mijn klacht betreft de winkel Hippodroom, Museumstraat 30, 2000 Antwerpen maar de winkelverantwoordelijke verzekert mij dat het probleem bij alle Delhaizewinkels hetzelfde is: "wij bestellen, maar Kitchenaid levert niet" (hetgeen natuurlijk geen excuus is). De consument wordt gelokt met promo-acties, waarvoor geen voldoende voorraad beschikbaar is.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform