Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. V.
14/08/2025

Reclame en levering

Hallo, Sinds een week of meer heb ik geen toegang meer tot mijn account van de standaard. Er verschijnt steeds een grijs scherm met vragen over 'reclame'.Ik wil daar niet op ingaan. Hoe kan ik daar vanaf ? Ik heb al dertig jaar de Standaard maar begin me nu verschrikkelijk dood te ergeren. Heb sinds vorige week vrijdag geen enkele krant meer ontvangen. En digitaal geraak ik er ook niet meer in omwille van de reclame... Van Duffel Laurens, Linden

Opgelost
L. D.
7/08/2025

ik ontvang regelmatig geen krant

Regelmatig ontvang ik geen krant niettegenstaande dat ik dat al tientallen keren heb gemeld aan de klantenservice

Opgelost
F. D.
30/07/2025

Levering van krant

Beste, Sedert de dag dat de krantenbedeling niet meer door bpost maar door een ander verdeelbedrijf wordt uitgevoerd en tot op vandaag, hebben wij te klagen over significant late levering en of het niet leveren van de krant De Standaard. De noodmaatregel aangeleverd door Media Huis - een vignet om gratis een krant te verkrijgen in de winkel - is voor ons niet werkbaar vermits we op 9km wonen van de dichtst bij zijnde winkel. Het leveringsprobleem wordt iedere keer on-line gemeld en ik heb reeds meerdere keren telefonisch mijn beklag gemaakt. Ik word daarbij steeds met beloften tot verbetering zoet gehouden. Het probleem wordt niet degelijk aangepakt. Mijn vraag aan Test Aankoop is om stevige druk uit te oefenen op De Standaard om het probleem definitief op te lossen. Met dank en vriendelijke groeten.

In behandeling
J. D.
19/07/2025

Levering van de krant

Beste, Sinds een drietal maanden kiest de uitgever van De Standaard voor een nieuwe bezorger van de krant. We hebben een abonnement dat voorziet in zowel een papieren krant als digitale toegang. We hebben in heel deze periode nagenoeg geen enkele weekendkrant ontvangen. We zitten ondertussen aan de 11-de niet ontvangen weekendkrant. We vullen getrouw de 'bezorgingsmelding' in, maar behalve een automatische bevestiging is daarvan geen effect te zien. Dat de klantendienst de informatie doorgeeft aan de bezorger heeft in dit geval duidelijk geen effect. Ons krantenabonnement wordt elke keer met één dag verlengd, maar dat vind ik ondertussen lang niet meer voldoende als compensatie. We hebben betaald voor een dienst die hier duidelijk niet geleverd wordt. Dat alle krantenuitgevers tegelijk een andere leverancier gekozen hebben, betekent ook dat de concurrentie hier niet kan spelen. Met vriendelijke maar ongeduldige groet, Johan Deprez

In behandeling
P. T.
7/07/2025

Geen levering

Geachte heer/mevrouw, Op 9 april ben ik een Full Plus abonnement aangegaan bij De Standaard, met de duidelijke bedoeling om zes keer per week de papieren krant thuis te ontvangen: zowel op weekdagen als in het weekend. Sindsdien heb ik drie betalingen van telkens €52 uitgevoerd, wat neerkomt op een totaal van €156 voor een dienst die ik in de praktijk slechts deels ontvangen heb. In de voorbije drie maanden heb ik minstens 40 keer geen krant ontvangen. In sommige gevallen kreeg ik de verkeerde krant. Vooral de afgelopen maand is het volledig misgelopen. Geen enkele krant werd geleverd, ondanks het feit dat mijn abonnement nog actief was. Ik heb intussen meermaals melding gemaakt van deze problemen via jullie website, telkens wanneer de krant niet bezorgd werd. Ook heb ik via de site een klacht ingediend (meer dan een maand geleden), maar ik heb hierop geen enkele reactie ontvangen. Vorige week nam ik telefonisch contact op met jullie klantendienst, waar mij beloofd werd dat ik op de hoogte zou worden gehouden. Ook daar heb ik niets meer van gehoord. Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met jullie klachtendienst om mijn abonnement stop te zetten. Het antwoord dat ik kreeg was allesbehalve behulpzaam of klantvriendelijk. Men wilde enkel een volgende betaling blokkeren, maar bood geen oplossing of compensatie aan voor de reeds betaalde maanden waarin ik de krant nauwelijks of niet ontvangen heb. Ik wil dan ook uitdrukkelijk mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken. Niet alleen is er sprake van een gebrekkige dienstverlening, er is ook een volledig gebrek aan communicatie vanuit jullie kant. Jullie systeem registreert nochtans dat de krant niet geleverd werd, maar er wordt geen enkele actie ondernomen. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik als klant tientallen keren manueel moet melden dat een product waarvoor ik betaal, niet geleverd wordt. Concreet vraag ik een terugbetaling van ten minste twee van de drie betaalde maanden, aangezien ik slechts een fractie van de beloofde leveringen effectief ontvangen heb. Met "Je abonnement werd ter compensatie verlengd met 1 papieren krantdag" ben ik niets aangezien de krant toch nooit komt. Ik vertrouw erop dat De Standaard deze klacht ernstig neemt en alsnog tot een correcte en redelijke oplossing komt. Met vriendelijke groet

In behandeling
S. K.
12/06/2025

levering van de krant

Beste de levering van onze krant verloopt chaotisch, soms wel een krant tijdig in de bus, soms geen krant, soms wordt de krant op de oprit geworpen vanuit de auto. het niet leveren van de krant (vooral in het weekend -al drie zaterdagen op rij geen krant) is storend. kan daar wat aan gedaan worden. groeten Stefaan stefaan.keppens@skynet.be

Afgesloten
B. S.
7/06/2025

Terugkerende Leveringsproblemen Krant Onvoldoende reactie

Geachte mevrouw/heer, Ik beh een abonnement bij Mediahuis voor De Standaard (dagelijks papieren krant). De afgelopen tijd heb ik al verschillende kranten niet ontvangen (de 4 laatste zaterdagkranten : NIET ontvangen). Telkens heb ik daar braaf melding van gemaakt bij de krant. Daarbij wordt gemeld dat ze het gaan onderzoeken en de bezorger gaan contacteren. Na een eerst klacht (eind April) stel ik vast dat ik daar nog geen reactie heb op ontvangen, noch een verbetering van de levering. Ik krijg wel telkens een extra abonnementsdag, maar dat in geen compensatie wanneer je voor 4 zaterdagkranten (extra bijlages en ook duurder) 4 dunne weekdagen erbij krijgt. De vouchers die ter beschikking werden gesteld brengen geen soelaas wanneer er geen kranten meer beschikbaar zijn in de verkooppunten. Ik heb dit al per mail aangekaart bij de klantendienst, heb een oplossing gevraag en een meer correcte compensatie (bvb terugstorten van de waarde ven de niet ontvangen, ipv eenzijdig verlengen), maar heb daar geen reactie op ontvangen. Na contactname per telefoon, verneem ik dat er pas wordt ingegrepen vanaf een derde melding. Da's ondertussen al een maand geleden, dus dat ingrijpen is rijkelijk laat. De helpdeskmedewerker googlet waar ik woon en merkt op dat ik in een doodlopende straat woon. Ik woon daar al 25 jaar en heb zelden problemen gehad met de vorige krantenbezorger, noch met andere pakjesdiensten zoals postnl, bpost, fedex, dpd, ... Daarenboven krijg ik de krant ook tijdens de week, dus ze vinden me wel en de brievenbus dus ook. De medewerkster vraagt dan de locatie van mijn brievenbus (die staat er al jaren en op vrijdag heb ik mijn krant ontvangen, wat kan dat er dan mee te maken hebben?) Mogelijks vragen die ze al veel eerder hadden kunnen stellen, maar niet hebben gedaan. Met zo'n hakkele dienstverlening krijg ik dan ook nog de melding dat mijn abonnement duurder zal worden. Ik begrijp dat er nog klanten soortgelijke klachten hebben, dat een oplossing niet eenvoudig is, maar wens een structurele en blijvende oplossing, de naleving van onze overeenkomst, ofwel de nalevering van mijn weekendkrant op maandag, want dan kan er blijkbaar wel geleverd worden of een vergoeding voor de kranten die niet heb ontvangen heb. Met vriendelijke groeten, Bart

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
W. D.
11/04/2025

Betalingsprobleem

Betreft : abonnement 000003677648 1. op ingevulde formulieren krijg ik geen antwoord 2. deze ochtend meer dan 10 minuten nutteloos wachten op chatbot contact (zie bijlage) 3. uw collega Tomas heeft op 14 maart beloofd dat er 1 maand geen abonnement moest betaald worden (zie bijlage 2). En toch is er in maart volledige som afgehaald. Ik vraag vriendelijk dat uw belofte deze maand wordt toegepast. Anders zal ik verplicht zijn om domiciliëring volledig te blokkerenrte beschrijving van uw probleem

Opgelost
M. D.
1/02/2025

geen krant

Beste Is het niet mogelijk mijn abonnement TWEE dagen te verlengen voor iedere keer dat ik geen weekendkrant krijg? Dat is toch een krant voor twee dagen? Hopelijk kunt u hierop ingaan? Vriendelijke groeten Martina Danckaert Veldstraat 15 9230 Wetteren

Afgesloten
E. A.
16/11/2024

Al drie maand geen krant

Ik heb al een tijdje een weekendabonnement. Sinds augustus krijg ik geen enkele krant. Elke zaterdag zit ik een halfuur aan de lijn en telkens wordt me hetzelfde beloofd: ze zouden het probleem bij een of andere verantwoordelijke aankaarten of de bezorger onder zijn voeten geven. Wanneer ik vraag om wat actiever naar mijn klacht te kijken is het antwoord steevast dat ze hun uiterste best doen. Mailen met de vraag voor meer uitleg levert alleen een wat lomp, automatisch antwoord terug. Het abonnement wordt telkens met een week verlengd, wat maakt dat ik ook mijn abonnement niet zomaar kan afzeggen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform