Terug

Geen levering

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. T.

Naar: DE STANDAARD

07/07/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 9 april ben ik een Full Plus abonnement aangegaan bij De Standaard, met de duidelijke bedoeling om zes keer per week de papieren krant thuis te ontvangen: zowel op weekdagen als in het weekend. Sindsdien heb ik drie betalingen van telkens €52 uitgevoerd, wat neerkomt op een totaal van €156 voor een dienst die ik in de praktijk slechts deels ontvangen heb. In de voorbije drie maanden heb ik minstens 40 keer geen krant ontvangen. In sommige gevallen kreeg ik de verkeerde krant. Vooral de afgelopen maand is het volledig misgelopen. Geen enkele krant werd geleverd, ondanks het feit dat mijn abonnement nog actief was. Ik heb intussen meermaals melding gemaakt van deze problemen via jullie website, telkens wanneer de krant niet bezorgd werd. Ook heb ik via de site een klacht ingediend (meer dan een maand geleden), maar ik heb hierop geen enkele reactie ontvangen. Vorige week nam ik telefonisch contact op met jullie klantendienst, waar mij beloofd werd dat ik op de hoogte zou worden gehouden. Ook daar heb ik niets meer van gehoord. Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met jullie klachtendienst om mijn abonnement stop te zetten. Het antwoord dat ik kreeg was allesbehalve behulpzaam of klantvriendelijk. Men wilde enkel een volgende betaling blokkeren, maar bood geen oplossing of compensatie aan voor de reeds betaalde maanden waarin ik de krant nauwelijks of niet ontvangen heb. Ik wil dan ook uitdrukkelijk mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken. Niet alleen is er sprake van een gebrekkige dienstverlening, er is ook een volledig gebrek aan communicatie vanuit jullie kant. Jullie systeem registreert nochtans dat de krant niet geleverd werd, maar er wordt geen enkele actie ondernomen. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik als klant tientallen keren manueel moet melden dat een product waarvoor ik betaal, niet geleverd wordt. Concreet vraag ik een terugbetaling van ten minste twee van de drie betaalde maanden, aangezien ik slechts een fractie van de beloofde leveringen effectief ontvangen heb. Met "Je abonnement werd ter compensatie verlengd met 1 papieren krantdag" ben ik niets aangezien de krant toch nooit komt. Ik vertrouw erop dat De Standaard deze klacht ernstig neemt en alsnog tot een correcte en redelijke oplossing komt. Met vriendelijke groet

Berichten (1)

DE STANDAARD

Naar: P. T.

22/08/2025

Beste Bij deze bevestig ik dat onderstaande klacht onderling met de klant afgehandeld werd. Met vriendelijke groet Robby Van Rossum Customer Services Manager Mediahuis Katwilgweg 2 B-2050 Antwerpen www.mediahuis.be Van: klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 7 juli 2025 15:46 Aan: onlineservice@standaard.be Onderwerp: Geen levering ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform