Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betreft: beroep op wettelijke garantie wegens non-conformiteit - Beko koelkast (model: RCHA270K30XBN
Geachte heer/mevrouw, Op 15 maart 2020 kocht ik een Beko-koelkast (model: RCHA270K30XBN) bij Electro Lommelen, inclusief een verlengde garantie van 5 jaar. Intussen is de verkoper failliet gegaan, en Beko weigert tussenkomst op basis van deze verlengde garantie. Ik wens hierbij echter een beroep te doen op mijn rechten onder de Belgische wetgeving inzake non-conformiteit van consumentenkoop (artikelen 1649bis en volgende van het Burgerlijk Wetboek). Een koelkast is een duurzaam consumptiegoed dat onder normale omstandigheden veel langer dan vijf jaar hoort mee te gaan. Het defect dat zich heeft voorgedaan (het koelgedeelte werkt niet meer, hoewel de diepvriezer nog functioneert) wijst op een verborgen gebrek dat zich manifesteerde bij normaal huishoudelijk gebruik, wat niet conform is met wat men redelijkerwijs mag verwachten van een toestel in deze prijsklasse. Ik verzoek u dan ook vriendelijk, doch dringend, om conform de wettelijke bepalingen over te gaan tot een volledige terugbetaling of vervanging van het toestel. Bij gebrek aan een constructieve oplossing binnen een redelijke termijn van 14 dagen vanaf ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor verdere stappen te ondernemen, waaronder het contacteren van de FOD Economie of het starten van een gerechtelijke procedure.
Herstelling buiten redelijke termij´
Geachte mevrouw/heer, Op 8/2/2023 kocht ik een Droogkast Beko DH8733GA01 bij Elektro Loeters en betaalde ik er 569 euro voor. Op 16 februari 2025 (2 jaar en 8 dagen) vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de was droogt niet meer. Elektro Loeters verwees me door naar u, service afspraak bij BEKO. Na telefonisch contact en uw advies om de droogkast resetten hebben we uw advies opgevolgd en zijn we met vakantie vertrokken. Begin maart stelden we vast dat het probleem niet opgelost is geraakt en namen we terug contact op. Inmiddels enkele maanden, vele telefonische vragen en 3 bezoeken van uw medewerkers later is het euvel nog steeds niet verholpen. Ondanks talrijke telefoons naar u (servicedienst van BEKO) met steeds het antwoord ´´ wachten op wisselstukken ´´ is het defect tot op heden niet hersteld en zitten we vandaag 4 maanden zonder droogkast. Voor ons is dit qua dienst na verkoop absoluut onaanvaardbaar. Slechts 1 week buiten garantie en rekening houdend met het feit dat reparaties (die binnen garantie vallen) binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik u om uw verantwoordelijkheid te nemen en dit product "als onder garantie" te beschouwen en aldus om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, een terugbetaling van de aankoopprijs. We kijken uit naar uw reactie, Tom Vermeulen Bijlagen: • Betalingsbewijs
garantie
Geachte, Kocht laatste 3 jaar 6 toetellen van Beko. Dacht degelijke toestellen voor redelijke prijs. Onlangs is een inbouw koelkast vriezer combinatie na 3 1/2 jaar kapot gegaan. Ik vind dit veel te snel. Op internet lees ik dat Beko 5 jaar waarborg geeft op keukentoestellen. Die info op internet klopt dus niet.
Garantie dampkap
Geachte mevrouw/heer, Op 24/1/24 kocht ik een dampkap HNU61425B bij een toeleverancier en betaalde ik er €189 voor. Na 6 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, de dampkaplamp is defect. Hiervoor heb ik jullie reeds ingelicht op 12 juli 2024. Bijkomend heb ik al verschillende keren contact gehad met de klantenservice. Verschillende malen heeft de klantenservice het nagelaten contact met mij op de nemen om het defect te repareren. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Verkoopbon
Vervangtoestellen worden maar niet geleverd
Reeds in februari 2024 namen wij contact op met Beko wegens een koelkast en microgolfoven die niet naar behoren werken. Beide toestellen vallen nog onder garantie. Na meerdere keren telefoneren, kregen we eindelijk een datum waarop de technieker zou langskomen. Dit was pas 2 maanden later, op 16 april 2024. De technieker constateerde dat beide toestellen vervangen dienden te worden en wij betaalden voor beide toestellen de servicekosten. Nu, 12 juli 2024 en dus bijna 3 maanden na het bezoek van de technieker, hebben wij nog steeds geen nieuwe toestellen. Ik heb zelf al gemaild naar de repair-service en al talloze keren gebeld de voorbije maanden. Op mijn mail werd nooit geantwoord. Telefonisch krijg ik steeds de klantendienst aan de lijn die mij altijd vertelt dat zij er niet veel aan kunnen doen en het enkel kunnen doorgeven aan de juiste dienst. Tijdens mijn laatste telefoontje, op 1 juli, werd er verteld dat er al een mail gestuurd zou zijn voor de vervangtoestellen, maar wij hebben nooit iets aangekregen (ook niet in de SPAM-folder), terwijl er wel degelijk het juiste e-mailadres doorgegeven werd. Ondertussen geeft mijn microgolfoven wel heel de tijd kortsluiting en vriest mijn koelkast constant aan met dikke lagen ijs en de bijbehorende hogere energiekosten tot gevolg (om nog van het constante, luid zoemende geluid te zwijgen). Ik vind deze service absoluut ondermaats en zou met aandrang willen vragen om eindelijk onze toestellen te leveren en te plaatsen. Een terugbetaling van de servicekosten voor het ellenlange wachten en de bijkomende energiekosten, zou ook op zijn plaats zijn.
Factuur ontvangen na bezoek in garantie
Geachte,Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe wasmachine gekocht, deze lekt echter een paar weken geleden.Uiteraard heb ik bij de verkoper om herstelling gevraagd en die stuurden na 1,5 week een monteur die zei na 2 minuten dat mijn kuip kapot was, dat deze van plastiek was en dat dit geen garantie is.Ik heb hiervoor geen enkel bewijs ontvangen, enkel een paar foto's die op zijn gsm stonden, maar ik weet niet of die van mijn toestel kwamen. Als leek zag ik enkel iets wits met daarin een verroeste schroef.De verkoper houdt zijn antwoord al 2 dagen in beraad, maar de producent steekt het op mij.Maar een kuip van plastiek, dan kunnen er toch veel andere oorzaken zijn dat ze stuk is, vb, gemaakt op een maandagmorgen of licht beschadigd geraakt bij de installatie of het vervoer (werd door de winkel gedaan) en door het normale gebruik van de machine is dat lichte scheurtje dan verder gescheurd....
Geen oplossing geboden bij ontploffen glas wasmachine
Beste,Tijdens het draaien van een was is het glas van de deur van onze wasmachine met een enorme knal uit de deur 'geëxplodeerd', zonder enig aanwijsbare reden. Dikke glasscherven alle kanten op gesprongen. Een gevaarlijke situatie. Direct contact opgenomen met BEKO. In eerste instantie werd mij gezegd dat er kosteloos een technieker kon langskomen. Ik zou binnen 48 uur gecontacteerd worden. Na 3 dagen werd ik pas teruggebeld maar werd vermeld dat ik toch moest betalen omdat glasbreuk nooit vergoed zou worden. Er werd gesuggereerd dat ikzelf het glas zou hebben laten breken (?). Dit lijkt mij onmogelijk het moet een fout in de machine zijn. Dit soort situaties mogen nooit voorvallen het had veel erger kunnen aflopen. Ik reken op een gepaste reactie van BEKO.
Garantie : registratie nieuw toestel (vaatwas Beko) niet mogelijk, mail zonder antwoord
Op 06.07.2023 leverde Fixbaar Antwerpen (zie factuur) een nieuwe vaatwas Beko DVN05320W.Er werd mij aangeraden het toestel zo vlug mogelijk via de website Beko te registreren voor de garantie (er waren al problemen met levering en ook plaatsing, geknelde waterdarm).Dit bleek onmogelijk na geruime tijd te zoeken, enkel voor speciale modellen en inbouwmodellen (waardoor dan 5 jaar garantie) doch voor mijn toestel niet. Ook nergens andere informatie voor alle andere toestellen.Ik zond een mail op 10.06.23 via de website, eerst foutmelding maar toch een bevestigingsmail met tekst :We hebben je bericht ontvangen. We verwerken je vraag zo snel mogelijk en nemen contact met je op via het e-mailadres dat je hebt opgegeven.Ga voor meer informatie naar Beko.com/Help-Center.We wensen je een fijne dag,BekoDit kwam van een noreply, mijn herinneringsmail kwam dan ook terug (ook geen antwoord in SPAM).Dit is mijn eerste toestel van het merk Beko en dit verloopt hier niet helemaal correct. Ik vraag mij af als het toestel niet geregistreerd is voor de garantie en er is een probleem : wat dan?Ik lees in deze klachtenbox dat er wel meer problemen zijn met Beko inzake de garantiebepalingen en eis bijgevolg een mogelijkheid om mijn toestel te registreren (of Beko doet dit voor deze klant)De factuur, het serienummer en het stocknummer (zelf correct bijgeschreven) treft u aan in bijlageBijkomend vraagje : de sticker bij het toestel vermeldt klasse A++ doch op uw website staat het toestel met energieklasse D. Hoe komt dit?
Problemen met garantie
Beste ik heb in mei 2018 een Beko wasmachine gekocht in Eldi ik nam verlengde garantie van 5 jaar betaalde hiervoor 99€ extra ik heb ik die 5 j al zeker 6 x een technieker moeten laten komen steeds laten ze me weken/ maanden wachten. Met resultaat dat ze nu zeggen dat het te duur is om t herstellen en ze me een bon geven ter waarde v 90€ ik zou ook nog zelf het wasmachine moeten gaan leveren in Eldi Asse ik zelf ben van Aalst terwijl ik geen auto heb en het laten komen ophalen kost me 25€ Ik vind het al verschrikkelijk dat ik maar 90€ waarde ontvang terwijl ik wou dat het machine werd hersteld! Terwijl er nog garantie loopt !! Nu krijg ik die bon niet voor ze dat machine hebben ( aangezien ik zelf geen auto heb zou ik nog eens 25€ moeten betalen voor transport) dit is gewoon schandalig. Kan ik hier iets aan doen? Mvg Cynthia Arijs
wasmachine lekt
beste, we hebben een nieuwe wasmachine van beko besteld dit jaar. Deze is geleverd en bij de was hebben we gemerkt dat er via het zeepbakje telkens water loopt. Dit vormt een plas waar mijn kinderen kunnen uitschuiven. We hebben assogem verschillende malen gecontacteerd. Ze zijn bij ons geweest en zeggen dat we teveel zeep gebruiken. Dit kan echter niet want we gebruiken een tap van ariel. Dit zou de oorzaak zijn aangezien dit toestel volgens de technieker niet tegen tabs kan. Om het te testen hebben we er gewoon wasmiddel ingedaan (vloeibaar), ook hier lekte ons zeepbakje. We hebben assogem terug gecontacteerd en ze zijn geweest. ze hebben na aandringen van mezelf het zeepbakje vervangen, maar echter zonder resultaat. De vloer loopt hier wel een beetje schuins, maar de wasmachine staat goed. we hebben jarenlang een wasmachine gehad op dezelfde plaats die nooit heeft gelekt. na lang aandringen en mails zeggen ze nu dat ze niets kunnen doen, dat het slecht geplaatst is en verkeerd gebruikt. Ik vind dit echt niet correct. Als het wasmachine niet tegen tabs kan of vloeibaar wasmiddel, met wat moeten we dan wassen? de plaatsing gebeurde door krefel. Dit is een nieuw wasmachine waar we elke keer een handdoek moeten onderleggen uit angst dat onze kleine kindjes uitschuiven. We hebben gefilmd wanneer er water uitkomt via het bakje.Kan u ons aub helpen?met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten